Stel: ik wil alles verkopen

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Anoniem 3

Stel: Ik wil mijn hele Canon DSLR gear verkopen.
Doe ik dat het beste in één kavel (keer) of ga ik het opdelen in 10 aparte onderdelen, body, objectieven, statieven en andere bijkomstigheden.

Niet voor een overstap, maar het ligt hier maar te liggen en te liggen en stof te happen. Over een jaar brengt het helemaal niks meer op....

Maak ik er een beginnende fotograaf blij mee of een opkoper...
Gebruikers-avatar
jev
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 185
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2014 10:04
WoonplaatsCOLON Earth

Losse onderdelen brengen meer op, maar je zal wel met een paar dingetjes blijven zitten (die je dan met 1 interessanter onderdeel alsnog kan verkopen als 1 kavel). Maar uiteindelijk kost het je wel extra tijd en moeite.

Een opkoper moet ergens winst van maken, daar krijg je (veel) minder van dan van een eindgebruiker.

Als je nou de boel in zou willen wisselen voor andere spullen, dan wordt het verhaal vaak wel anders...
The Artist Formerly Known As Jeveos
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Bij een opkoper beur je echt maar een fractie van wat je eruit kunt halen.
Stel dat je camera 600 euro waard is op marktplaats. Je lenzen per stuk 400 euro (ik ga uit van 5) en je flitser 300 euro. Dan zit je totaal op 2900 euro als je het los verkoopt. Maak er een pakket van, dan kom je misschien op 2500 euro. Een opkoper komt langs, kijkt twee tellen en biedt met een glashard gezicht 1500 euro....
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

Mensen die een complete set kopen verwachten in het algemeen een (flinke) korting. Het bedrag wordt groter wat een verkoop meestal lastiger maakt en er zitten bijna altijd dingen in die iemand niet wil hebben.
Één van de weinige situaties waarbij het voor jou als verkoper kan werken is als één- of meerdere artikelen gewild zijn waardoor mensen de rest op de koop toenemen, maar dan moet de prijs er wel naar zijn. En juist beginners hebben meestal geen geld voor een hele set....

Verkopen in (vele) delen levert dan meestal wel weer een hoop gezeur op.....
Anoniem 3

Verkopen in (vele) delen levert meestal wel een hoop gezeur op.....
En daar heb ik dus geen zin in.
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

Ik meestal ook niet.... daarom vraag ik een redelijk bedrag, enigszins aan de lage kant, in de hoop om er snel vanaf te zijn. Maar zelfs dat is geen garantie.
Maar voor die enkele keer dat ik wat verkoop heb ik me maar aangeleerd niet meer te reageren op al die onzin aanbiedingen.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Dat gezeur valt wel mee.
Je moet alleen goed inschatten of je dingen ertussen hebt zitten die je moeilijk kan verkopen.

Ik verkocht een tijdje terug een flitser met accessoires. Voor de flitser was een hoop interesse, maar zonder de poeha eromheen. Ik wist dat ik dat moeilijk los kon verkopen. Dus ik zei iedere keer nee.
Tot er iemand kwam die de losse spullen wel wilde hebben, toen was ik de flitser daarna ook snel kwijt.

Ik heb op één van mijn camera's, een 5D mk II een WiFi-grip zitten. Wanneer ik die camera wil verkopen, koop je er ook de WiFi-grip bij!! Of ik moet iemand hebben die alleen de grip wil, dan kan de camera ook los weg. Anders gewoon niet.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Als je geen haast hebt zou ik gewoon de duurste dingen apart verkopen. Ja, je zult wat mailen, wat verzenden of koffie schenken, maar het levert wel meer op..
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Je kunt het toch gewoon proberen Gabriel? Zet alles te koop in één advertentie, met losse prijzen en een setprijs. Dan zien je vanzelf wat er gebeurt.

Ik zou overigens primair alleen op dit forum of bijvoorbeeld www.fotoapparatuur.nl een advertentie plaatsen, als je Marktplaats en Facebook links laat liggen, skip je al een heleboel ellende.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Zelf koop ik vaak complete sets, geef dan wat meer uit, verkoop alles wat ik niet wil met geduld voor een redelijke prijs (redelijk voor mij!) en hou vaak over wat ik wil voor weinig geld... Soms pakt het goed uit, maar vergissingen bestaan er ook wel...
Geduld moet je willen, veel mails moet je willen, geld moet je niet met spoed willen hebben...
Inderdaad, op marktplaats komt er erg veel mail verkeer kijken, met heel veel zonder resultaat.
Anoniem 3

Dank jullie voor alle tips.
Ik ga een lijstje maken.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

MichielBroerse schreefCOLONZelf koop ik vaak complete sets, geef dan wat meer uit, verkoop alles wat ik niet wil met geduld voor een redelijke prijs (redelijk voor mij!) en hou vaak over wat ik wil voor weinig geld... Soms pakt het goed uit, maar vergissingen bestaan er ook wel...
Geduld moet je willen, veel mails moet je willen, geld moet je niet met spoed willen hebben...
Inderdaad, op marktplaats komt er erg veel mail verkeer kijken, met heel veel zonder resultaat.
Heb ik ook al een paar keer gedaan, als je dit niet vervelend vind kan het heel lucratief zijn. Dat is met veel zaken die je via MP koopt. Ik heb al verschillende tassen gekocht en later of met winst of zelfde prijs weer verkocht :D
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Inderdaad maak eerst maar een lijstje. Vermeld zoveel mogelijk hoe oud het is en welke staat het heeft en de juiste specificaties.
Vermeld geen prijzen, maar voor meer info een PB tje of e-mail. Wacht dan rustig een paar dagen op reacties. Aan de hand daarvan kun je de verdere strategie bepalen. Je hebt nu al een aantal mensen nieuwsgierig gemaakt! Dat is marketing met een grote M. :D

Vr. gr.

Roel J.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Roel Jansen schreefCOLONVermeld geen prijzen, maar voor meer info een PB tje of e-mail.
Dát gaat (in ieder geval op dit forum) dan weer niet werken: vraagprijs is verplicht.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Heb begin dit jaar de 5D3 24-70 II 70-200 II 16-35 II etc etc verkocht en alles in één pakket verkopen leverde mij zo'n 2000 euro minder op dan losse verkoop. Ik kreeg veel biedingen van opkopers die denken dat je in geld nood zit etc. Losse verkoop wilde ik ook niet aan beginnen. Te veel werk, maar uiteindelijk wel serieuze kopers voor de spullen gekregen. En alles was vrij vlot verkocht.

Ik persoonlijk zou weer voor losse verkoop gaan.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Maar Gabriël...
Wil dit zeggen dat je er misschien helemaal mee gaat stoppen?
Of heb je een 2e set die je kwijt wil?
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Anoniem 3

@Dave:
Ik merk dat mijn fotografiepassie danig aan het inzakken is.
Daarom vind het jammer dat goede spullen in stoffige fototassen liggen te vergaan, zoals ooit mijn twee Pentaxen van weleer....
De camera die ik het meest gebruik is de Lumix.
Ach... en verder heb ik ook nog wel heel wat Märklin-spullen in de aanbieding binnenkort.
Men wordt wat ouder en misschien wel wat gemakkelijker.
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Yup, goed spul in een stoffige tas dat is zonde....
Maar lijkt me erg moeilijk om afstand van te doen.
Succes met je overwegingen in ieder geval!
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Anoniem 4

Telescoop schreefCOLON... Ik merk dat mijn fotografiepassie danig aan het inzakken is. ...
Nou mag ik toch echt hopen dat de passie voor je vrouw niet aan het inzakken is. :evil:
Zonder gekheid, ben je niet bang weer spijt te krijgen van je verkoop? Passie komt in vlagen.
Ach, wat je zegt, je wordt ouder en wijzer. :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar