Sync kabel past niet.

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

Heb vandaag een falcon eyes TE-600A gekocht
Afbeelding
Daar zat ook een sync kabel bij, maar die past zo wie zo niet op de camera een Canon 550D
Heb daarnaast ook nog een Phottix Strato II Multi sender/reciever maar daar past ook de sync kabel niet op.
wat heb ik wel nodig om deze studioflitser te kunnen gebruiken?
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Vreemd dat het niet past, maar ik kan niet uit ervaring spreken want ik heb nooit een 550D gehad. Wel andere canons waar de aansluiting nooit een probleem was.
Anyway, ik neem aan dat je gelijk hebt en dan is een hot-shoe adapter de oplossing.
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

Ik heb niet gekozen voor een hot-shoe adapter met dan een kabel verbinding maar voor een draadloos trigger setje, (die dan wel natuurlijk op de hot-shoe moet)
Hoef ik tenminste niet bang te zijn om per ongelijk de flitser of de camera om te trekken door over de kabel te struikelen.
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
Kanon111
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2014 13:39

Waarom niet draadloos? Ik heb een simpel infrarood dingetje op mijn camera, die mijn beide flitsers aanstuurt. Gast perfect en geen kabels over de voer!
Kanon111
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2014 13:39

FALCON EYES INFRAROOD FLITSONTSPANNER TR-1.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar