Batterijen voor mijn flitser

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Hallo
Morgen ga ik naar de zoom, maar de oplaadbare batterijen van mijn flitser zijn overleden, als ik ze oplaad gaan ze anderhalf uur maximaal mee. (ooit deden ze het beter).
Omdat ik ze morgen nodig heb, heb ik niks aan oplaadbare batterijen omdat ik ze vooraf niet kan opladen. Wat zijn goed bruikbare penlites voor zo iets?
Groet NIels
Canon 50D + 350D, Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM macro, Tamron 28-75 F2.8, Canon 50 F1.8 Sunpak flitser, 1 en 3 benen van Manfroto, en een flits set.
Gebruikers-avatar
MaestroNL
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1303
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2008 11:04
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep (Haarlemmermeer)

Ik heb ter backup altijd 2 pakjes Duracell Ultra bij me, mochten bij oplaadbare 2700mAh leeg zijn. Heb ik prima ervaringen mee, dingen gaan best wel lang mee en je "trekt" ze niet zo gauw leeg (en ze zijn redelijk bestand tegen piekontladingen waar je met een flitser last van hebt).
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

MaestroNL schreefCOLONIk heb ter backup altijd 2 pakjes Duracell Ultra bij me, mochten bij oplaadbare 2700mAh leeg zijn.
Ik ook.

Duracel kan je vaak bij de grote drogisterijen (kruidvat, Trekpleister, etc.) kopen in grootverpakkingen.
8 stuks voor ongeveer 5,--Euro.

Grt Caspar
Laatst gewijzigd door 1 op C@sp@r, in totaal 30 keer gewijzigd.
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
Jan Vos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2008 20:49
WoonplaatsCOLON Hoogkerk

Lees dit maar eens door, even voor de duidelijkheid niet oplaadbare batterijen leveren minder dan oplaadbare. :idea:

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=62961

Hier kan je accu'skopen en laders.

http://www.vapextech.nl/index.html

Koop een goede lader daar heb je meer aan dan aan een goedkoop apparaat.
Zorg dat je een hebt met automatische afslag.
Een fotograaf die zijn accu's niet geladen heeft is als een boer zonder hooivork. :lol: :lol:
Vulpes Pilum Mutat, Non Mores.
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Jan Vos schreefCOLONLees dit maar eens door, even voor de duidelijkheid niet oplaadbare batterijen leveren minder dan oplaadbare. :idea:
Dit verhaal is heel duidelijk maar T.S. vroeg een snelle oplossing voor morgen :)
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Dank jullie.
De Ultra's zijn dus de beste keuze voor dit soort dingen?

Ik heb dat stuk over batterijen al eens eerder gelezen, maar het gaat mij nu dus om iets waar ik morgen de dag mee door kom.
De accu's van mijn camera zijn ook op dus, die zal ik eerst moeten vervangen, hopelijk vind ik morgen een mooi setje
Canon 50D + 350D, Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM macro, Tamron 28-75 F2.8, Canon 50 F1.8 Sunpak flitser, 1 en 3 benen van Manfroto, en een flits set.
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

C@sp@r schreefCOLONDit verhaal is heel duidelijk maar T.S. vroeg een snelle oplossing voor morgen :)
Als je investeert in Eneloops, dan is dat geen probleem - die dingen zijn nog vrijwel vol als je ze zo vers uit de verpakking haalt. En dan heb je voor de toekomst wel oplaadbare bij de hand :)
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
martijnb
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2006 16:52
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Bij de shell. Een pakje van Sony AA. ik gebruik ze bij evenementen, flits er ongeveer 250 foto's mee (canon5d + 430EX)
www.martijndebie.nl
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik heb de Sanyo Eneloops en de GP Recyco's.

Ik zou nooit meer andere batterijen willen. Deze laad ik soms echt weken van te voren op en blijven dan vol stroomsterkte.
Ik haal met een setje ongeveer 500 of meer foto's mee, maar dan heb ik ze wel met een professionele oplader opgeladen.
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
Jan Vos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2008 20:49
WoonplaatsCOLON Hoogkerk

Aestiva schreefCOLON Maar dan heb ik ze wel met een professionele oplader opgeladen.
En die lader zal bij de meesten ontbreken.

Dat TS direct een oplossing zocht was mij bekend, maar als fotograaf beroeps of amateur dien je opgeladen accu's thuis te hebben.

Als je meerdere setjes hebt laad je op voor je fotograferen gaat morgen fotograferen dan vanavond aan de lader en bij vertrek in een doosje meenemen.
Voor NiMh kan je geen druppellader gebruiken wel een lader met afslag als de accu's vol zijn.
Zelf koop in AA Accu's bij de Aldi, Lidle over het alegemeen zijn ze één pot nat.
Een GP lader kan je bij de MM kopen met 4 accu's voor een € 29.00
Vulpes Pilum Mutat, Non Mores.
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Jan Vos schreefCOLON
Aestiva schreefCOLON Maar dan heb ik ze wel met een professionele oplader opgeladen.
En die lader zal bij de meesten ontbreken.

Dat TS direct een oplossing zocht was mij bekend, maar als fotograaf beroeps of amateur dien je opgeladen accu's thuis te hebben.

Als je meerdere setjes hebt laad je op voor je fotograferen gaat morgen fotograferen dan vanavond aan de lader en bij vertrek in een doosje meenemen.
Voor NiMh kan je geen druppellader gebruiken wel een lader met afslag als de accu's vol zijn.
Zelf koop in AA Accu's bij de Aldi, Lidle over het alegemeen zijn ze één pot nat.
Een GP lader kan je bij de MM kopen met 4 accu's voor een € 29.00
Dat is zo, maar dan haal je nooit het maximale uit een batterij. Misschien niet eens de helft van de capaciteit.


Voorbeeld: Als ik met mijn GP V800C of V600 (heb ze beiden) de batterijen oplaad, geeft mijn MAHA C9000 aan dat er ongeveer 1200 mah in de batterijen zit. Mijn Hama snellader komt nooit boven de 100 mah.

Laad ik ze in mijn MahaC9000 komen de GP recyco's en Enneloops op ongeveer 2000mah en de GP2700, Duracel2700, Hama2500 op ongeveer 2100.
Als ik ze kalibreer met de MahaC9000 komen ze uit op ongeveer 2400-2600 mah
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Op zoom experience zijn volop batterijen te koop. 20 stuks voo 5 euro
ook oplaadbare inclusief oplader

groeten
Peter
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar