Rode ogen

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
henrynt
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2014 18:27

Ik heb een Canon m5d iii met een 600EX-rt wie kan mij vertellen waar of hoe k de rode ogen reductie instel. Bij b.v. de 60 D is dit een menu optie. Ook de flitser handleiding biedt geen soelaas
Hans van Wijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 210
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2008 13:40
WoonplaatsCOLON Nieuw-Buinen

Kijk maar even op bladzijde 308 van de instructie handleiding (Canon EOS 5D Mark III).
Met vriendelijke groet,

Hans.
henrynt
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2014 18:27

Hans, Op de pagina staan opties voor printen. Dit geeft geen antwoord op mijn vraag. rode ogen kun je ook met software verwijderen. Wat ik wil is dat je door de situatie gedwongen rechtstreeks moet flitsen. Zoals in de vraagstelling in de EOS 60D is daar een menu optie voor.
Toch dank voor het meedenken.
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

Waarom zou je dat willen? De reden dat je 60d dat wel heeft is omdat hij een ingebouwde flitser heeft waardoor je veel sneller rode ogen krijgt. Met een externe flitser zoals de 600 heb je dat probleem niet omdat hij een stuk hoger zit.
henrynt
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2014 18:27

Maar krijg nu wel rode ogen bij direct flitsen de flitser hoger of niet. Daarvoor zoek in ook de oplossing in het betreffende geval
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

Heb je een voorbeeldfoto waar jij met die combi rode ogen krijg? Heb het zelf namelijk nog nooit gehad met een externe flitser.
Anoniem 4

Bij de 60D zit die optie in het menu omdat er een interne flitser op zit.
Camera's zonder interne flitser hebben die optie niet.
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Waarom zou je rode ogen met de camera willen wegwerken ? Dat is toch zo gebeurd met bewerken !!!!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar