Artikel over fake Canon flitser

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

http://petapixel.com/2013/09/03/spot-fa ... -hard-way/" onclick="window.open(this.href);return false;

Wellicht is deze al overbekend. Dan kan deze post verwijderd worden.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Bij mij niet bekend maar dat zegt niets! Onmiddellijk e.e.a. na gekeken en geen Letters voor mijn serie nummer.

Bedankt voor de post!
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

^+1 :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

De letter voor het serie nummer lijkt mij geen betrouwbare manier om namaak te detecteren. Dat hebben ze morgen aangepast, als ze dat al niet allang hebben gedaan.

Dit is soort dingen is voor mij een reden om niet te kopen via ebay of marktplaats. Bij een (Europese) winkel wordt je tenminste beschermd door de Europese regels.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Dergelijke zeer goede namaak is vrijwel niet van echt te onderscheiden, zeker niet als je het origineel niet paraat hebt (en dat heb je natuurlijk zelden tot nooit). Ook voor mij een reden te meer om alleen via goede en betrouwbare shops te kopen.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Hmmm, en dan heb je maar één ding tweedehands via Marktplaats gekocht... Een 580 EX II, en die heeft een serienummer die begint met een C. Dat wil dus zeggen dat ik een nepperd heb gekocht?? Serieus? Ik ga niet het rubber los pulken om erachter te komen. Erg jammer dat ik dit niet wist. Maar hij gaat dan in ieder geval niet mee op vakantie, want dan kan ik er niet op vertrouwen.

En dan denk je achteraf... De doos zat er niet bij, goed, die wordt wel vaker weggegooid. En de handleiding ook niet... Ik voel me toch gepakt. Ik zie echt niet dat het een nepperd is...
Nog sneuer... Ik vond destijds dat alleen de zoom wat veel geluid maakte in vergelijking met mijn versie I flitser. Dus ben ik er destijds mee naar Cameratools geweest en die verkoper kon er niets geks aan vinden.

Groeten,
Hendrik
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Als je het niet had geweten had je je flitser gewoon meegenomen op vakantie. Als (niet zeker) je een nepperd hebt gekocht dan zou ik nu zeker willen weten of het een nepperd is. Kun je wel je flitser registreren op de site van Canon? Ik neem namelijk aan dat daar ook iets van een controle opzit.

Hij zal trouwens niet gelijk uit elkaar vallen nu je het weet. Vraag me trouwens ook af wat voor krent die schrijver is. Een product kopen van een Chinese site waar de flitser ver onder de prijs wordt verkocht. Dan vraag je er ook een beetje om.

:D
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Oh ja, m'n in-camera menu werkt gewoon. Ik kan gewoon instellingen wijzigen...
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

addy101 schreefCOLONDe letter voor het serie nummer lijkt mij geen betrouwbare manier om namaak te detecteren. Dat hebben ze morgen aangepast, als ze dat al niet allang hebben gedaan.

Dit is soort dingen is voor mij een reden om niet te kopen via ebay of marktplaats. Bij een (Europese) winkel wordt je tenminste beschermd door de Europese regels.
Blijft wel een feit: Als je een letter hebt dan weet je wel zeker dat hij namaak is.
Met een cijfer weet je echter nog niet zeker of hij echt is...
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Lezen jullie ook het commentaar in de link?
Het lijkt er op dat ook van de echte Canons het serienummer kan beginnen met een letter.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

MichielBroerse schreefCOLONBlijft wel een feit: Als je een letter hebt dan weet je wel zeker dat hij namaak is.
Met een cijfer weet je echter nog niet zeker of hij echt is...
"Zeker weten"? Omdat iemand op internet het zegt?
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

MarcoEOS550D schreefCOLON
MichielBroerse schreefCOLONBlijft wel een feit: Als je een letter hebt dan weet je wel zeker dat hij namaak is.
Met een cijfer weet je echter nog niet zeker of hij echt is...
"Zeker weten"? Omdat iemand op internet het zegt?
Goed punt... Maar soms kan het wel handig zijn om een idee te volgen, toch?
Je moet ergens vanuit gaan, wellicht is het slechts een goede manier om een BEETJE zekerheid te hebben dan?
boels069 schreefCOLONLezen jullie ook het commentaar in de link?
Het lijkt er op dat ook van de echte Canons het serienummer kan beginnen met een letter.
Misschien ook een punt, doe ik even een gooi:
Kan het iets met productie datum te maken hebben? A=October, B=November, C=December?
Zo werkt het in elk geval wel waar ik werk, ook een Japans bedrijf...
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

MichielBroerse schreefCOLON Blijft wel een feit: Als je een letter hebt dan weet je wel zeker dat hij namaak is.
Ook dan weet je nog niks zeker... Als je de comments leest dan zie je dat er verschillende personen zijn welke flashes beginnen met een A of een B en die ze gewoon rechtstreeks bij Canon gekocht hebben. Sommigen daarvan zijn ook al via CPS eens gerepareerd zonder dat er iets over het serienummer gezegd werd.
En het lijkt me toch niet dat Canon ook al last heeft van dubieze inkooppartijen? :mrgreen:

[edit] inmiddels had je hier alweer op gereageerd zie ik ;)

Vooralsnog heb ik nog mijn twijfels bij de echtheid van deze 'waarschuwing'... Dat het ding anders gelijmd is of een iets andere kleur glas heeft overtuigd me nog niet echt. Het productieproces kan ook aangepast zijn of van een andere band rollen. Voor een fake product is er daarbij ook wel erg veel tijd in het namaken van de materialen gaan zitten.. de touch van het plastic, van de buttons, dezelfde dozen, etc.. Ik zeg niet dat het niet kan, maar over het algemeen begint het namaken dan toch alweer wat te prijzig te worden als je op al die details let.. mis je er eentje, dan valt het gelijk op. Ik zou dan eerder verwachten dat ze in dezelfde fabriek van de band rollen, waarbij sommige partijen de grijze handel ingaan ipv naar Canon worden gestuurd
twistersam

Weet uit eigen ervaring dat originel canon flitsers ook met een letter kunnen beginnen. Heb een paar maanden geleden een 430EX II gekocht, begint met een G en canon heeft het cashback bedrag uitgekeerd. Zouden ze niet doen als het serienummer niet klopt.
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Jep, ik had bij een tweede keer kijken op die link ook alle comments gelezen en ik twijfel nu toch ook wel stevig. Als mijn geheugen mij goed dient, had die tweedehands verkoper hem bij Mediamarkt weg en ik weet niet meer of ik destijds ook die bon mee had gekregen, dat zou ik even na moeten kijken. Maar gezien mijn in-camera menu het ook gewoon doet en ik geen zin heb om de rubberranden los te snijden, gaat deze fabel voor mijn flitser in ieder geval nog niet de wereld uitgeholpen worden... Haha.
Mogelijk gaat hij nu toch weer terug de vakantie-rugtas in. Ik kan er sowieso niet veel onderzoekwerk meer instoppen, want morgen vlieg ik. Maar het ding laadt veel sneller op dan mijn oude 580.
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Waarom zou een bedrijf veel moeite doen om een Canon product na te maken zodat je het verschil bijna niet ziet zich vervolgens laten opvallen met het serienummer. Dat klinkt niet logisch.
C8080
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 954
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2006 16:50

Zo gaat dat in (onderandere) China, de consument wil alles zo goedkoop mogelijk en dan valt er een hoop geld te verdienen in namaak producten.

Even offtopic nu ik het toch over China heb....
Tegenwoordig als je chinees gaat halen word alles opgewarmd in de magnetron.
Hoe ging dat vroeger toen er nog geen magnetrons waren?
Want ik vind afhaalchinees tegenwoordig niet te vreten, vroeger was dat anders!?
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

C8080 schreefCOLONEven offtopic nu ik het toch over China heb....
Tegenwoordig als je chinees gaat halen word alles opgewarmd in de magnetron.
Hoe ging dat vroeger toen er nog geen magnetrons waren?
Want ik vind afhaalchinees tegenwoordig niet te vreten, vroeger was dat anders!?
Wat een onzin. En generaliserend!
"Mijn" chinees bakt nog steeds in wok's en ander bakgerei. En gewoon per bestelling.
Idem voor loempia's. Je moet even wachten, maar de smaak is perfect.
Als ik jou was zou ik een andere chinees zoeken.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Geelduikbootje schreefCOLON Als ik jou was zou ik een andere chinees zoeken.
+1 :mrgreen:
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Geelduikbootje schreefCOLON[Als ik jou was zou ik een andere chinees zoeken.
Inderdaad, er zijn er genoeg :mrgreen:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar