Patona accu's

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
jackk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 313
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2008 11:55
WoonplaatsCOLON Noord Limburg
CONTACTCOLON

Hallo allemaal,

Ik kwam onlangs LP E6 accu's tegen van het merk Patona, vriendelijke geprijsd en 2000 mA en een paar gekocht.
Na deze te hebben opgeladen op een originele Canonlader geven ze 100 % aan maar na een paar seconden zakt het tot 80 % en zelfs tot 70% zonder dat ze gebruikt zijn.

DE REACTIE VAN DE LEVERANCIER:
De accu's bereiken hun optimale prestatie na een aantal malen volledig opladen. Daarnaast zegt het percentage van Canon helaas niet zo heel veel (zacht uitgedrukt). De meting is gebaseerd op volt ipv Ah, hierdoor zul je schommelingen en onregelmatigheden zien in de percentages. Met het laatste stukje kun je vaak ook nog een verrassend stuk. ;)

Heb zo mijn twijfels, hoe denken jullie hierover?
Alvast bedankt voor jullie reactie(s)
een Canon, wat glas, een paar lampjes en accessoires

http://www.kjkok.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik gebruik wel third party accu’s, maar van Jupio, een goed bekend staand merk. Onbekend spul zou ik nooit gebruiken.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Ik werk alleen met Canon accu’s ...
Juist bij accu’s is de kwaliteit essentieel...
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

ik zou zeggen gewoon kijken hoeveel opnames je kunt maken op een volle accu, dan weet je snel genoeg of ze deugen. Ik gebruik al jaren non-Canon accu's en ik merk geen verschil met de originele Canon accu's ook niet bij lage temperaturen.

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Ik heb al teveel problemen gehad met third party accu's waardoor ze uiteindelijk duurder waren dan originele omdat ik ze alsnog vroegtijdig moest vervangen. Voor mij dus enkel nog originele Canon accu's.
Gebruikers-avatar
BertusL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 469
GeregistreerdCOLON 22 Okt 2009 21:23
WoonplaatsCOLON Houten

Patona ken ik niet. Zelf gebruik ik in m'n 40D en 7D accu's van Phottix. In de 7d geven deze keurig de resterende lading aan, net zo als de originele Canon doet. Jouw constatering vind ik dan ook wel 'verdacht' al geeft de leverancier terecht aan, dat accu's pas na verschillende op- en ontladingen pas de maximale capaciteit bereiken. Lijkt me daarom verstandig om de tip van mijn voorganger (mikeeagle) te volgen.
Canon 90D | Sigma 10-20 F4-5.6 | Tamron 17-50 F2.8 | Canon 70-200 F4L | Sigma 150-600 F5-6.3 C | Sigma 105 F2.8 OS Macro | Canon 50 F1.8 II
Mijn Flickr
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Phottix heb ik ook, en die kan ik niet op mindere prestaties betrappen ten opzichte van de originele. Ook de laadindicatie kloot gewoon.

Heb één keer eentje gehad die dezelfde verschijnselen had als in de OP omschreven wordt, en die werd (door nkon.nl) als Dead On Arrival kostenloos vervangen door een nieuwe.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
ceesgr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2014 15:24

Ook een goede is "hähnel" HLX-E6 Canon type
Gebruikers-avatar
RoelofT
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2018 19:48
WoonplaatsCOLON Sassenheim
CONTACTCOLON

Ik heb ook een cheapo ding en doet het prima
https://www.dx.com/p/dste-lp-e6-7-4v-26 ... GNDEtJKhGE

Maar dat nieuwe accu's op conditie moeten komen is geheel waar, meestal is die al goed na 1x laden, ontladen en weer laden maar gaat dat in een camera niet zo snel.
Het enige wat je kunt treffen om een slechte accu te krijgen is wanneer deze te lang op de plank heeft gelegen en uit zichzelf te laag ontladen is
Gebruikers-avatar
kromlensje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2017 11:40
WoonplaatsCOLON N Br

ik gebruik enkel canon accus, ik heb veel ervaring met penlites uit china, veel rommel, ik heb ook een robbe lader waarmee ik van alles in kan stellen en ook kan meten wat de daadwerkelijke capaciteit is en china namaak is heel veel rommel, naast het feit dat vaak de accu indicator niet of niet goed werkt.

de indicator werkt altijd op spanning en ja een nieuwe accu bereikt zijn max capaciteit pas na een paar keer volledig opladen en ontladen, niet halverwege opladen want dat is nadelig, maar imitatie, ik begin er niet meer aan.
eos 750D met grip, eos 400D, met grip, EF 24-70mm f/4.0L IS USM ,Sigma 70-300mm apo dg macro, efs 18-55mm II, efs 18-55mm is stm, ef 50mm F1.8 STM.
Robert14
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2014 10:54

Als ik de originele Canon accu volledig opgeladen na een tijdje weer in de camera stop, dan geeft hij meestal geen 100% meer aan. Soms zelfs 'maar' 83%. Ik gebruik al jaren ook een Yanec en doet precies hetzelfde als Canon. Dus hoe druk moet je je maken?
aflits
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 673
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:33

.... Dus hoe druk moet je je maken?
Voor wat prestaties betreft kan je met een imitatiebatterij ook goed uit de voeten, en voor minder geld. Mijn Canon's doen het na jaren nog steeds, ik heb al wel een stuk of drie imitatiebatterijen weggegooid. Nu heb ik nog een Ansmann van 1400 mAh.

Een ander argument is de gezondheid van je camera, of ook notebook. Terugdenkend aan de in de fik vliegende mobieltjes of lekke penlites, je wilt niet dat je dure body door een cheapy batterij de vuilnisbak in moet. Maar bij DSLR's heb ik daar nog niet over gehoord.
Gebruikers-avatar
RoelofT
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2018 19:48
WoonplaatsCOLON Sassenheim
CONTACTCOLON

Je hoort er niets van omdat in de camera accu's gewone Li-Ion cellen met een metalen omhulsel geplaatst zijn welke niet "snel" geladen worden.

De Samsung Note 7 problemen kwamen van snelladen met een zgn softcell accu die uitzette en daardoor zichzelf lek prikte op een scherp randje in de holte waar die in lag.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar