STROBIST 430EX II pc sync

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Nicodejong
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 144
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2007 13:26
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

ik gebruik mijn 430EX II met de cactus v4 triggers alleen vind ik dit een beetje een wankele combinatie,nou heb ik gelezen dat er mensen zijn die hun flitser dan via de pc-sync poort aansturen.

nu heeft mijn 430EX II geen pc-sync poort maar daar schijnen weer flits blokjes voor te zijn die deze poort wel hebben.

volgens mij moet dit zo één zijn.

http://www.flashzebra.com/hotshoes-shoes/0065.shtml

maar nu zou ik graag zo iets in Nederland willen bestellen weet hier iemand waar ik die zou kunnen vinden?

ik dacht zelf dat dit ook de juiste was maar weet het niet zeker is er iemand die mij dat kan vertellen?

http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... _6952.html

groeten Nico
Gebruikers-avatar
niels rombouts
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 266
GeregistreerdCOLON 19 Mei 2009 09:26
WoonplaatsCOLON Breda

Hoi Nico,

Wankele combi? Ik gebruik hem onder m'n 580 II en 550 en heb er geen last van. Maar ik denk dat je het juiste blokje heb gevonden, waag er anders even een belletje aan richting FotoKonijn.

Ik gebruik de sync poort van m'n 580II soms en soms gewoon eronder. Merkte wel dat de ene trigger beter werkte onder de 580 en de andere onder de 550. Omwisselen geeft weer misfires. Ik weet niet hoe goed die blokjes contact maken, maar ik neem aan dat het goed moet werken.
Canon Shooter
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik ben voor die blokjes gewoon naar de fotograaf op de hoek gegaan.
Heb je ze sneller in huis als via internet (want de meeste fatsoenlijke fotozaken hebben ze wel op voorraad van bv. Hama)
Heb je ook nog een leuke babbel en steun je in deze tijd ook nog de lokale middenstand.

Voor de prijs hoef je het niet te laten, je bent misschien 1 of 2 euro duurder uit, maar als je de fiets pakt heb je geen extra kosten die je via internet kwijt bent aan verzendkosten
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Nicodejong
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 144
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2007 13:26
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

niels rombouts schreefCOLONHoi Nico,

Wankele combi? Ik gebruik hem onder m'n 580 II en 550 en heb er geen last van. Maar ik denk dat je het juiste blokje heb gevonden, waag er anders even een belletje aan richting FotoKonijn.

Ik gebruik de sync poort van m'n 580II soms en soms gewoon eronder. Merkte wel dat de ene trigger beter werkte onder de 580 en de andere onder de 550. Omwisselen geeft weer misfires. Ik weet niet hoe goed die blokjes contact maken, maar ik neem aan dat het goed moet werken.
doordat de flits niet helemaal recht boven het voetje staat ben ik bang dat dit een keer mis gaat
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar