Godox flitser extern gebruiken met Canon 60D

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
SanShoot
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 13 Okt 2015 21:12

Heb een Canon 60d. En wil daarbij een Godox TT 560 als externe flitser gebruiken met een yongnuo RF-600TX trigger.
Probleem is dat ik nog niet echt thuis ben in het werken met een flitser, met gevolg dat ik nu al een paar uur bezig ben en de instellingen mar niet goed kan krijgen. Flitser werkt wel gewoon op de camera maar krijg hem niet extern werkend.
Bij menu > flitsbesturing > Func.inst, interne flitser volgende instellingen:
- Flitsmodus Manual flash
- sluiter sync 1e gordijn
- Draadloze functie alleen externe flitser
- Kanaal 1 Ch
- flitsgroep alle flitsers

Wat doe ik fout?
snarie

Heb je je interne flitser ook omhoog staan?

Gr
Stefan
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Ik begrijp je vraag niet helemaal wil je de flitser nu aansturen met de Yongnuo of wil je hem aansturen met behulp van je interne flitser?

(Trigger)
In het geval van het eerste je plaatst de zender op je camera en de ontvanger op de flitser
Je hoeft veder niks te veranderen in je instellingen gezien je alles handmatig moet instellen (vermogen, zoom hoek etc)
Als ik het goed heb is deze flitser compleet handmatig dus al het werk van het juiste licht sfeer licht in jou hand
Plaats je camera eens in manuel op
ISO 100 (binnen buiten zou ik 200 adviseren) ,
Diafragma 8
Sluitertijd 1/125 sec

Je flitser een mooi start uitgangs punt is zeg maar 1/4 vermogen (25% vermogen)

(slave)
Bij het tweede zorg dat flitser (ronde gedeelte richting de camera gericht staat en de kop van de flitser dan draaien richting het onderwerp
De camera of andere hoofdbron zeg maar een andere flitser moet jou flitser kunnen zien.
Plaats jou flitser overigens in slave mode zet hem op een hoekje van de tafel en maak een foto met de interne flitser geactiveerd
Als dat werkt kun in je camera de flits compensatie naar beneden zetten zodat deze minder aanwezig is op je foto.
Gebruikers-avatar
martindd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 741
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Thuis

Ik neem aan dat je bedoeld dat je de Godox flitser wilt sturen met de 600TX trigger en dat je als ontvanger een RF 602 receiver hebt?

In dat geval hoef je je eigen niet bezig te houden met de functie instellingen van de interne flitser..

-Zet de RF 600 TX op de hotshoe van de camera
-bevestig de receiver ( RF602) aan de flitser
-zet beide apparaatjes aan
-Stel receiver in op de zelfde kanalen..
-Zet de flitser aan


...zou zo moeten werken?

( zo'n beetje hetzelfde antwoord als Rick T... zie ik net...Ik ga weer slapen )
succes!


mvg Martin
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar