welke cameratas!!!!

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
margosubnel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2013 08:45

Even een vraag over camera tassen. Ik vervoer mijn canon met 70/200 2.8 tamron lens in een oude rugzak. Niet echt makkelijk. Ik vind de lowe pro tassen wel redelijk geprijsd. Heeft iemand nog een ander idee. Er moet nog een 18/200 lens in en een 50mm lens. Leuk zo'n forum, einndelijk iemand die mee denk! Groetjes Margo
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Hallo Margo,

De tip die je waarschijnlijk sowieso wel gaat krijgen....ga eens naar de plaatselijke fotozaak met je materiaal en ga eens lekker passen;-)
(ik heb zelf de trekker aw300 en slingshot 200, die laatste zal iets te klein zijn...de eerste zeker niet!)
Groeten,

Jichem
margosubnel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2013 08:45

Bedankt, ik zat ook al te denken om gewoon naar de fotozaak te gaan, maar vind ik het vervelend om te kijken en dan niet te kopen...Bedankt voor het advies in ieder geval.
margosubnel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2013 08:45

Ik keek net naar de trekker AW300, haha. Dan heb jij veel lenzen!!!
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Dat valt mee hoor, als ik naar die plaatjes op google kijk past er bij hun ook veel meer in dan bij mij. Misschien moet ik ook gaan proppen en duwen.

Nee gekheid, er past een gripped camera met 70-200 in met dan nog 3 objectieven en een flitsen bijvoorbeeld.
Voor dierentuin dagen heb ik de sling200 daar past camera + 2 a 3 objectieven in afhankelijk van het formaat van de objectieven.
Groeten,

Jichem
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

Niets zo lastig als een tas.... in de praktijk eindig je vaak met meerdere exemplaren. Ze zijn oftewel te groot, of te klein, of je wisselt in wat je mee wilt nemen :-).

Als je 1 body hebt met een paar lenzen zou ik zeker overwegen iets simpels als een paar beschermende opbergtassen/pouches te kopen. Die vervoer je dan in een andere rugzak, onopvallend en vaak ook nog eens beter draagcomfort. Plus je kan makkelijk wat thuislaten. Het hangt ook sterk af wat je wilt. Als je standaard een lens op je body wilt hebben dan heb je vaak een wat grotere tas/rugzak nodig.
Laatst gewijzigd door 1 op GdH, in totaal 18 keer gewijzigd.
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

En ik neem aan dat er ook een camera in moet? Met of zonder grip?
Wil je een rugzak of iets anders? Moet er nog iets anders in?

Naast Lowepro kun je ook kijken naar National Geographic, Tamrac en Thinktank. De laatste fototas die ik kocht was van Ona maar ik vermoed dat je die iets te duur vindt (maar die tas is oh zo moooooooi :D )

Ik heb zelf ondermeer een Tamrac Adventure 9 die voldoende ruimte heeft voor wat je er in wilt doen, een computervak en met een apart deel voor een jasje of iets te eten enzovoort. Redelijk goed draagcomfort en meer dan voldoende bescherming. Ik gebruik 'm niet zoveel omdat 'ie vrij groot is en omdat het nadeel van een rugtas is dat je zo lastig bij je spullen kunt - ik gebruik meestal een schoudertas uit de Thinktank Retrospective serie.

Op zich hebben Tamrac, Thinktank, Lowepro en de National Geographic serie allemaal zeker een tas die je zal bevallen. Echter, alleen jij kunt bepalen wat voor jou werkt. Je zou voor inspiratie nog wel even kunnen kijken op Cambags.com en daarna zou je gericht een fotozaak kunnen bezoeken.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
Git
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2011 09:27
WoonplaatsCOLON Ekeren
CONTACTCOLON

Wij hebben al een aantal van onze cameratassen online gekocht ... vaak soms aan de helft van de prijs :-). Altijd al geluk mee gehad dat ze perfect en in goede staat geleverd worden.

Misschien eens kijken op idealo.de of prijsvergelijk ofzo om de goedkoopste prijs te zoeken voor de cameratas die je wilt. En een cameratas kan je altijd passen in de mediamarkt ofzo ... daar kan je rustig de tijd nemen om tassen te passen.
Canon 60D | EF-S 18-135MM F3.5-5.6 IS | EF 50MM F/1.8 | Flickr
“The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera.” ― Dorothea Lange
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Variaties in rugtas/schoudertas/sling... Keuzes te over. Kata heeft opzich ook nog wel redelijk leuke scherp geprijste rugtas/sling tas crossovers. De 3N1 in verschillende uitvoeringen. Ik heb er enkele jaren veel plezier van gehad.
Het draagcomfort van een rugtas vind ik soms wel prettig als een dag lang spullen meeneemt die je alleen heel af en toe wisselt. Als ik een ochtend of een middag veel ga fotograferen en ik weet dat ik veel ga wisselen van lenzen dan gebruik ik een schoudertas. Qua overzicht en bereikbaarheid van spullen vind ik die veel gemakkelijker in gebruik als een sling of rugtas.
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Gebruikers-avatar
Nettie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 994
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2005 13:06

Ik heb 2 linkjes voor je
http://www.cambags.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.photofacts.nl/fotografie/rub ... eratas.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
-------------------------------------------------------
Nee ik heb geen onderschrift waar al mijn fotogear in genoemd is !!!
margosubnel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2013 08:45

Denk dat ik inderdaad keer naar de Mediamarkt ga, denk dat ik daar wel eens goed durf te vergelijken. Inderdaad even nadenken of sling wel fijn is, misschien rugtas toch fijner. Heb op marktplaats al paar tassen gezien voor de helft. Ook eens in de gaten houden. Vanavond ook eens kijken naar alle andere merken die jullie doorgeven. Denk dat ik er wel uit kom. Is wel leuk om het uit te zoeken. Dank jullie voor jullie hulp!
Gebruikers-avatar
ZL900
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2011 17:32
WoonplaatsCOLON Westzaan

Dit klinkt allemaal als een heel bekend probleem, ik heb mijn tas gekocht via Ebay en was 125 euro kwijt, maar alles past er in, zelfs mijn macbook en 2 kleine jassen passen er in. Omdat je van een foto moeilijk een idee krijgt van de grote zijn er ook genoeg filmpjes op internet te vinden waar ze de tas bespreken.
ik heb daarom een Dakine mission photo backpack en ik vind het een topper!
margosubnel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2013 08:45

heb ik een lowepro sling uitgeprobeerd, .... niet handig voor linkshandige mensen
...
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

In jouw geval had je dan beter voor de Kata 3n1-xx kunnen kiezen... hierbij kan je kiezen welke band je gebruikt en of je hem dus links- of rechtsom wilt slingeren :) Of je kan hem zelfs als rugzak gebruiken door beiden banden te gebruiken :)
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

+1
Banden en ritsopeningen zitten aan beide zijden om voor zowel rechts als links handigen te werken.
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
margosubnel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2013 08:45

Panther, zal hier eens naar gaan kijken,bedankt, heb ondertussen een nieuwe canon 70/200 lens en moet nu toch echt van mijn zoon zijn gymtas af!
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Tip, bezuinig niet op je tas. Je hebt dure spullen en je wil toch niet dat deze kapot gaan. Ook verhoogd een stukje draagcomfort het plezier in fotograferen behoorlijk. Niet vervelender dan met een zere schouder of nek rond te lopen.

De kata tas is een goede optie die ik zelf ook veel gebruik. Deze tas is zowel als sling of als rugzak te gebruiken en zit degelijk in elkaar. Ook op marktplaats zijn de wat oudere versies te vinden die op zich nog prima zijn.

Succes met zoeken.

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

margosubnel schreefCOLONheb ondertussen een nieuwe canon 70/200 lens en moet nu toch echt van mijn zoon zijn gymtas af!
Deze kun je nu goedkoop bij een jaarabonnement op Zoom krijgen:
http://www.youtube.com/watch?v=oR5hM98rKrg" onclick="window.open(this.href);return false;

gr
Frank
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Zeer recent een nieuwe tas gekocht. Heel veel gelezen en zag door de bomen het bos bijna niet meer.
Dus een bezoek gebracht aan mijn favorite foto zaak in Urk en me laten adviseren. Had mijn nu oude tas meegenomen en gevraagd dit heb ik en wat moet ik kopen? Een nieuwe tas moet voor mij aan een paar eisen voldoen. O.a. all mijn spullen moeten erin en rekening moet worden gehouden met misschien een 2e body en een statief moet heel makkelijk op de tas bevestigd kunnen worden. En ook redelijk comfortabel dragen was wel zo prettig.

Mijn nieuwe aanwinst een Lowe Pro runner 350AW.

Alles keurig voor me ingepakt en nog wat kleine spullen gekocht en tevreden naar huis gereden. Echter toen kwam ik erachter, dat ik mijn Flitser vergeten was mee te nemen naar de winkel. Gelukkig past die er toch ruimschoots in en is er nog steeds plaats voor een extra body.
Eerste ervaring over het draagcomfort e.e.a. na ruim 3 uur dragen in de het gebied van de Noorder plassen, is werkelijk heel goed.In de tas: Camera 40D met 17-85 mm, Objectieven 70-300 mm 100 mm. Macro, 50 mm.
Flitser in hoesje 580EXII en op de rug een alum. Benro Statief gewicht 2,5 kg. Binnenin alle spullen zoals accu’s en lader extra kaartjes, gebruiksaanwijzingen, boekjes, nog wat kleinspul en er past ook nog een Notebook in.
margosubnel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2013 08:45

Dat is inderdaad een mooie, heb even nagekeken. Ik heb alleen een canon 500D, 70/200 2.8, 18/200 en een 52 mm. verder nog hoop ik snel een flitser. Is tas dan niet te groot? Denk dat ik toch eens ga kijken naar deze. Eenpoot statief kan er ook aan, zie ik. Bedankt voor je reactie!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar