Matglasvraag

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Anoniem 3

Eigenlijk verlang ik wel eens terug naar de tijd van toen, toen ik nog perfect manueel moest scherpstellen op mijn matglas.
Prachtig hoor, die piep als de camera vindt dat het scherp is.
Maar er zijn momenten dat je een ander scherpstelpunt zelf nét iets belangrijker vindt.
Als je veel tijd hebt, kun je via life-view en MF werken.
Als je minder tijd hebt, moet dat via de zoeker en het standaard matglas.

Ik heb gezien dat er verschillende soorten matglas zijn. Eentje met lijntjes,
Lijntjes

lijkt me ontzettend handig en eentje (EF-A), waarvan ook beweerd wordt dat het helpt bij scherpstellen.
EF-A

Mijn vraag is:
Heeft iemand ervaring met vervanging van het originele matglas door een van deze matglaasjes?

Ik ben zo benieuwd.
Anoniem 4

Ik heb er geen ervaring mee, laat ik dat voorop stellen. Wel vraag ik me af waarom je de EF-S buiten beschouwing laat. Dat lijkt mij nu juist de mooiste.
Overigens ben ik ook wel benieuwd naar ervaringen, dus ik kijk lekker mee.
Ken je deze trouwens al.
http://www.youtube.com/watch?v=fYGjEnm8PSc" onclick="window.open(this.href);return false;
Anoniem 3

EF-S is volgens mij alleen maar geschikt voor lenzen met 2.8 en kleiner diafragmagetal.
In dat geval blijf ik net zoveel matglaasjes als lenzen wisselen....
Anoniem 4

Deze zijn er ook nog, maar wel prijziger en niet van Canon.
http://www.katzeye.nl/site/products/16854" onclick="window.open(this.href);return false;
Anoniem 3

Mijn vraag is:
Heeft iemand ervaring met vervanging van het originele matglas door een van deze matglaasjes?

Ik ben zo benieuwd.
:?: :?:
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON