Wat is jouw laatste aanwinst? (Deel VIII)

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

@ Boko das een hele mooie set !!

Zelf een Lee Seven5 Circulair polarisatie filter aangeschaft. De Lee 100 Circulair polarisatie filter gebruik ik eigenlijk nooit, omdat deze te groot is. Deze staat dan ook te koop. Het Seven5 setje is mooi compact. Ideaal voor straatfotografie en reizen.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

Apple schreefCOLON@ Boko das een hele mooie set !!

Zelf een Lee Seven5 Circulair polarisatie filter aangeschaft. De Lee 100 Circulair polarisatie filter gebruik ik eigenlijk nooit, omdat deze te groot is. Deze staat dan ook te koop. Het Seven5 setje is mooi compact. Ideaal voor straatfotografie en reizen.
zijn dit goede filters? maar hoe werkt de polarisatie filter dan bij zo een set? ik ken die andere wel waar je aan moet draaien .
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

@Boka De Lee filters behoren tot de betere filters.

Op de Lee website staat uitleg, maar ook filmpjes van de werking.
http://www.leefilters.com/index.php/camera/polariser
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Erfenis-piet heeft me na een half jaar hard werken 'beloond' met een flinke investering in mijn toekomst.
Hoewel hij mijn oude set heeft meegenomen (5d2, 50d, 35mm f/1, 4 & 85mm f/1, 2), heeft hij me verblijd met een nieuwe set: 5d3, 7d2, 24-70 II, 70-200 II & 300mm f/4 IS.

Het is erg wennen. De primes vereisten gevoelsmatig veel meer een participatie in en versmelting met het moment. Vooral ook door het beperkte bereik. De benenzoom maakte dat ik alleen met compositie bezig was, en dus beide camera's blind kon bedienen.

Dat is nu wel even anders.. Gelukkig lijken ze erg op elkaar.
Maar zoomen blijft iets mafs. Belangrijk dat je blijft zoeken naar mooie hoeken.

Tele heb ik erg gemist. Mijn groothoek-aversie heb ik nog steeds. Had eerst de 16-35 gekozen, maar die vind ik eigenlijk alleen fijn op een cropcam. Da's beetje jammer. Dus toch naar 24-70. Heb overwogen de 35mm te houden, maar wilde iets meer flexibiliteit.

Misschien dat ik tzt wat foto's hier post. Eerst weer beetje inkomen :)
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Tjonge jonge ik heb echt maar basismateriaal.......... :oops: :oops:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Anoniem 4

Inderdaad, het leven is niet eerlijk. De één zijn dood, de ander zijn gear.
Maar we weten dat de fotograaf de foto maakt en niet de camera.
Je moet maar zo denken: jouw basismateriaal is technisch gezien vele malen geavanceerder dan de apparatuur die fotografen in het midden van de vorige eeuw ter beschikking hadden.
Kijk eens naar de prachtige beelden die ze ons hebben nagelaten. Richt je op fotografische creativiteit en niet op een wedstrijdje wie heeft de meeste, duurste, geavanceerdste apparatuur.
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

gumpje schreefCOLONMijn groothoek-aversie heb ik nog steeds. Had eerst de 16-35 gekozen, maar die vind ik eigenlijk alleen fijn op een cropcam. Da's beetje jammer.
Dat is zeker jammer. en nog erger: ik snap er geen r**t van.
- een 16-35 alleen fijn vinden op een cropcam? Verklaar u nader.
- je hebt een 5d3 en je woont in Groningen en dan heb je een aversie tegen groothoek. Hoeveel weidser wil je je omgeving hebben voordat je de schoonheid van groothoek leert waarderen. Of nee; je bent bang voor het weidse landschap om je heen! :o

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Zo lekker setje.......je kreeg vast wel wat volumekorting :wink:

Heel veel plezier er mee.
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

Illuminatus schreefCOLON Richt je op fotografische creativiteit en niet op een wedstrijdje wie heeft de meeste, duurste, geavanceerdste apparatuur.

Beetje flauwe opmerking, ook al bevat hij wel een een kern van waarheid.
Dit topic heet toch mijn laatste aanwinst?
Je mag hier dus je laatst aangeschafte apparatuur vermelden en dat doet Gumpje. Bovendien kan ik zijn tekst nergens een verwijzing naar een wedstrijd "wie heeft de beste apparatuur" vinden.


Enfin,
Heel veel plezier met deze prachtige aankopen.
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Zo, leuk setje Maurice! Vele plezier ermee!!

Enne, Jo: volgens mij heb jij je setje recent ook geupdate met een hele mooie camera ;) zolang je zulke mooie platen laat zien als jij steeds doet, zou ik me geen zorgen maken over een "basissetje" ;-)

(ik lees de opmerking van Gerard overigens vooral als gericht op Jo (ter nuancering) en niet gericht op Maurice, maar dat even terzijde)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Paulmedusa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2009 10:02
WoonplaatsCOLON Zutphen

Wauw, mooie set Gumpje,
je hebt goede keuzes gemaakt, de 7D2, daar verwacht ik heel veel van, en heb al veel beelden gezien op POTN.
Veel plezier, en verras ons met je beelden graag!! :) :)
70D
Anoniem 4

Inderdaad was mijn opmerking een directe reactie op en bedoeld als steuntje in de rug van Jo en ook anderen die het met eenvoudiger materiaal moeten doen.
Het is zeker geen afgunst, laat staan verwijt en ik gun Maurice deze mooie apparatuur van harte.
Mijn credo is alleen: staar je niet blind op apparatuur, maar laat je ogen en je gevoel het grote werk doen. Ik heb zelfs prachtige foto’s gezien die zijn gemaakt met mobieltjes.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Dat credo onderschrijf ik volledig. Apparatuur is één van de ingrediënten benodigd voor een leuke foto. Naast omgevingsfactoren speelt de fotograaf ook een rol. Des te meer je er bij stil staat, des te ingewikkelder wordt het.

Over mijn groothoek-aversie: sinds kort woon ik echt midden op het platte land, en dat durf ik goed ;)
Wat me echter steeds opvalt is dat ik(!) de essentie van zo'n landschap niet op de plaat krijg. Hoewel ik het om me heen zie en voel, krijg ik het niet vertaald naar een foto. Het is gewoon geen parate beeldtaal.

Ik zou best eens met wat mensen op pad willen die de leegte wel leeg kunnen laten.
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Zo, dat is een mooie aanwinst Maurice!! Veel plezier ermee...

Overigens herken ik mezelf ook wel in jouw omschrijving als het gaat om het vastleggen van het mooie weidse landschap dat je om je heen ziet naar een mooie foto... Het doet altijd afbreuk aan wat je in werkelijkheid om je heen ziet... ;)
Gebruikers-avatar
ebvandevechte
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2351
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2005 21:52
WoonplaatsCOLON Woubrugge, in het Groene Hart van NL

gumpje schreefCOLONErfenis-piet heeft me na een half jaar hard werken 'beloond' met een flinke investering in mijn toekomst.
Hoewel hij mijn oude set heeft meegenomen (5d2, 50d, 35mm f/1, 4 & 85mm f/1, 2), heeft hij me verblijd met een nieuwe set: 5d3, 7d2, 24-70 II, 70-200 II & 300mm f/4 IS.

Het is erg wennen. De primes vereisten gevoelsmatig veel meer een participatie in en versmelting met het moment. Vooral ook door het beperkte bereik. De benenzoom maakte dat ik alleen met compositie bezig was, en dus beide camera's blind kon bedienen.

Dat is nu wel even anders.. Gelukkig lijken ze erg op elkaar.
Maar zoomen blijft iets mafs. Belangrijk dat je blijft zoeken naar mooie hoeken.

Tele heb ik erg gemist. Mijn groothoek-aversie heb ik nog steeds. Had eerst de 16-35 gekozen, maar die vind ik eigenlijk alleen fijn op een cropcam. Da's beetje jammer. Dus toch naar 24-70. Heb overwogen de 35mm te houden, maar wilde iets meer flexibiliteit.

Misschien dat ik tzt wat foto's hier post. Eerst weer beetje inkomen :)
Maurice dat je van je primes bent afgestapt, die 85mm 1,2 al een van je vast mogen houden ......
Succes met je gewenningsperiode ;)
Garoeten van €b
De echte fotograaf kan niet zonder zijn CANON ....... you can ?
Anoniem 3

Maar ik mis de inzendingen van Eb ook wel heel erg....
We (de leden van de gulden snede) hadden het vanmiddag inZwolle nog over je. Die laatste EOS-dag bij Fort Vechte....
Die keuze kan geen toeval geweest zijn....
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Illuminatus schreefCOLONInderdaad was mijn opmerking een directe reactie op en bedoeld als steuntje in de rug van Jo en ook anderen die het met eenvoudiger materiaal moeten doen.
Het is zeker geen afgunst, laat staan verwijt en ik gun Maurice deze mooie apparatuur van harte.
Mijn credo is alleen: staar je niet blind op apparatuur, maar laat je ogen en je gevoel het grote werk doen. Ik heb zelfs prachtige foto’s gezien die zijn gemaakt met mobieltjes.
Dan vind ik wel raar dat je opent met, en ik citeer: "Inderdaad, het leven is niet eerlijk. De één zijn dood, de ander zijn gear."

Soit... :roll:
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Wat mij betreft is dat een multi-interpretabel stijlmiddel, en hoewel het niet zo chique klinkt, heb ik dat met 'de erfenis piet' misschien in de hand gewerkt. Wat mij betreft is daarmee de kous ook af.

Aan het eind van de dag draait het om de foto's. En hoe ze gemaakt worden. En wat je nog kunt leren.
Vooral dat laatste kan ik in overvloed :)
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

vandaag mijn 10-22 Canon lens op mogen halen . blij mee :D
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Vandaag naar konijn gereden voor een 5dmk3 occasion. 139 clicks en geen gebruikersspoor te vinden:D
Groeten,

Jichem
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar