welke flitsset raden jullie aan??

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mathijs984
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:56
WoonplaatsCOLON voorthuizen
CONTACTCOLON

Dag mede fotoliefhebbers,

ik wil een flitsset kopen. Ik wil er thuis en bij de mensen thuis gebruiken dus moet makelijk te vervoeren zijn. Hoeveel flitsers heb ik nodig? Hoeveel watt? welk merk raden jullie aan niet aan? Wat hebje nog meer nodig? bv paraplu etc

alvast bedankt

gr Mathijs
Hier Mathijs
Ik heb een Canon 40D, 24-105mm L. sigma 300mm, kitlens canon, sigma 10-22, flitsset, achtergrondset. www.fotomathijs.nl fotomathijs@live.nl
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

hoeveel geld heb je ?

nee dit is flauw, maar slaat wel een beetje de spijker op zijn kop, je kunt het zo gek maken als je wil, varierend van 250 tot enkele duizenden.
Raadzaam is te beginnen met een handig setje niet te groot, je wil tenslotte niet de hele huiskamer verbouwen als je bij de mensen op bezoek gaat.
Laatst gewijzigd door 1 op Closeshooter, in totaal 24 keer gewijzigd.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

En wat wil je er mee gaan fotograferen?

Of je een paraplu nodig hebt, dat ligt aan de manier van vervoeren. Op dat gebied raad ik je een auto aan. De fiets EN een paraplu zijn neit zo handig als je ook nog een flitsset mee moet sjouwen :lol:
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
mathijs984
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:56
WoonplaatsCOLON voorthuizen
CONTACTCOLON

ongeveer 1000-1200 eurotjes.....
Hier Mathijs
Ik heb een Canon 40D, 24-105mm L. sigma 300mm, kitlens canon, sigma 10-22, flitsset, achtergrondset. www.fotomathijs.nl fotomathijs@live.nl
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

:shock:

Kijk even bij Linkstar zou ik zeggen.
Tilly heeft een mooie set in de aanbieding (bij aangeboden en gezocht )

Verder voor dit geld kun je erg mooie setjes kopen, kijk ook even naar mobiele achtergrond systemen, ook handig als je bij mensen op bezoek gaat.
Een extra lamp is aan te bevelen, hiermede kun je de modellen/personen wat meer loskrijgen van de achtergronden en indien gewenst mooie haarlichten mee creeren.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Grotendeels eens met closeshooter. Alleen dat laatste, om direct voor 3 lampen te gaan. Het is juist goed om met minder te beginnen (dus standaard 2 lampen) om goed met het spul om te leren gaan. Dan merk je later wel of er een derde (vierde) lamp bij moet en hoeveel vermogen die dan moet hebben. Liever het geld eerst uitgeven aan extra accessoires, zoals filters, grid, beauty dish etc.
Edgo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 110
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2005 14:48
CONTACTCOLON

Ik heb al enige tijd een Linkstar LF 250. Bevalt me erg goed.
Perfect voor een beginner. Kijk maar eens op de site van Cor.
Ik haak hier verder even aan met een vraag.
Ik wil mobieler zijn met mijn flitsset. Dus buiten zonder 220 in de buurt werken.
Iemand tips m.b.t stroomvoorziening?
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Als je op locatie wilt fotograferen, is een Tronix Explorer 1200 een interessante en betaalbare optie. Even kijken bij Fotoflits.
fistkikker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 504
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:03
WoonplaatsCOLON almere

En als je toch bij fotoflits bent... de Elinchrom D-lite serie is erg goed. Hoger in de markt dan linkstar. Korte cycle tijd, korte flitstijd (voor het bevriezen van beweging), kwamen goed uit de test van de Focus.
Doordat ze digitaal gestuurd zijn, is de verlichting erg stabiel. Met analoge setjes wil ie nog wel eens verlopen als ze even stil staan of als je een serie foto's achter elkaar maakt - dan verloopt de verlichting en de witbalans enigszins maar zichtbaar. En mocht je later de behoefte voelen zijn ze op afstand bestuurbaar met een draadloze module. Handig als er een aan je plafond hangt, bijvoorbeeld.

Past nog binnen je budget ook.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Onthoud wel dat die Tronix niet al te goed overweg kan met digitale flitsers. Analoog schijnt allemaal wel goed te gaan, maar zodra je er een flitser aanhangt die een digitale sturing vereist werkt het niet meer zo betrouwbaar.

Dus Elinchrom D-lite klinkt geweldig. Ook een Tronix klinkt geweldig, maar ik denk niet dat het te combineren is.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
fistkikker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 504
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:03
WoonplaatsCOLON almere

De D-lites werken wel met de tronix, kijk maar op hier in de compatibiliteitslijst
(maar in z'n algemeenheid blijkt je gelijk te hebben)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar