600 EX-RT als slave > lukt niet

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Lioneos
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2015 10:06

Sommigen kennen mij misschien nog van vroeger als Zorgeleos. Ik ben vers terug bij Canon - na een niet goed bevallen uitstap naar Sony A7. Nu met een Canon 7DII.

Daarover gaat mijn vraag. Ik wil graag de ingebouwde flitser van de 7DII gebruiken als trigger voor de (off-camera staande) Canon Speedlite 600 EX-RT.
Netjes eerst de flitser op Slave gezet en verder de instellingen op de camera zo gezet als hier beschreven: http://www.learn.usa.canon.com/resource ... blog.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;.

Verschillende kanalen geprobeerd (camera en flitser op zelfde kanaal gezet).
Helaas, het Link-lampje op de flitser blijft op rood staan. En in het camera-menu staat (als ik in het menu Flitsbesturing de 'Functie instellingen externe flitser' open): 'Kan dit menu niet weergeven. Flitser is incompatibel of uitgeschakeld.'
Beide opties zijn onwaar: incompatibel zal de 600 toch echt niet zijn en de flitser staat netjes met zijn rode link-lampje te pronken. En de rode sensorlanp knippert, klaar voor ontvangst.

Deze manier van triggeren is optisch, dus ik heb gekeken of het helpt de flitser om te draaien (naar de camera toe of juist weg) - het helpt niet.

Het ligt vast niet aan de apparatuur (de flitser en camera zijn splinternieuw), dus ik doe iets fout. Maar wat?
Alvast dank voor jullie suggesties!
Gebruikers-avatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 416
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 22:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Link lampje is alleen voor master/slave tussen 600EX/RT en de ST-E3 of een andere 600.

Voor optische triggering even links op die twee pijltjes drukken net zo lang totdat er het woord slave + rechtsboven een bliksemschicht te zien is.
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
Gebruikers-avatar
Lioneos
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2015 10:06

@DigiLife Dank je wel, hij doet 't!
Gebruikers-avatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 416
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 22:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Mooi dat het gelukt is. Veel succes en plezier ermee.
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar