Batterypack voor flitser (550ex)

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
premiumblue
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 769
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005 06:50
WoonplaatsCOLON Tijnje, Fryslân
CONTACTCOLON

Ik heb al het nodige geGoogled, maar kan niet echt vinden wat ik zoek.
Misschien bestaat het ook wel gewoon niet ;-)

Ik heb recent mijn 430EX flitser vervangen door een 550EX omdat ik gebruik wil maken
van een batterypack. Alleen kom ik nu alleen maar batterypacks tegen waar 8 penlites
in kunnen. (Canon CP-E4).

Nou kom ik al Googelend op een LP-E4 accu welke voor de 1D X modellen bedoeld is
welke ook in de flitser zou passen ?

Weet iemand of dit kan ?

Alvast dank voor reacties !
Laatst gewijzigd door 1 op premiumblue, in totaal 31 keer gewijzigd.
EOS 7D + grip, EOS 50D +grip ,Canon 70-200 F2.8L; Canon 100-400L, Canon 17-40 F4 L, Tamron 90mm 2.8 Macro, 2x Speedlite 430EX... en dat alles in een Vanguard Oregon 58 rugzak.
Gebruikers-avatar
premiumblue
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 769
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005 06:50
WoonplaatsCOLON Tijnje, Fryslân
CONTACTCOLON

Dit is een alternatief, maar best duur.
http://www.dx.com/nl/p/godox-propac-pb8 ... KQ4jCuG98E
EOS 7D + grip, EOS 50D +grip ,Canon 70-200 F2.8L; Canon 100-400L, Canon 17-40 F4 L, Tamron 90mm 2.8 Macro, 2x Speedlite 430EX... en dat alles in een Vanguard Oregon 58 rugzak.
Kanon111
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2014 13:39

Godox werkt perfect! Daar kag geen batterij tegenop.
Heeft maar één nadeel: verbinding met de flitser d.m.v. een snoer.

Of deze ook op de 550ex past, durf ik niet te zeggen. Ik gebruik hem op mijn 580ex.

Misschien moet je gewoon een paar setjes Eneloop oplaadbare batterijen kopen. Die zijn ook prima!
Succes!
Thuispapa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:12

Ik gebruik een tweetal Godox PB960 voor mijn Nissin 866 mk II speedlites (die hebben eveneens een Canon batterypackaansluiting, maar Godox levert verschillende soorten kabels voor een aantal verschillende flitsers: je kunt twee flitsers tegelijk aan 1 PB960 of PB920 hangen). Ik heb ze bewust niet via DX maar via Aliexpress (soort Chinese ebay) gekocht. Dat scheelt enkele tientallen euro's per Godox en in principe heb je een PB960 voor de prijs van een PB920 bij DX.

Ik heb weliswaar ook enkele AA batterypacks (verschillende merken: heb ik via ebay) waar bij mij elk acht eneloops in gaan, maar deze LiIon PB960 leveren snellere herlaadtijden van de flitsers op dan die AA batterypacks en ze zijn een stuk zwaarder (meer mAh) uitgevoerd dan een setje eneloops.

Voor los gebruik van de flitser boven op de camera (flitsen via plafond o.i.d.) schroef ik een losse AA batterijhouder onder de camera waardoor er slechts een klein kabeltje tussen batterypack en flitser loopt.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar