Foto Schoudertassen

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Riichard.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 186
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2009 16:56
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Ik ben al een tijd je op zoek naar een goede vervanger van mij Canon schoudertas.

Ik will de tas ook een beetje op de groei kopen aangezien er over een paar maanden een 70-200 2.8 bij gaat komen.

Het liefst wil ik dat er de volgende dingen in kunnen:

- 2x Body (1000D + Grip & 7D + eventuuel grip)
- 4 lenzen (12-24 - 17-85 - 50mm - 70-200 2.8 )
- Eventuuel een flitser
- De nodige ruimte voor accesoires zoals filterdoosjes, en triggers etc.

Het liefst wil ik dat de 70-200 ook nog op een van de camera's moet kunnen.

Nou heb ik nog geen van de tassen waar ik naar op zoek ben in echt gezien maar had ik al een tijdje oog voor een Nova 5AW of een Lowepro Nova 200 AW.

Is dit mogelijk of ben ik gewoonweg teveel eisend?

Mijn voorkeur gaat uit naar LowePro maar Naneu of Crumpler is ook nog een optie.

Alvast bedankt.
www.richardbrunsveld.com
Johnalb

Kijk voor gebruikers ervaringen eens op de welbekende site inclusief foto's van indelingen.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Je zou ook nog naar de Magnum of Classified-series kunnen kijken. Daar gaat ook heel wat in ;).
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Anoniem 4

Die inhoud, dat ga je niet redden met de genoemde tassen. Vergis je niet in bodies met grip. Die nemen ongelofelijk veel ruimte in beslag.
Beste manier om te kiezen is: de hele handel meenemen naar een goed gesorteerde zaak. Als alles erin past en je houdt nog ruimte over, dan kun je er voorlopig mee uit de voeten.
Bij LowePro moet je al gauw gaan denken aan tenminste een Stealth Reporter D400 AW of liever nog een D550 AW.
Lowepro Magnum AW is ook een goede optie, maar dat is erg sjouwen.
Zelf heb ik die Magnum en een Stealth Reporter D300 AW, maar gebruik ze voor verschillende doeleinden.
Het is maar zelden dat één tas voldoet aan al je gebruikswensen.
Gebruikers-avatar
de platte
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 338
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 08:57
WoonplaatsCOLON tussen de ijssel en het zwarte water

kijk eens op http://www.fotokonijnenberg.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en dan naar hun eigenmerk Tenba tassen.
Heb hierzelf de rugzak van in de medium uitvoering
Kijk om je heen,
zie wat de rest doet,
en doe dat juist niet.
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Voor al dat gewicht zou ik eerder kijken voor een rugtas dan een schoudertas. Daar ga je echt geen eind mee lopen, Met al dat gewicht aan een schouder.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Stealthreporter D650 AW

De heb ik hier zelf ook liggen alleen gebruik ik hem bijna niet omdat ik nooit alles tegelijk meeneem. Bij mij zit er een 100-400, 70-200 2.8, 25-105, 24-70 en 180mm macro in en een flitser. En dan is er nog ruimte over. Prettige handige tas in ieder geval.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

ik zou eens een kijkje nemen bij Foto Ammann in Eindhoven, niet al te ver en ook te bestellen via MP, deze heeft eens per jaar altijd grote Crumplers in de aanbieding, izkelf heb er twee vorig jaar gekocht, een Messenger 390 en een messenger XXL 700, de laatste heeft capaciteit voor 2 grote body's (1D en 5D), een 70-200 2.8 of 100-400,, flitser, 17-40 en nog wat extra atriburten, op een van de body's zit dan bv een 24-105.
daarnaast heb je nog ruimte voor een laptop.

Is een erg fijne (grote) tas die enigzins goed mee te neme is, al is het niet een hele dag vol te houden als je hem geheel vult.

linkje, is dezelfde ongeveer als bovenstaand beschreven :

http://audio-tv-foto.marktplaats.nl/fot ... nd=18&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Riichard.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 186
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2009 16:56
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Bedankt heren, ik ga nog eens rustig verder kijken :) .

Die in jou linkje ziet er helemaal niet slecht uit, ook een vrij hippe tas, iets wat ik ook wel leuk vind.

Nogmaals bedankt ;) !
www.richardbrunsveld.com
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

heb al veel tassen versleten, maar de Crumplers zijn tot nog toe gewoon de best en mooist afgewerkte, dragen erg goed, snel toegankelijk (voor mij belangrijk) en bieden een erg goede bescherming, dit is ook het enige kleine nadeel aan de crumplers, ze zijn door deze haast dubbele bescherming nogal aan de forse kant.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Riichard.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 186
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2009 16:56
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Klopt, ik heb al een Crumpler Muffin Top half. Wat ik vooral fijn en ook wel belangrijk vind is dat er ook nog genoeg ruimte is voor persoonlijke spulletjes en wat eten en drinken.

Die New Delhi van jou link kan je ook gerust als gewone schoudertas voor school oid gebruiken.

Maar past er ook een 7D met een 70-200 2.8 gekoppeld erin? De grip laat ik denk ik achter wegen omdat het inderdaad een hele hoop ruimte in beslag neemt.
www.richardbrunsveld.com
Gebruikers-avatar
diteweg-jur
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 186
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2010 14:17
WoonplaatsCOLON Diepenveen
CONTACTCOLON

Ik heb nu de canon schouder tas, de grote versie. Hierin zit een 500d met grip, een 18-135mm, de 70-300 en een 430ex II flitser. Vind het als schoudertas net kunnen maar als ik nu moet kiezen zou ik een rugtas nemen met ook ruimte voor wat tijdschriften, notitieblok enz.
Canon Eos 500D met BG-E5, EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS, 70-300mm IS USM, Speedlite 430EX II met Omni.
Gebruikers-avatar
Riichard.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 186
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2009 16:56
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Jij bedoelt die 10EG Bag?

Die heb ik momenteel ook, echt een afschuwlijke tas, totaal geen draagcomfort en de indeling is ook niet echt goed te noemen.
www.richardbrunsveld.com
Gebruikers-avatar
diteweg-jur
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 186
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2010 14:17
WoonplaatsCOLON Diepenveen
CONTACTCOLON

Riichard. schreefCOLONJij bedoelt die 10EG Bag?

Die heb ik momenteel ook, echt een afschuwelijke tas, totaal geen draagcomfort en de indeling is ook niet echt goed te noemen.
Ja, ik vind 't qua dragen wel mee vallen maar je moet de band eerst goed afstellen en daar was ik nog wel ff mee bezig. Verder is de indeling bij mij wel oke. Ik heb wel een schot-stukje uit een andere tas gehaald voor in de Canon tas. Mijn camera zit erin met de grip eraan en een 18-135mm lens. De fliterser en de 70-300 in een apart vakje.
Canon Eos 500D met BG-E5, EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS, 70-300mm IS USM, Speedlite 430EX II met Omni.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

ik heb een vergelijkbaar model als diegene van de link en de indeling is dusdanig aan te passen dat er bij mij een 1D + 100-400 of een 1D + 70-200 2.8 versie, of gewoon een "normale" lens, zowel liggend erin te plaatsen als staand met de lens naar beneden.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Cogliostro
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 429
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2006 19:23
WoonplaatsCOLON Heerlen
CONTACTCOLON

en denk er ook over na wanneer je welke tas meeneemt.
bovenstaande merken zijn allemaal goed van kwaliteit maar crumpler is bv ongeschikt voor mij.
schiet heel wat muziek ( jazz, blues,rock en experimenteel ) en klitteband van crumpler maakt teveel lawaai.

ik heb dan meestal domke mee ( F1 of F2 )
div.canon spul en een Beroflex 500 mm aka wundertuete
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar