Cameratas backpack model

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Ricked
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2011 01:33
CONTACTCOLON

Dankzij mn nieuwe lens en batterygrip past mn camera niet meer in mn schoudertas. Goed moment om over te stappen naar een backpack model.
Maar welke; Iemand tips? Ervaringen? Roept u maar alstublieft!

Eigenlijk wil ik het niet al te duur maken; zo valt al snel Vanguard, billingham en ThinkTank af. LowePro, CaseLogic, Tamrec en Kata vallen wat meer in de prijscatagorie. Zelf neig ik stiekem naar deze: http://www.caselogic.com/case_logic/slr ... lid=138052

Jammer dat er geen ´mooie´ backpacks te vinden zijn. De enige die ik persoonlijk echt stijlvol vond is deze: http://img.cbcdn.net/products/131519?wi ... height=500

Hoor graag jullie mening. Misschien dat ik er dan wel uit kom!

Dank
Canon550D + BG-E8 | 18-55mm f/3.5-5.6 | 18-200mm f/3.5-3.6 | 50mm f/1.8
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Wil je echt een rugtas of kijk je ook naar een slingshot? Zelf heb ik een slingshot en ben er erg tevreden over. Dit jaar is hij mee geweest naar Amerika en het is erg makkelijk om bij je camera te komen en eventueel objectieven te wisselen als je ergens op de rotsen of ander moeilijk terein staat.
Anoniem 3

Welke slingshot?
Want mijn 60D, 100mm macro, 50mm 1.8 en 430EX passen ook niet echt meer in mijn Canon-tas.
Dan laat ik de 80-200 nog even buiten beschouwing....
Laatst gewijzigd door 1 op Anoniem 3, in totaal 19 keer gewijzigd.
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

gvasseldonk schreefCOLONWelke slingshot?
Ik heb de Slingshot 202AW en heb deze inhoud erin zitten:

Canon EOS 50D
EF-S 60mm
EF-S 10-22mm
EF 24-105mm
Ruimte voor 3 x zonnekap.
Ruimte voor filters
Ruimte voor geheugen.
Anoniem 3

Zat ik nog even te editen....
ruimte voor geheugen???
OMG dat past nooit in 1 tas.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik volg dit topic ook even...
Ik heb nu een lowepro rugtas waar 3 "kleinere" lenzen in passen, op mijn body zit de 70-200 maar de 24-70 zit in de pounch bovenin het zachte gedeelte waar je normaal je portomonee, telefoon en andere dingen in doet omdat die niet in het harde gedeelte van de rugtas past..
Flitser ed zitten ook in het bovenste gedeelte..
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
JurgendB
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2009 12:48
WoonplaatsCOLON Sliedrecht

Ik heb zelf deze: http://www.camera.nl/Catalogus/BekijkPr ... 100284414/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hierin zit mijn 500D, een 50mm 1.8 en een 70-300 van Tamron.
In het objectieven vak zit nog ruimte en het bovenvak is ook nog vaak leeg.
Dat slingshot concept werkt echt perfect. Handen vrij las het moet en binnen no-time heb je je camera weer vast.
Eos 350D |Eos 500D | Canon 18-55 | Tamron 70-300 | Canon 50mm 1.8
alk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2006 19:59
WoonplaatsCOLON Lelystad

Ik had zelf de LowePro Slingshot 300. Je kan er genoeg in kwijt en je kan ook makkelijk bij je apparatuur, zonder dat je 'm van je rug af hoeft te halen. Echter een nadeel is wel dat deze (natuurlijk) met slechts 1 band (dus ook) op 1 schouder rust, en als je ondertussen al wat apparatuur "verzameld" hebt, dan kan dat aardig door gaan wegen. Zodoende ben ik overgestapt op de LowePro Flipside 400. Deze draag je als een normale backpak (dus met riemen op beide schouders), maar door het 'm naar voren te draaien kan je zo bij je camera komen, zonder 'm af te doen. Zie hier voor een demo.

Uiteraard is dit mijn eigen ervaring, zoals ik er zelf tegenaan kijk.

Suc6 in ieder geval met je keuze.

Adri
EOS 50D | Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM | Canon EF 70-300/4.0-5.6 IS USM | Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon EF 50mm f/1.8 II | Canon Multigrip BG-E2N | Canon Speedlite 580EX
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Ik zal ook geen slingshot kopen door het gewicht wat je mee zeult over één schouder, liever een goede rugtas.
Koop wel je tas, welke dan ook, te ruim.
Voor je het weet heb je er weer spullen bij en is de tas weer te klein, het overkomt mij nu ook en ben inmiddels ook al weer op zoek naar een tweede rugzak.
Als je echt een modieuze tas wilt hebben waar alles in kan dan vrees ik dat je heel erg hard moet gaan zoeken.
Modieus en praktisch gaat niet echt samen denk ik, hoewel smaken ook verschillen.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

gvasseldonk schreefCOLONZat ik nog even te editen....
ruimte voor geheugen???
OMG dat past nooit in 1 tas.
Past stiekum wel. Kwestie van goed indelen. Met de slingshot merkte ik wel dat na het lopen van een kilometer of 10 je wel meer last krijgt van je schouder. Dit valt wel op te lossen door het andere bandje meer aan te trekken, maar het is niet ideaal.

Het fijne is wel dat je bij je spullen kan zonder dat je de tas hoeft af te doen, maar dat kan de flipside ook zo te zien.
Koen Smit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 320
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 07:57

Helemaal eens met Alk. Ik heb hiervoor ook een slingshot gehad, maar na een uurtje fotograferen gaat het gewicht doorhangen en je lichaam dat compenseren, waardoor je nog schever gaat lopen. Nu heb ik een Filpside 400, prima tas, en nog steeds ´easy acces´. Ik wil niet meer terug. Bij mij gaat er overigens een body in, met 6 lenzen, alhoewel die niet zo groot zijn (3 primes, groothoekzoom, kitlens etc.).
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Ik heb nu al een tijdje een Vanguard Uprise 45. Het is een rugzakmodel met een "snelle opening" aan de zijkant zodat de tas ook min of meer als slingshot te gebruiken is. Een rugzakmodel is gewoon vriendelijker voormijn rug (ik ben 2 meter lang en voel een scheve belasting wellicht sneller dan gemiddeld).

Ruimtegebrek in de tas heb ik nog niet ervaren (400D zonder grip, maar ruimte genoeg voor een grotere camera met grip, 100 mm macro, zoomlens, 17-85 meestal op de camera, kitlens en nog ruimte over voor flitser, filters en ander klein spul)

Het statief kan makkelijk aan de zijkant worden bevestigd en de tas zit dan nog steed lekker. De bijgeleverde regenhoes deed pas zijn werk erg goed toen in op de hei door een hoosbui werd verrast (ik was doornat, de tas gelukkig niet).

Het is wel even wennen dat de tas bij het rugpand opengaat ("als je spullen pakt ligt de voorkant op de vieze grond ipv het rugpand", voor wat dit verkoopargument waard is), maar sinds ze in Barcelona mijn vorige rugzak al wandelend probeerden te openen kan ik dat eigenlijk best waarderen.

Enige minpuntje, voor een jas, flesje drinken etc is weinig ruimte, maar met een spanbandje kunnen die makkelijk aan de buitenkant bevestigd worden.

Kortom, ik ben nog best tevreden met die tas. Maar zoals zo vaak...... niets is zo persoonlijk als dit soort dingen.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
Ricked
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2011 01:33
CONTACTCOLON

Bedankt voor al jullie reacties, vind de LowePro Flipside 400 welke Adri (alk) tipte erg tof! De looks hiervan zijn nieteens lelijk. Maar nog belangrijker, hij is ook praktisch!! Toch rest mij 1 vraag voor de gebruikers van deze flipside 400: Past er een camera in (550D) met grip (attached)?

@phd: Slingshot vind ik niks, De gewichtsverdeling is zoals meerdere van jullie opmerken niet optimaal.

bedankt!
Canon550D + BG-E8 | 18-55mm f/3.5-5.6 | 18-200mm f/3.5-3.6 | 50mm f/1.8
alk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2006 19:59
WoonplaatsCOLON Lelystad

Beste Rick,

Even over wat er allemaal in kan in de Flipside 400? Zie m'n tagline, dat zit er dus allemaal in en de 50D (met grip) is net wat groter dan de 550D (met grip).

Neem in ieder geval datgene mee wat je er in wil doen naar de fotozaak waar je de tas wilt kopen en kijk eens of alles er netjes inpast.

Groeten,

Adri
EOS 50D | Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM | Canon EF 70-300/4.0-5.6 IS USM | Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon EF 50mm f/1.8 II | Canon Multigrip BG-E2N | Canon Speedlite 580EX
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

550D met grip zal in een flipside zeker passen. Heb zelf ook de flipside 400, is inderdaad een ideale tas. Had eerst de Kata 3n1-20, een sling die je ook als rugzak kan dragen. Ook een erg fijne tas, die ik er nog steeds naast heb voor als ik wat minder spullen meeneem. Daarin paste mijn 450D met grip toendertijd ook.
Gebruikers-avatar
Ricked
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2011 01:33
CONTACTCOLON

Top! Laat ik hem dan maar gewoon bestellen. Nog fijne/goedkope/leuke/snelle/etc/etc internetwinkels?
Canon550D + BG-E8 | 18-55mm f/3.5-5.6 | 18-200mm f/3.5-3.6 | 50mm f/1.8
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik heb er een 7D zonder grip in, met grip moet ook passen volgens mij. Daarnaast heeft Alk er een 50D met grip in, en qua formaat zat dat niet veel schelen met een 7D+grip.
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Ricked schreefCOLONTop! Laat ik hem dan maar gewoon bestellen. Nog fijne/goedkope/leuke/snelle/etc/etc internetwinkels?

http://www.Kamera-express.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ? of anders even vergelijken bij Tweakers.net/pricewatch
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Ik had mijn bericht verwijderd omdat ik het niet netjes vond om in iemand anders zijn topic ook een vraag te stellen maar je was sneller als het licht Rocker.
Om even erop in tehaken, een 60D is toch nog wel kleiner als een 7D maar dat scheelt ook weer niet zoveel.
Ik ga denk ik ook maar eens kijken naar deze tas, ook wat prijs betreft is het nog leuk, hij is overal zo rond de 100euro zag ik.
Wat internetwinkels betreft, probeer kamera-express eens, ik heb er tot nu toe goede ervaringen mee voor wat betreft aankopen via internet.
Liever zou ik bij zo iets toch ergens langs gaan om te kijken en te passen, de ene tas zit draagt nu eenmaal lekkerder dan de andere en dat is voor iedereen ook weer verschillend.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
HenBul1957
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2011 19:39
WoonplaatsCOLON Groningen

De keuze voor de rugzak is al gemaakt door de TS..maar voor diegenen die nog zoeken....
Kijk ook eens naar rugzakken van het merk F-Stop.
Ze hebben verschillende modellen waaronder de Guru - 28ltr rugzak, de Loka - 37ltr en de Tilopa - 48ltr.
Allen maken ze gebruik van ICU's (Internal Camera Unit). Deze zijn verkrijgbaar in 3 soorten: Small, Medium en Large.
Het zijn geen goedkope rugzakken, maar de indeling en het draagcomfort verzachten de pijn een beetje.

Alvast een link van een review van de Guru...via deze review zijn ook reviews van de andere rugzakken te bekijken.

http://dancarrphotography.com/blog/2011 ... stop-guru/" onclick="window.open(this.href);return false;
40D, 11-16 f/2.8, 17-50 f/2.8, 50 f/1.8, 70-200Lf/4, 300Lf/4
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar