Achtergrond mogelijkheden.

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Rob7
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2011 20:16
WoonplaatsCOLON Gelderland

Beste medeforum leden,

Naar aanleiding van eerder vraag (http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 8&t=117236" onclick="window.open(this.href);return false;) nu een vervolg.

Ik wil toch in mijn verbouwde garage een kleine studio beginnen omdat het met de pas gekochte flitsset meer kon bereiken als ik had gehoopt. Mede dankzij jullie kom ik steeds een stapje verder. Zoals ik al eerdere zei zijn de afmetingen van mijn ''studiootje'' 2.77 breed en 5.69 lang en hoog 2.31. Nu wil ik me verdiepen in een achtergrond. Ik zit te twijfelen tussen 2 statieven met een rol er tussen of aan de zijkanten van mijn nieuwe muren gaan boren en steunen op te hangen. Liever boor ik niet in mijn pas nieuwe muren maar het voordeel is dat ik dan een bredere achtergrond kan ophangen. Want met statieven verlies ik al ruimte door de voet van de statief. dat is al minimaal 2x 25cm als ik dat vergelijk met de statieven van mijn flitslampen. Zal denk ik niet veel verschil in zitten met de statieven van een achtergrond systeem?

En dan de volgende vraag is kies ik voor papier of vinyl of iets anders. Papier word snel smerig als met schoenen aan wordt gefotografeerd en gaat snel stuk. Tenminste dat denk ik maar hoe denken jullie hierover? Vinyl kun je schoonmaken maar is ook duurder.

Graag zou ik op beide vragen advies van jullie willen. Misschien zie ik nog dingen over het hoofd waar ik niet aan denk maar jullie wel.

Bedankt wederom voor het lezen van mijn vraag.

Groet
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Voor wat betreft de bevestiging van je achtergrond zou je ook eens naar een autopole kunnen kijken (voorbeeld: http://www.cameranu.nl/nl/p165384/links ... e-apk-450d" onclick="window.open(this.href);return false; of https://www.calumetphoto.nl/product/CAL ... tAod9gUAlQ" onclick="window.open(this.href);return false;).
Dit is een soort stempel die je tussen vloer en plafond in klemt, hierdoor verlies je niet de ruimte van je statiefpoten, én je hoeft ook geen gaten te boren.

Qua achtergrond zelf zou ik denk ik beginnen met papier als ik jou was.. Wordt inderdaad wel sneller smerig, maar daarom zit er ook 11 meter op zo'n rol ;) Nu heb ik zelf ook geen ervaring met vinyl, maar het lijk mij dat dat wat sneller reflecteert nog. Als je je papier dan gewoon niet op de grond uitrolt bij enkel een headshot dan voorkom je het ook nog redelijk qua vies worden.
En mocht je rol op een gegeven moment op zijn en je moet weer nieuw bestellen dan kan je op dat moment voor jezelf bepalen of papier je bevallen is of niet.
Rob7
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2011 20:16
WoonplaatsCOLON Gelderland

Bedankt voor je info niet aan gedacht. Alleen is het zo dat ik een plafond heb van gips platen dus lijkt me voor mij niet geschikt. Maar had ik een sterker plafond was dat zeker een idee. Wel een stevige prijs.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Die linkstar is inderdaad redelijk aan de prijs... daarom deed ik die link van Calumet er ook nog bij, met 80,- nog altijd niet voordelig, maar wel een behoorlijk verschil. Bij KE zag ik een FalconEyes variant van 50,-
Het ging me dan ook meer om het idee... want je zou dan op marktplaats gerichter kunnen kijken eventueel, of daar juist simpele bouwstempels kunnen scoren misschien die je dan geschikt zou maken hiervoor.
Gebruikers-avatar
Peppi van den Berg
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Hoogwoud

Ik heb zelf aan de zijkanten twee kleine steuntjes in de muur geschroefd.
De stang waar de rol met doek om heen zit, laat je in de beugeltjes steunen en klaar is Kees.
Kost een paar Eurootjes voor de beugels en je hebt zo goed als de gehele breedte te pakken.
Wel handig als de stang uitschuifbaar is, maar dat zijn ze volgens mij allemaal.
Canon 5D Mark III, Canon 24-70, Canon 70-200 en nog wat losse dingetjes.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar