Wat is jouw laatste aanwinst? (Deel VIII)

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
TinuZzZ
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 20 Sep 2008 14:05
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

Zoekende naar een (tweedehandse) EF 300mm f2.8 L usm/is gestuit op een (in absolute nieuwstaat) tweedehandse EF 400mm f2.8 L usm/is type 1 (2009)..
Nu alleen nog ff wachten op wat beter weer om echt serieus aan het werk te kunnen.. :(
Uiteraard helemaal happy en met wat geluk over een tijdje mooie gespierde armen van het gewicht.

Daar even op inhakend...
Iemand die me een duwtje in de goede richting (lopend topic bijv. of een reactie per pb) kan geven mbt het verzekeren van tweedehands (lees zonder bon) aangeschafte apparatuur?
Ik heb wel een extra (kostbaarheden-)verzekering afgesloten voor zowel binnen als buitenshuis maar ik zal aantoonbaar moeten maken dat deze 400 lens ook officiëel eerlijk in mijn bezit is.
"Vita beata est praesentium diligens nisi futuro anxie serviat"
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

Volgens mij heeft Canon een database met daarin de serienummers van lenzen die als gestolen opgegeven zijn. Misschien kun je in ieder geval bewijzen dat het serienummer van jouw lens daar niet in voor komt. Niet waterdicht misschien, maar beter dan niets.
Kan degene die hem aan je verkocht heeft je vertellen waar hij hem gekocht heeft?
Anoniem 4

TinuZzZ schreefCOLON.... Ik heb wel een extra (kostbaarheden-)verzekering afgesloten voor zowel binnen als buitenshuis maar ik zal aantoonbaar moeten maken dat deze 400 lens ook officiëel eerlijk in mijn bezit is.
De meeste kostbaarhedenverzekeringen willen voor te verzekeren objecten een aankoopbon zien van niet ouder dan één jaar. Bij objecten ouder dan één jaar en van een niet-eerste-eigenaar willen ze een taxatierapport. Denk daar niet te licht over want als het op uitkeren aankomt, moet jij kunnen aantonen.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Bij apparatuurverzekering.nl (voorheen vooral bekend als de verzekering van de omroep, NOB) kan je ook tweedehands goederen verzekeren, mits je via emailwisseling of iets anders schriftelijks aan kan tonen dat je het hebt gekocht en voor welk bedrag. Dus daar valt correspondentie via marktplaats ook onder, mits dat dus via email is gegaan en niet telefonisch
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Was een foto van al apparatuur, inclusief de serienummers (op foto) niet al voldoende?
Gebruikers-avatar
TinuZzZ
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 20 Sep 2008 14:05
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

Dank allen voor de reacties..
Het blijkt voor mij nu zo te werken aangezien ik al een extra kostbaarhedenverzekering (binnen en buitenshuis) heb lopen voor mijn apparatuur die ik al heb (eigenlijk alles van echte waarde nieuw aangeschaft aan lenzen en body's) dacht ik er te zijn met de aankoopbon van de eerste eigenaar, aangetoond (niet gestolen) serienummer en aanvullende gegevens van de eerste eigenaar.
Zoals al aangegeven door Illuminatus dient de lens getaxeerd te worden en naar aanleiding daarvan komt het riedeltje huidige dagwaarde X% afschrijving daarvan op gestelde termijnen.
De optie van eMKay leek mij ook afdoende. Ik had tenslotte alleen een bedrag wat ik wilde verzekeren doorgegeven bij de huidige verzekering. Daar zat ook niet echt het minste spul bij. Maar nee dus. Nu dus straks ook alles maar eens vastleggen met serienummer en foto in een bestand en hopen het nooit te hoeven gebruiken.
Ik laat de lens dus maar taxeren.
"Vita beata est praesentium diligens nisi futuro anxie serviat"
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

Als verrassing een Diana F+ gekregen van mijn lieftallige wederhelft. Morgen even wat aan versleutelen zodat ie naast 120 mm film ook gewone 35 mm film aan kan en dan maar eens even uittesten in Toronto dit weekend. :D
Matthias
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2013 15:25

Vorige maand een Canon EOS 650D gekocht met wat accessoires (UV lens, statieven, tas, Wacom tablet, software etc). Nu een cursus aan het volgen via Studio Octopus in Den Haag...

Daarnaast nu beetje stoeien met PS Lightroom 5.1. Geen idee hoe ik hier trouwens foto's kan posten maar dat komt wel ;)

vanavond even een zonnekap oppikken uit de buurt via MP..

Grt Matthi
Gebruikers-avatar
Voske
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 235
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2006 19:34
WoonplaatsCOLON omgeving rotterdam

24-70 2.8 van Jans1960 :)
En de koffie was goed!
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Het objectief ook, denk ik ;) Veel plezier ermee!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Een nieuw achtergronddoel. Ik was mijn oude eigenlijk wel spuugzat.
Binnenkort nog meer doeken erbij, eerst nog even wat andere dingen doen deze maand die ook wel knaken gaan kosten. Geld groeit ook bij mij niet op mijn rug
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Maanden geleden een topic geopend over het wel/niet wegdoen van mijn 1d. Toen al besloten hem gehouden, maar de optie voor een 5d classic kwam aan bod.

Vandaag is dan eindelijk als 2e body de 5d classic binnengekomen.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Veel plezier ermee!

ps. Van 1D naar 5D naar.... 7D?
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

DavevdrH schreefCOLONps. Van 1D naar 5D naar.... 7D?
6D is misschien meer voor de hand liggend...

Groe!
Dward
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Tsja meestal is het andersom toch? :)
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Nee, heb nog steeds de 1d mk3 en erbij de 5d classic. :mrgreen:
De 5Dc zal hoofdzakelijk in de 1e plaats voor macro(mp-e objectief) en dan voor familie uitstapjes gebruikt gaan worden.

Mocht er ooit een upgrade komen zal dat toch in de 1d of 1ds serie zijn. Mss een beetje verwend door deze serie :roll:
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

Eindelijk dan de Sigma 35mm 1.4 ART
Wauw, wat een geweldig objectief.

En Voske bedankt voor het compliment over de koffie :D
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

jans1960 schreefCOLONEindelijk dan de Sigma 35mm 1.4 ART
Wauw, wat een geweldig objectief.

En Voske bedankt voor het compliment over de koffie :D
Idem dito!
Ook zonder koffie een dijk van een lens :mrgreen:
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Recht uit Maastricht...

Sigma 17-35 2.8-4
Tamron AF70-300 (macro)
Velbon EX-640 Statief

Voor kerst, maar ik weet niet of het me lukt ze in te gaan pakken binnen nu en 2 weken... :)
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Gisteren een kleine 500km in totaal afgelegd, maar het resultaat is er naar.
Een sinterklaas-, kerst-, verjaardag-, vaderdagkado:
Een zo goed als nieuwe uitziende Canon 300mm f2.8 IS USM incl. lenscoat overgenomen voor een heel mooi prijsje.

Was in de buurt bij ChipClean, dus meteen even laten kalibreren incl. de 1.4 II en 2.0 III extenders. Alleen de 2.0 had een minimale correctie(+2) nodig.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar