batterijgrip canon EOS 7D

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
jeroen1357
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2014 14:23

Goede avond, is het de moeite om een batterij grip te kopen voor mijn canon EOS 7D?

Ze zeggen dat je het grootste voordeel is dat je langer toekomt qua batterij, Maar je moet er zowizo 2 insteken.
Maar stel er is een batterij plat en ik steek mijn 2de batterij er dan in. Is de totale batterijduur niet het zelfde, en is het niet gewoon dat het gemakkelijker is omdat je niet moet wisselen als er 1ne plat is? of kun je er echt effectief langer mee doen?

Wat zijn nog andere voordelen?
wat zijn de nadelen?

en wat is er een goede als ik ene zou willen aankopen?

alvast bedankt :)
Canon 7D
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2013 09:55
WoonplaatsCOLON Provincie Flevoland

De eerste reden waarom ik een grip onder mijn 7D heb gekocht is dat ik met twee batterijen een hele zaterdag kan fotograferen zonder dat ik er aan hoef te denken of ik de batterij moet vervangen, dus gemak zoals je al aangaf.
De tweede reden is dat als ik de camera dwars houdt (portrait stand) dan kan ik nog steeds dezelfde houding aannemen (of behouden) met fotograferen. Ik hoef niet met mijn rechterarm de lucht in.
Met de grip is de gehele set iets beter in balans als ik mijn 70-200 lens er aan heb zitten.

Een nadeel is dat de gehele set iets minder soepeltjes in de tas glijdt.
Een ander nadeel zou kunnen zijn dat het geheel een beetje zwaarder wordt.
Voor mij is dat geen probleem.

Het maakt inderdaad niet uit of je nu twee batterijen in de grip hebt, of 1 in de camera en 1 in je broekzak.
Het aantal opnamen per batterij veranderd er niet door.
Canon 1Dmk4 / Canon EOS M3 / Lytro illum
Thuispapa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:12

Voor mij was het grootste voordeel dat er in de batterijgrip ook AA eneloop oplaadbare batterijen passen.
Die heb ik zowieso een aantal bij me (plus een lader voor oplaadbare AA batterijen die ook in de 12V aansluiting in de auto kan worden gebruikt), dus dan zit ik nooit met een lege standaard LP-E6 accu die ik eerst weer op moet laden in de speciale canon lader aan een 220V contactdoos.
Nu heb ik gewoon een extra BGM-E6 houder met zes AA batterijen in mijn tas of jaszak als ik een dag flink enthousiast wil kunnen knippen en nog enkele setjes AA eneloop in mijn cameratas (o.a. voor strobist flitsers e.d.).

Ik vind de grip inderdaad ook handig om in de portretstand te schieten terwijl je een aantal handige knoppen binnen bereik hebt op de grip en om bij grotere lenzen de camera in balans te houden, maar vooral vanwege de bovengenoemde reden.

Nu ik na mijn 7D ook een 7Dmark II heb aan geschaft is daar dan ook meteen weer een grip bij besteld.
John62
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 29 Aug 2012 15:31

Ook ik heb de grip aangeschaft voor dezelfde redenen
1 Met 2 accu´s meer en onbezorgd energie
2 De batterijhouder voor nog meer energie
3 De portretstand met grip was voor mij erg belangrijk
4 het belangrijkste voor mij was de greep en stevigheid. Door grote handen wapperde mijn pink altijd onder de camera
5 met een handstrap € 20,- heb je de camera ook echt vast en ben je stabiel

Ik zelf heb een origineel type BG-E7, maar er zijn ook goedkopere uitvoeringen met en zonder de extra "portrait" knoppen

Succes met je keuze
Canon EOS, tasje vol met L
Gebruikers-avatar
BertusL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 469
GeregistreerdCOLON 22 Okt 2009 21:23
WoonplaatsCOLON Houten

Voordelen voor mij zijn:
Camera houdt lekkerder vast
In de portraitstand fotograferen is prettiger door de extra ontspanknop.
Met twee accu 's aan boord kun je langer blijven fotograferen.
Gewichtsverdeling is aanzienlijk prettiger met "zwaar" glaswerk
Nadeel is toch wel het forsere gewicht in de tas.

Natuurlijk hebben de originele Canon grips een uitstekende kwaliteit, maar ook de imitatie grips van Phottix zijn prima en die hebben alle knoppen, die ook op de originele zitten.
Canon 90D | Sigma 10-20 F4-5.6 | Tamron 17-50 F2.8 | Canon 70-200 F4L | Sigma 150-600 F5-6.3 C | Sigma 105 F2.8 OS Macro | Canon 50 F1.8 II
Mijn Flickr
jeroen1357
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2014 14:23

Ok dankuwel voor deze reacties

ik ga er mij dus toch ene gaan aanschaffen :)

maar dus als ik het goed begrijp kun je ook AA batterijen gebruiken?
of is dit ook van model tot model verschillend?


alvast super bedankt :)
Thuispapa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:12

jeroen1357 schreefCOLON maar dus als ik het goed begrijp kun je ook AA batterijen gebruiken?
De modellen van verschillende producenten die ik heb gezien toen ik mijn 7D kocht hadden allemaal de optie om 6 x AA batterijen of 2 x de LP-6E accu in de grip te doen.
Uiteindelijk heb ik van de verkoper een standaard Canon batterijgrip over genomen wat de zoektocht achteraf bezien onnodig maakte... :-)
jeroen1357
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2014 14:23

OK, dankje wel :)
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Ik heb er nog eentje liggen die je voor een prikkie mag hebben. Geen originele, maar een third-party grip. Nauwelijks gebruikt.
Als je interesse hebt moet je me maar een PBtje sturen.
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
Gebruikers-avatar
Nettie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 994
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2005 13:06

Ik heb er ook eentje liggen, dit is een originele
Stuur maar een pbtje als je interesse hebt
-------------------------------------------------------
Nee ik heb geen onderschrift waar al mijn fotogear in genoemd is !!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar