Wat is jouw laatste aanwinst? (Deel VIII)

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Set Lee filters besteld in Engeland. Nu afwachten wanneer deze geleverd gaan worden.
* Filter Holder (2 slots)
* 82mm Adapter Ring
* 0.9ND Grad (hard)
* 0.6ND Grad (hard)
* 0.6ND Grad (soft)
* 0.9ND ProGlass Standard
* Triple Filter Pouch and a Cleaning Cloth, Filter Wrap
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
Bollie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2012 21:15

Eergisteren een Canon 5D opgehaald voor een hele nette prijs waarvan de historie bekend is. Zowel dus het onderhoud als de vorige eigenaren, en voor een 5D van 5 jaar 'oud' ziet hij er voor 95% uit als nieuw :D
Om vooruit te komen moet je soms een stap terug doen...

Flickr

Canon. What else...
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Heel veel fotoplezier ermee!
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
Bollie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2012 21:15

karin115 schreefCOLONHeel veel fotoplezier ermee!
Thanks!

Nu zit ik even in twijfel wat ik nu met de 500D met vele extra's ga doen :?:

Hebben jullie een sluitend advies voor mij?
Om vooruit te komen moet je soms een stap terug doen...

Flickr

Canon. What else...
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Tja.. twee opties he :) Of verkopen of houden als backup :D
Als je nog EF-S lenzen hebt zou ik hem in eerste instantie houden zodat je hem daar nog voor kan gebruiken. En mogelijk als je vogeltjes wilt fotograferen ook ivm de cropfactor.

Verkopen kan altijd nog tenslotte ;)
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Tsja, dat is toch echt een persoonlijke overweging.

Dat ligt er onder andere aan wat je zoal fotografeert. Aan je keuze voor de 5D zou ik afleiden dat je niet veel sport/beweging fotografeert, gezien de ietwat mindere prestaties van deze camera op dat gebied.
De 5D heeft geen ingebouwde flitser, dat is wel iets dat ik soms wel mis. Het betekent in mijn geval dat ik de externe flitser altijd bij me heb. Al is het maar voor een invulflitsje.
Verder heb je misschien nog hele goede Ef-S objectieven.

Als je het geld niet nodig hebt zou ik deze nog even houden om goed te beoordelen of het toch handiger is om in bep. situaties de 500D mee te nemen ipv de 5D.
Zelf heb ik alleen de 5D II nog. Dat ligt puur aan mijn fotografiestijl en aan mijn financiën. Het enige waar ik soms van baal is het feit dat er geen ingebouwde flitser in zit. Dat is toch een gemis, als je even snel een invulflits wilt maken.

Edit. Rocker was me net voor.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
Bollie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2012 21:15

Rocker schreefCOLONTja.. twee opties he :) Of verkopen of houden als backup :D
Als je nog EF-S lenzen hebt zou ik hem in eerste instantie houden zodat je hem daar nog voor kan gebruiken. En mogelijk als je vogeltjes wilt fotograferen ook ivm de cropfactor.

Verkopen kan altijd nog tenslotte ;)
Heb nog een EF 50mm 1:2.5 lens die past dus mooi op de 5D De 500D heb ik toen gekocht als Kit en daar zit een 18-135 standaard lens bij. En verkopen... Hij heeft al 2 dagen op MP gestaan en van de biedingen sprongen je spontaan de tranen in de ogen. Maar goed, dat is MP

Dank voor je advies :D
Om vooruit te komen moet je soms een stap terug doen...

Flickr

Canon. What else...
Gebruikers-avatar
Bollie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2012 21:15

karin115 schreefCOLONTsja, dat is toch echt een persoonlijke overweging.

Dat ligt er onder andere aan wat je zoal fotografeert. Aan je keuze voor de 5D zou ik afleiden dat je niet veel sport/beweging fotografeert, gezien de ietwat mindere prestaties van deze camera op dat gebied.
De 5D heeft geen ingebouwde flitser, dat is wel iets dat ik soms wel mis. Het betekent in mijn geval dat ik de externe flitser altijd bij me heb. Al is het maar voor een invulflitsje.
Verder heb je misschien nog hele goede Ef-S objectieven.

Als je het geld niet nodig hebt zou ik deze nog even houden om goed te beoordelen of het toch handiger is om in bep. situaties de 500D mee te nemen ipv de 5D.
Zelf heb ik alleen de 5D II nog. Dat ligt puur aan mijn fotografiestijl en aan mijn financiën. Het enige waar ik soms van baal is het feit dat er geen ingebouwde flitser in zit. Dat is toch een gemis, als je even snel een invulflits wilt maken.

Edit. Rocker was me net voor.
Wil hem voornamelijk gebruiken voor landschap en alles wat daarbij komt. Hij is voor snelle actie's inderdaad niet geschikt. Een losse flitser heb ik gelukkig nog, en die maakt het tot een mooi geheel, alleen maken het die 2 wel tot een loeizwaar geheel, dus ontkom ik nu niet meer aan de neckstrap. :(

Wil even proeven aan het Full-frame gebeuren en leek me dit echt een uitgelezen kans.

Ook jij bedankt voor het advies!
Om vooruit te komen moet je soms een stap terug doen...

Flickr

Canon. What else...
Gebruikers-avatar
Bollie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2012 21:15

Statief Vanguard Tracker III

Afbeelding
Om vooruit te komen moet je soms een stap terug doen...

Flickr

Canon. What else...
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

Bij de fotoclub van iemand gekregen:

- Canon Elan 7n
- Canon EF 22-55 mm
- Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS

Lenzen zijn niet heel erg geweldig denk ik, maar ben erg benieuwd naar het analoge fotograferen (ben van na die tijd ;)). Gelijk maar een paar rolletjes besteld en binnenkort maar eens experimenteren. Verder wat strobist spul binnengekregen en een goedkoop video rigje om eens mee te experimenteren...laat de winter maar komen. :)
Gebruikers-avatar
Bollie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2012 21:15

Photokid schreefCOLONBij de fotoclub van iemand gekregen:

- Canon Elan 7n
- Canon EF 22-55 mm
- Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS

Lenzen zijn niet heel erg geweldig denk ik, maar ben erg benieuwd naar het analoge fotograferen (ben van na die tijd ;)). Gelijk maar een paar rolletjes besteld en binnenkort maar eens experimenteren. Verder wat strobist spul binnengekregen en een goedkoop video rigje om eens mee te experimenteren...laat de winter maar komen. :)
Ik verbaas me er nog steeds over, dat rolletjes nog steeds leverbaar zijn. Gaat dat net zoals bij de CD en LP?
Om vooruit te komen moet je soms een stap terug doen...

Flickr

Canon. What else...
Gebruikers-avatar
Bollie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2012 21:15

Bollie schreefCOLON
karin115 schreefCOLONTsja, dat is toch echt een persoonlijke overweging.

Dat ligt er onder andere aan wat je zoal fotografeert. Aan je keuze voor de 5D zou ik afleiden dat je niet veel sport/beweging fotografeert, gezien de ietwat mindere prestaties van deze camera op dat gebied.
De 5D heeft geen ingebouwde flitser, dat is wel iets dat ik soms wel mis. Het betekent in mijn geval dat ik de externe flitser altijd bij me heb. Al is het maar voor een invulflitsje.
Verder heb je misschien nog hele goede Ef-S objectieven.

Als je het geld niet nodig hebt zou ik deze nog even houden om goed te beoordelen of het toch handiger is om in bep. situaties de 500D mee te nemen ipv de 5D.
Zelf heb ik alleen de 5D II nog. Dat ligt puur aan mijn fotografiestijl en aan mijn financiën. Het enige waar ik soms van baal is het feit dat er geen ingebouwde flitser in zit. Dat is toch een gemis, als je even snel een invulflits wilt maken.

Edit. Rocker was me net voor.
Wil hem voornamelijk gebruiken voor landschap en alles wat daarbij komt. Hij is voor snelle actie's inderdaad niet geschikt. Een losse flitser heb ik gelukkig nog, en die maakt het tot een mooi geheel, alleen maken het die 2 wel tot een loeizwaar geheel, dus ontkom ik nu niet meer aan de neckstrap. :(

Wil even proeven aan het Full-frame gebeuren en leek me dit echt een uitgelezen kans.

Ook jij bedankt voor het advies!
De 5D gaat in de verkoop, want creatief fotograferen met de 500D gaat me beter af.
Om vooruit te komen moet je soms een stap terug doen...

Flickr

Canon. What else...
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

Bollie schreefCOLON
Ik verbaas me er nog steeds over, dat rolletjes nog steeds leverbaar zijn. Gaat dat net zoals bij de CD en LP?
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar hier kun je het bij de grote zaken (Adorama, B&H) gewoon bestellen en thuis laten bezorgen. Denk dat ik wel een probleem ga krijgen met het vinden van een winkel die ze kan ontwikkelen/afdrukken, want de laatste echte fotozaak hier in het dorp heeft afgelopen zomer zijn deuren gesloten. Maar goed, daar vind ik vast wel wat op.
Gebruikers-avatar
Bollie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2012 21:15

Photokid schreefCOLON
Bollie schreefCOLON
Ik verbaas me er nog steeds over, dat rolletjes nog steeds leverbaar zijn. Gaat dat net zoals bij de CD en LP?
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar hier kun je het bij de grote zaken (Adorama, B&H) gewoon bestellen en thuis laten bezorgen. Denk dat ik wel een probleem ga krijgen met het vinden van een winkel die ze kan ontwikkelen/afdrukken, want de laatste echte fotozaak hier in het dorp heeft afgelopen zomer zijn deuren gesloten. Maar goed, daar vind ik vast wel wat op.
Denk dat je nog prima terecht kan bij de HEMA en verkoopt ook (nog) rolletjes (stevig prijsje!!) Mijn pa+ kwam er vroegáh al en was altijd super tevreden.
Om vooruit te komen moet je soms een stap terug doen...

Flickr

Canon. What else...
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik denk alleen niet dat Photokid makkelijk een Hema zal vinden in de USA :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Bollie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2012 21:15

Rocker schreefCOLONIk denk alleen niet dat Photokid makkelijk een Hema zal vinden in de USA :mrgreen:
O :shock:

Sorry :mrgreen:
Om vooruit te komen moet je soms een stap terug doen...

Flickr

Canon. What else...
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

De 5D gaat in de verkoop, want creatief fotograferen met de 500D gaat me beter af.
Zo zeg, dat is wel een heel erg snelle conclusie. Een fullframe camera vraagt altijd enige gewenning.
Waarop baseer je die beslissing?
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
Bollie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2012 21:15

karin115 schreefCOLON
De 5D gaat in de verkoop, want creatief fotograferen met de 500D gaat me beter af.
Zo zeg, dat is wel een heel erg snelle conclusie. Een fullframe camera vraagt altijd enige gewenning.
Waarop baseer je die beslissing?
Het is achteraf ook een impulsaankoop geweest, en ben er ook achter gekomen dat lenzen nog behoorlijk aan de prijs zijn. Mijn keus is gevallen op een 9D

Voor de geïnteresseerden :D
Om vooruit te komen moet je soms een stap terug doen...

Flickr

Canon. What else...
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Zo zeg een 9D...... Dat is een heel bijzondere 8)
Je hebt je er echt in verdiept.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
Bollie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2012 21:15

karin115 schreefCOLONZo zeg een 9D...... Dat is een heel bijzondere 8)
Je hebt je er echt in verdiept.
Ben vaak wat impulsief, en of dat een slechte eigenschap is :wink:
Om vooruit te komen moet je soms een stap terug doen...

Flickr

Canon. What else...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar