Comfortabele draagriem voor meerdere camera's en grote lenzn

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
ronk_1976
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2009 16:37
WoonplaatsCOLON Hoensbroek
CONTACTCOLON

Hallo allemaal,

Er zijn al wel eens wat draadjes opgezet op dit forum over comfortabele draagriemen, maar ik heb toch een iets specifieke vraag.

Ik loop zelf regelmatig rond te struinen met een 5DMarkII en 70-200F2.8ISmarkII aan de ene schouder en met een 1DMarkIV met 300F2.8IS op de borst / andere schouder (al dan niet met converter(s)). Ik heb hier nog de originele straps aan zitten en ik vind het maar niks...
Dat bungelt maar wat en dat doet maar, en als je niet uitkijkt krast het langs de knoop van de spijkerbroek en zo...
Ik let altijd wel al op wat ik aantrek als ik zo op pad ga, zodat kans op krassen wordt geminimaliseerd, maar bungelen en van de schouder afglijden en zo doet het toch...

Ik heb wel eens zoeen black-rapid overwogen met dubbele verbinding, maar heb het nog niet durven aanschaffen. Reden is:
- Er zijn nog wat meer merken op de markt (sunsniper en zo). Heb geen ervaring met de onderlinge kwaliteitsverschillen
- De black-rapid bevestig je aan de statiefring. Maar dat gaatje wil ik eigenlijk vrij houden voor de snelkoppeling van de Gimbal of om snel een monopoot in te kunnen draaien en misschien wel te laten zitten...
- Ik heb geen idee hoe zich zo'n dubbele band draagt als je een keer met een enkele camera op pad bent...
- Je valt al een slag op met die toeters, maar met zo'n harnas ziet het toch wel weer een beetje heel heftig uit, alsof je uit een commando-film bent gestapt zeg maar. :oops:

Hebben jullie advies? Hoe lossen jullie zowat op:?:

Alle raad is welkom!

Groetjes,

Ron
1DMarkIV, 5DMarkII, 70-200F2.8LII, 300F2.8LIS, 500F4LIS, 100F2.8LIS, 17-40F4L, 24-70F2.8, 15F2.8 Fish, 430EXII, 580EXII, CP-E4, ST-E2, MT-24EX, TC1.4x, TC2.0x, 3xJinbei500Ws
john downunder
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2008 12:05
WoonplaatsCOLON Schouwen-Duiveland

Hi Ron,

Als je nu eens begint met 1 van de setjes aan mij te schenken. Ben je al voor de helft van het "probleem" af en een schouder vrij.Je valt misschien wel op met 2 mooie witte toeters,maar of een harnas daar nog verschil mee maakt?
Functionaliteit lijkt me dan toch op de eerste plaats te komen.

Ik lees lekker mee,ben wel nieuwsgierig naar de oplossing.

Succes...Grtz.John
[size=67]Canon Eos 350d - Sigma 18-50 mm f2.8 - EF 75-300 f/4-5.6 III usm [/size]
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Hi, sorry maar het merk weet ik niet meer, maar er zijn ook harnassen te koop, zeg maar rugzak zonder zak, met daaraan straps voor 2 camera´s. Dit ziet er vrij confortabel en handig uit en het voordeel is dat je ze niet kunt verliezen. Ook kun je er allemaal pounches voor lenzen of assoccoires aan kwijt.

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
ronk_1976
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2009 16:37
WoonplaatsCOLON Hoensbroek
CONTACTCOLON

@John: Haha...bedankt voor je reactie...qua apparatuur is het inderdaad wel heeeel lekker spul...
Maar handig tijdens het wandelen door een bos, dat is weer een ander verhaal.
Ik sta ook te popelen om advies, in de hoop dat ik het allemaal wat draagbaarder (is dat een woord?) gemaakt krijg...

@Bob: Is dat een andere oplossing als zo'n black rapid? Enig idee hoe je de riem aan de camera bevestigd?

Ook een oorzaak van het probleem met de 300mm, 1D en converters is dat de lensdraagriem een beetje midden in het zwaartepunt hangt, waardoor de boel niet stabiel omlaag hangt zeg maar...Dat mountainbiked ook niet lekker met het spul paraat achter op de rug.

Ron
1DMarkIV, 5DMarkII, 70-200F2.8LII, 300F2.8LIS, 500F4LIS, 100F2.8LIS, 17-40F4L, 24-70F2.8, 15F2.8 Fish, 430EXII, 580EXII, CP-E4, ST-E2, MT-24EX, TC1.4x, TC2.0x, 3xJinbei500Ws
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Ik ga mee lezen in deze want ik loop met bijna het zelfde spul(mkIII ipv mkIV)rond te zeulen en ben al een tijd opzoek naar iets dat geschikt is.
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ik heb een street and field harnas van Lowepro, dus een deluxe belt met lenscases en een harnas bovenstuk, in mijn geval de light uitvoering omdat de zwaardere meer een soort bodywarmer wordt van gaas. En achterop zit dan een toploder. Ik heb dan iets kleiner spul maar ik prefereer dit bij bv auto sport omdat ik overal bij kan zonder een rugzak af te doen en mijn rug is niet bedekt dus dat je geen zweet rug hebt. :)

Een andere oplossing zijn is oa de http://cottoncarrier.com/index.html die in tegenstelling tot een belt systeem die nog in de vorige zoom besproken is wel betrouwbaar is. :)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
vonderstealth
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2010 21:41
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Even een tip je hebt online 14 dagen op zicht dus dan kost het alleen je kosten van het versturen, dan kan je het testen of het voor jou werk en anders gewoon weer terug sturen. Ik doe dit ook regelmatig als ik spullen wil uitproberen. Ik heb echter de Black-Rapid gehouden, wat een geweldig gordel is dat zeg.
MS Fotografie https://www.ms-fotografie.nl
EOS 7D gripped | Sigma 10-20 f3.5 DC HSM | Sigma 17-50 f2,8 DC EX HSM | Sigma 70-200 f2.8 II MACRO HSM + Sigma 2.0x APO Tele Converter | Speedlite 430XE II
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

ronk_1976 schreefCOLON- Er zijn nog wat meer merken op de markt (sunsniper en zo). Heb geen ervaring met de onderlinge kwaliteitsverschillen
- De black-rapid bevestig je aan de statiefring. Maar dat gaatje wil ik eigenlijk vrij houden voor de snelkoppeling van de Gimbal of om snel een monopoot in te kunnen draaien en misschien wel te laten zitten...
Hoi ROn,

Heb de sun sniper steel. Kwaliteit bevalt goed. Bevestiging via het statiefgat inderdaad, maar zit aan je Gimbal-plaatje geen oogje? Dan kun je daar de musketonhaak aan hangen en hoef je dus de schroef van de sunsniper zelf niet te gebruiken.
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
ronk_1976
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2009 16:37
WoonplaatsCOLON Hoensbroek
CONTACTCOLON

Hey dat is een goeie... Kan dat? Ik heb inderdaad een gleuf in dat plaatje wat uitsteekt. Zal ik eens nader bekijken! Introduceert wel een buigend moment op de schroefdraad maar zeker nader onderzoek waard...

Bedankt voor jullie tips, ik ga die bovenstaande oplossingen eens googlen en houd jullie op de hoogte van de bevindingen!
1DMarkIV, 5DMarkII, 70-200F2.8LII, 300F2.8LIS, 500F4LIS, 100F2.8LIS, 17-40F4L, 24-70F2.8, 15F2.8 Fish, 430EXII, 580EXII, CP-E4, ST-E2, MT-24EX, TC1.4x, TC2.0x, 3xJinbei500Ws
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

ter verduidelijking: aan de onderzijde van mijn adapterplaatje zit een oog (klik) om hem vast te draaien. Daar kan de sun-sniper ook door heen, via de haak.

Overigens staat dit ook wel stoer....statiefplaatje kan er gewoon bij.....http://www.spiderholster.com/
(geen ervaringen mee)
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

jvanarkel schreefCOLONIk heb een street and field harnas van Lowepro, dus een deluxe belt met lenscases en een harnas bovenstuk, in mijn geval de light uitvoering omdat de zwaardere meer een soort bodywarmer wordt van gaas. En achterop zit dan een toploder. Ik heb dan iets kleiner spul maar ik prefereer dit bij bv auto sport omdat ik overal bij kan zonder een rugzak af te doen en mijn rug is niet bedekt dus dat je geen zweet rug hebt. :)
De belt heb ik ook, met pouches. Ideaal.
Maar het harnas en daar je camera's aan hangen....
Dat weet ik zo 123 nog niet.

Gisteren autosport gedaan, 1D met 70-200 om de nek en monopod met 7D en 300 meezeulen,
Dan nog een hoop losse zooi inderdaad in de belt en pouches.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Nettie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 994
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2005 13:06

Ik heb kort geleden het harnas http://cottoncarrier.com/index.html gekocht en kan eigenlijk niet meer zonder!!!!!!!!!!!!
Het draagt heerlijk geen last meer van mijn nek.
Het harnas zit prettig heeft nog 2 snoeren, zodat je je camera nog kan zekeren voor het geval je het niet goed erin klikt
Verder kan je er ook mee op de fiets
En ik heb ook vaan mijn rugzak nog bij mij
Ook heb ik aan de zijkant die vrij is nog een lenscover zitten zodat ik nog met mijn groothoek/ 24-105 kan wisselen
-------------------------------------------------------
Nee ik heb geen onderschrift waar al mijn fotogear in genoemd is !!!
Cogliostro
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 429
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2006 19:23
WoonplaatsCOLON Heerlen
CONTACTCOLON

Ik heb zelf een black rapid RS2 voor 1 camera.
Ik schiet veel concerten en dan meestal met een 70-200 2.8 aan mijn camera.
Mijn Black Rapid heb ik niet aan mijn statiefgondel bevestigd maar aan de onderzijde van mijn grip
waar je meestal je statief in bevestigd.

Ik zie dat je in de buurt woont, in Aken heb je Fotohaus Preim ( in de buurt vd achterkant vd Kaiserbrunnen) en ik zag daar 2 weken geleden dat ze sunsnipers op voorraad hebben
Daar zou je kunnen uitproberen of die iets voor je is.
div.canon spul en een Beroflex 500 mm aka wundertuete
Gebruikers-avatar
ronk_1976
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2009 16:37
WoonplaatsCOLON Hoensbroek
CONTACTCOLON

Hey maar dat is ook goed te weten. Uitproberen is natuurlijk ten allen tijde het prettigst. Maar wat je zei mbt het vastmaken van de strap aan de grip: dat gaat met een zware 300F2.8 plus TC nie lukken nie..
Dan komt er teveel kracht op de fitting en voor je het weet hangt alles een beetje halfbakken in elkaar...

Maar uitproberen in Aken ga ik het zeker eens. Altijd prettiger dan kopen vanaf een plaatje. Houd ik niet zo van...


Bedankt weer!!
1DMarkIV, 5DMarkII, 70-200F2.8LII, 300F2.8LIS, 500F4LIS, 100F2.8LIS, 17-40F4L, 24-70F2.8, 15F2.8 Fish, 430EXII, 580EXII, CP-E4, ST-E2, MT-24EX, TC1.4x, TC2.0x, 3xJinbei500Ws
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar