welke cameratas!!!!

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Anoniem 3

margosubnel schreefCOLONBedankt, ik zat ook al te denken om gewoon naar de fotozaak te gaan, maar vind ik het vervelend om te kijken en dan niet te kopen...Bedankt voor het advies in ieder geval.
Waarom zou je daar een passende tas niet kopen? :roll:
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

margosubnel schreefCOLONDat is inderdaad een mooie, heb even nagekeken. Ik heb alleen een canon 500D, 70/200 2.8, 18/200 en een 52 mm. verder nog hoop ik snel een flitser. Is tas dan niet te groot? Denk dat ik toch eens ga kijken naar deze. Eenpoot statief kan er ook aan, zie ik. Bedankt voor je reactie!
Ik denk, dat wanneer je naar een wat grotere zaak gaat je met een jouw passende tas thuis komt. Er is zo veel keuze dat het haast niet anders kan, mijn tas was er ook in wat kleinere uitvoering maar ga maar naar de winkel. Telescoop heeft gelijk. :)
Maurice1
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 75
GeregistreerdCOLON 22 Nov 2013 09:38

Hallo,

Zelf heb ik een Lowpro slingshot waar ik heel tevreden over ben.


Gr. Maurice.
Gebruikers-avatar
Joffreyon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2013 14:31

Erg interessant dit topic.

Ben zelf ook opzoek naar een betere tas, heb nu de standaard canon schoudertas. (zonde van je geld)
Twijfel tussen een slingshot 202 van lowepro of de fastpack 200/250 ook van lowepro. Voor hele dagen op pad (bv vakantie) lijkt mij de fastpack fijner. Aan de andere kant lijkt me de slingshot weer handiger als ik 2 lenzen nodig heb bij een dagje uit.

Wat raden jullie aan of vinden jullie een goede combinatie?

Heb totaal 3 lenzen: 70-200, 24-70 en de 10-22
Just my opinion.

Gr. Joff
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Als je dan toch naar Lowepro kijkt, kijk dan ook eens naar de Flipside 300. Erg praktisch doordat je spullen veilig op de rug zitten en bereikbaar zijn zonder dat je de rugzak af hoeft te doen. Schouderbanden van je schouders af, heupband vast laten, tas naar voren draaien, open ritsen en je kan erbij zonder dat je de hele handel op de grond hoeft te leggen. wil je op de groei kopen dan kan je ook voor de Flipside 400 kiezen.

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
Joffreyon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2013 14:31

Thnx Dward!

Had me bedacht dat het niet te groot moet worden, vind het wel fijn voor de langere trip een goede heupsteun te hebben. Zodat ik me schouders niet verbrijzel. Heb meestal wat te drinken en een snack/boterham mee bij een langere trip.

Zit er nog veel verschil in heupsteun bij de fastpack 200/250?


Ga ook even kijken naar de 300 flipside:wink:
Just my opinion.

Gr. Joff
Amberes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 241
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2013 10:46

Of de combinatie rugzak en slingbag, een van de Kata's 3in1 tassen.

http://www.kata-bags.us/3n1-20-for-dslr ... nses-flash" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=ub7DZZwqH-o" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

Ik heb deze voor mijn body en tamron 70-200 2.8. Dan passen er nog zeker 2 lenzen (bijv. 24-105 en 50mm) en 1 fllitser bij. Vind hem zelf erg prettig en ziet er ook niet uit als cameratas wat soms ook wel handig kan zijn.
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

Ben eigenlijk toch wel benieuwd of TS nog iets gevonden heeft ;-)

gr
Frank
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Ik heb het niet zo op tassen die toegankelijk zijn aan de zij- of achterkant. Hoe mooi sommige ook zijn. Om begrijpelijke redenen.

Groet!
Dward
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Dward schreefCOLONIk heb het niet zo op tassen die toegankelijk zijn aan de zij- of achterkant. Hoe mooi sommige ook zijn. Om begrijpelijke redenen.

Groet!
Dward
Koudwatervrees :) De mijne heeft extra strapjes die je los moet maken om de tas te kunnen openen. Los van de tegen regen redelijk naar binnen verborgen ritssluitingen. En dan nog het statief vast aan de tas en de klep! Maar het is inderdaad een zeer persoonlijke keuze. Maar ik blijf zeggen ga naar een goede winkel met een groot tassen assortiment en dat zijn meestal de betere en grotere fotozaken en vraag om advies. Ik ben thuis gekomen met een tas, die ik niet op mijn lijstje had staan.
Maar bleef wel erg ruim onder mijn budget.
Gebruikers-avatar
Joffreyon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2013 14:31

De kogel is door de kerk en heb de volgende tassen besteld:

De flipside 300 van lowepro. Dit voor de langere afstanden en veiligheid van al mijn apparatuur. Met name de veiligheid gaf de doorslag, daarbij komend: als je iets wilt verwisselen is dit makkelijker te doen dan met de slingshot, waarbij het op de grond kan vallen.

Slingshot 200 van lowepro voor een dagje uit, waarbij ik snel de camera kan pakken en weinig bij me heb.
Just my opinion.

Gr. Joff
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

He Joffreyon,

Heb jij de loterij gewonnen of zo... :-)

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
Joffreyon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2013 14:31

Haha, zegt de NLer die in Noorwegen woont :D

Heb ze beide 2e hands gekocht, dan moet dat kunnen toch :mrgreen:
Just my opinion.

Gr. Joff
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Joffreyon schreefCOLONHaha, zegt de NLer die in Noorwegen woont :D
Haha! Ik ben zo arm dat ik niet eens meer terug kan. Nou ja, voor een paar weken dan misschien...

Overigens ook pas een nieuw tasje aangeschaft. Na héééééél lang wikken en wegen toch gekozen voor de F-stop Loka met large ICU.
Een rib uit m'n lijf maar het is ter bescherming van m'n huisraad. Dus voor een goed doel...

Wil je misschien ook mijn Lowepro Rover AW overnemen? Ik denk dat ik die niet meer zo heel vaak zal gebruiken. Doe maar een bod ;-)

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
Joffreyon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2013 14:31

Mooie keal, smeer me nog een tas aan. Vind 2 meer dan genoeg.
Maar dat is wel een mooi tasje wat je daar hebt gekocht Dward!
Persoonlijk voor mij te groot. Ben bang dat als ik zo'n grote tas heb, ik op de een of andere manier het niet meet leuk ga vinden. Moet wel goed toegankelijk zijn en niet teveel tijd/werk kosten voor ik mijn camera wil pakken.
Just my opinion.

Gr. Joff
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Dward en Joffreyon,

Beide gefeliciteerd, dat de kogel door de kerk is. :mrgreen:
Persoonlijk denk ik, dat een nieuwe camera kopen 10 maal makkelijker is.

Beide erg mooie tassen. Dward ben toch benieuwd welke kant je tas opengaat? Zag op een plaatje dat het statief ook op de achterkant, of voorkant het is maar hoe je het bekijkt hangt. Voor mij is de rechte zijde met het de hengsels de achter kant. :)

Of ik mijn sling 200 nog veel ga gebruiken? Denk het niet. Ik heb een tamelijk grote plastic vuilnis zak in de tas die e.e.a. afdoende beschermd dus kan ik hem makkelijk neerleggen en openmaken. Maar dat had ik denk ik al verteld. Ook prettig, dat ze rechtop blijven staan.
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

@ Roel,

Da kant die tegen je rug aanzit is de kant die open kan. Van buitenaf kan niemand bij je spullen. Als je de rugzak af doet leg je dus de buitenkant op de grond waardoor de rugzijde niet vies wordt. Je kan ook de schouderbanden van je schouders gooien en de tas naar voren draaien zoals bij de Lowerpro Flipside serie. Hoe het in de praktijk uitpakt weet ik nog niet want hij ligt nu in Nederland. Nog even wachten dus voordat ik het kan testen.

Groet!
Dward
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Dward schreefCOLON@ Roel,

Da kant die tegen je rug aanzit is de kant die open kan. Van buitenaf kan niemand bij je spullen. Als je de rugzak af doet leg je dus de buitenkant op de grond waardoor de rugzijde niet vies wordt. Je kan ook de schouderbanden van je schouders gooien en de tas naar voren draaien zoals bij de Lowerpro Flipside serie. Hoe het in de praktijk uitpakt weet ik nog niet want hij ligt nu in Nederland. Nog even wachten dus voordat ik het kan testen.
Groet!
Dward
Diefstal uit de tas is ook bij mij door de plaatsing van de ritssluiting en de twee extra sluitingen ook redelijk uitgesloten. Met een statief op je rug wordt het helemaal moeilijk. Maar bij jouw is het in ieder geval niet mogelijk.:)
Eén ding is zeker een rug zak draagt iets prettiger dan een sling bij langer dragen.

Hangt denk ik van de constructie af. Heb het de afgelopen jaren wel gebruikt maar indien mogelijk haalde ik hem toch maar van de schouder af.
Het meenemen van een plastic vuilnis zak heb ik op een ander forum gelezen.

vr. groetend,

Roel J.
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Roel Jansen schreefCOLONHet meenemen van een plastic vuilnis zak heb ik op een ander forum gelezen.
Ja dat klopt. Voor ieder 'probleem' is wel een oplossing. Maar als er geen probleem is hoef je het ook niet op te lossen.

Groet!
Dward
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar