Welke mobiele flitsset?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
ckf1992
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2016 19:31

Beste leden,

Mijn naam is Christian en ik ben op dit moment opzoek naar een mobiele flitsset die op locatie dmv een accu te gebruiken is. Voor veel opdrachten heb ik vaak licht nodig, ook op plaatsen waar geen stopcontact is, op dit moment los ik het nog op met speedlights maar dat werkt niet naar mijn zin.

Ik weet niet goede welke set ik moet nemen.
Het moet aan een paar dingen voldoen:

-niet te zwaar
-High speed zodat ik overdag ook op f2.8 kan schieten
-betrouwbaar

Ik zit dus te twijfelen tussen enkele sets van Elinchrom, maar ik kom er niet aan uit of de quadra sets ook high speed ondersteunen?
Ook zag ik de Phottix indra 500, lijkt mij een mooie set, heeft iemand hier ervaring mee?

Vriendelijke groet,
Christian
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

De quadra kan high speed. Met de juiste trigger dan: http://www.fotoflits.com/elinchrom-el-s ... voor-canon
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
jackk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 313
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2008 11:55
WoonplaatsCOLON Noord Limburg
CONTACTCOLON

Kijk eens naar de Foxflash, een degelijke flitser met verwisselbare accu en ingebouwde trigger.
een Canon, wat glas, een paar lampjes en accessoires

http://www.kjkok.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

De nieuwe quadra Elinchrom is een goede optie licht en compact accu pack wel wat zwaarder.
Wat deze set goed maakt is zijn/ haar licht en kleur continuïteit vooral met gebruik van HSS waar een flitser toch wat harder moet werken en bij veel goedkopere variant snel kleur verschil zult zien.

Daarnaast wees bedacht op de oplaadtijd van flits naar flits als je waarde hecht aan snelle actie vastleggen.
Hou ook rekening mee dat een flitser zonder actieve koeling sneller oververhit raakt.

Het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat en waarvoor je de set wilt gebruiken en wat voor eisen je stelt aan de apparatuur .

Zelf heb ik ook voor de keus gestaan tussen de Elinchrom en een ander merk profoto.
ckf1992
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2016 19:31

Welke Elinchrom gebruik jij dan? Ik raak een beetje in de war tussen de verschillende heads.
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

ckf1992 schreefCOLONWelke Elinchrom gebruik jij dan? Ik raak een beetje in de war tussen de verschillende heads.
Ik gebruik een andere merk, Profoto B1 Dit systeem zit in een heel ander klasse als de genoemde flitsers ( niet te vergelijken)
De keus voor dit merk berust ik op het feit dat het investering is voor mijn toekomst en het geen wat ik voornamelijk doe (locatie werk en een doelgroep waar kleur continuïteit belangrijk is)

Het aller belangrijkste bij jou keus is wat voor eisen stel je aan je flits apparatuur gebruik je het hobby of professionele basis en uiteraard ook wat je voornaamste onderwerp is wat je fotografeert.
Een ander iets om rekening mee te houden mocht je al lichtvormers hebben is het soms handig een flitsset te kiezen met dezelfde aansluiting anders krijg te maken met extra kosten.

Hoe kom je erachter of een flitsset de juiste is aanschaf is?
-Ga eens langs op de demo dagen van verschillende grote winkels
-Kijk eens mee bij andere fotografen in de keuken (was doorslag gevend voor mij om niet voor Elinchrom systeem te gaan)
- huur eerst een flitsset en probeer deze eens uit in vergelijkbare werkomgeving en omstandigheden (test look)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar