Artikel over fake Canon flitser

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

O ja, de voorloop"letter" kan ook een cijfer zijn, ik zie dat jij een "0" hebt. Kijken of ze tot de "Z" komen :)
Jammer van deze onnodige paniek.
Anoniem 4

eos4all schreefCOLON... Het serienummer van de Speedlight 580ExII, bestaat uit 5 cijfers. Omdat er uiteraard op de hele wereld meer dan 99999 exemplaren van rondflitsen, bestaat er een voorloopletter. ...
Nou die Japanners kunnen echt wel verder tellen dan 99999. Er zijn 580EX II met serienummers in de 600000. De 600EX-RT heeft serienummers van 10 cijfers, ook hier weer zonder letters.
Het laatste woord is hierover nog niet gezegd. Ik hoop alleen dat mijn woorden niet als onzinnig worden gezien en het laatste wat ik wil is paniek zaaien.
Ik constateer alleen en maak daar melding van. Lees mijn onderschrift.
C8080
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 954
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2006 16:50

Ik geloof ook wel dat er neppers bestaan.
Ben ik trouwens de enige die ziet dat op de nepflash in het linkje de laatste letter 'N' van Canon iets kleiner is en wat hoger lijkt te zweven dan de andere letters?
Ik zit er nou al een paar dagen achter elkaar naar te kijken, maar het gaat me steeds meer opvallen.
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

eos4all schreefCOLONGoed, ik geloof dat er nu wel genoeg onzin is geroepen, inclusief door mensen van Canon Nederland.

Het serienummer van de Speedlight 580Ex II, bestaat uit 5 cijfers. Omdat er uiteraard op de hele wereld meer dan 99999 exemplaren van rondflitsen, bestaat er een voorloopletter. Ik heb een "B" en kennelijk zijn ze nu bij de "C" (en bij de 430EX II zelfs bij de "G"). Het hele aangehaalde artikel is klinklare onzin evenals veel paniekreacties in dit topic.

En ja: mijn flitser komt echt wel bij Canon zelf vandaan!
Het serienummer van mijn Canon Speedlite 580EX II bestaat niet uit 5 cijfers maar uit 6.
Het serienummer is 361827 Dus waar de nonsens vandaan komt met 5 cijfers? Wie of wat zaait paniek? Het antwoord dat ik kreeg op mijn e-mail aan Canon?
Ik begrijp best, dat de druiven voor sommigen erg zuur kunnen zijn. Maar rustig zeggen, dat het serienummer uit 5 cijfers bestaat en dat CANON zelf in de fout gaat, gaat me persoonlijk wat te ver. Ik heb mijn flitser bij Foto Booms in Amsterdam gekocht! Een betrouwbare leverancier.
Niet op Markt plaats, Ebay of iets dergelijks en voor de normale prijs van Canon!
Laatst gewijzigd door 3 op Roel Jansen, in totaal 14 keer gewijzigd.
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Illuminatus schreefCOLON
eos4all schreefCOLON... Het serienummer van de Speedlight 580ExII, bestaat uit 5 cijfers. Omdat er uiteraard op de hele wereld meer dan 99999 exemplaren van rondflitsen, bestaat er een voorloopletter. ...
Nou die Japanners kunnen echt wel verder tellen dan 99999. Er zijn 580EX II met serienummers in de 600000. De 600EX-RT heeft serienummers van 10 cijfers, ook hier weer zonder letters.
Het laatste woord is hierover nog niet gezegd. Ik hoop alleen dat mijn woorden niet als onzinnig worden gezien en het laatste wat ik wil is paniek zaaien.
Ik constateer alleen en maak daar melding van. Lees mijn onderschrift.
Je woorden zijn zeker en in ieder geval voor mij komen ze niet als niet onzinnig over. Integendeel zou ik zeggen.
Vooralsnog heb ik geen enkele reden om het antwoord, dat ik op mijn vraag aan Canon kreeg in twijfel te moeten trekken.
Er zijn andere aspecten die me echter wel verbazen, zoals het bestaan van een dergelijk Canon fake product anders dan zaken als batterijen, laders zonnekappen. Maar vooral de ontkenning van sommige van diegene, die een dergelijk fake product gekocht hebben.. :)
Ook hier geldt kennelijk dood de boodschapper en het probleem is opgelost. :) Wanneer ik een dergelijk product bij en reguliere Canon dealer gekocht zou hebben, dan zou ik toch stappen ondernemen richting dat bedrijf of winkel en om opheldering vragen. Maar kennelijk is dat te veel werk. En mensen van onnodig paniek zaaien beschuldigen is veel makkelijker! Voor mij is dit topic duidelijk! En wie Canon support in deze niet gelooft? Prima!
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik heb bij het doorlezen van het topic het idee dat het niet zo simpel is als jij nu denkt, Roel. Ik zie meerdere mensen die een voorloopletter voor het nummer hebben, waarvan ik vermoed dat dat niet allemaal via vage ebay-sites gekochte producten betreft.

Ik heb al heel wat klantenservices en supportafdelingen keihard klinkklare onzin zien verkopen, dus mijn vertrouwen in "als Canon het zegt zal het wel zo zijn" is niet zo groot als het jouwe... :mrgreen:

By the way, ik heb géén voorloopletter bij mijn flitsers, dus ik preek niet voor eigen parochie.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
twistersam

MarcoEOS550D schreefCOLONIk ben wel benieuwd waar Twistersam de betreffende flitser had gekocht.
Bij een official canon dealer.
Daarbij komt dat ik bij de cashback het serienummer moet invullen op de online aanvraag. Vul je een verkeerd nummer in wordt deze niet geaccepteerd (had eerst een 6 ipv een G ingevuld en deze werd geweigerd).
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Dat dacht ik al ;) en dat betekent volgens mij dat het verhaal van Canon toch niet zo steekhoudend is als het lijkt.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Ik heb ook geen letter voor het serie nummer! Maar ik heb erg veel moeite met de vage en m.i. incorrecte berichtgeving.
Een Canon dealer is voor mij uiterst vaag. Graag de naam er bij. Waarom? Dan moet je die dealer en dat is heel relevant, benaderen en het antwoord van Canon support aan hem voorleggen. Ik heb 40 jaar als major accountmanager in de verkoop van Grafische kapitaalgoederen gewerkt.
Dus van enige naïviteit is derhalve helaas weinig sprake meer en ken het klappen van de zweep, ook van de vele uitspraken die ten onrecht worden gedaan in dit soort kwesties. Kijk wanneer je schrijft, dat het serienummer van een Canon Speedlite 5 cijfers heeft moet ik dat dan maar serieus nemen terwijl ik er een in mijn hand heb met 6 cijfers?? Ik zie overigens ook totaal geen voordeel waarom de medewerker van Canon support onvolledige informatie zou hebben gegeven. Tot nog toe heb ik geen factuur of rekening of een duidelijke foto gezien van een speedlite met een serienummer met een letter ervoor. Zolang er geen duidelijkheid geboden wordt door een bezitter en e.e.a. bij een betrokken leverancier gecontroleerd en besproken is geloof ik inderdaad Canon, totdat het tegendeel bewezen wordt! Nogmaals ik heb geen letter voor het serie nummer dus ik heb hier ook geen enkel persoonlijk belang bij. Maar het is goed dat dit soort zaken de wereld uitgaan. Als consument heb je recht op een product dat aan je verwachtingen voldoet! Dat is mijn insteek.
Laatst gewijzigd door 1 op Roel Jansen, in totaal 14 keer gewijzigd.
twistersam

Met alle respect voor de canon nl klantenservice, maar in de oorspronkelijke link staat inmiddels een update van de schrijver.
Quote
 Canon CPS has since stated the “serial number is not a determining factor.” I regret this error.
En Roel, iemand beschuldigen van incorrecte berichtgeving is hetzelfde als zeggen dat iemand liegt.
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Absoluut niet waar, liegen doe je bewust maar incorrecte gegevens of dergelijke kan te maken hebben met onbewuste slordigheden! Ik baseer me zoveel mogelijk op voor mij controleerbare feiten. Voorbeeld een bedrijf zoals Camera Nu in Urk of Foto Booms heeft voor mij een degelijke waarde en er zijn gelukkig nog veel anderen.Discussies zoals deze zijn vaak zeer emotionele. Beslist niet verkeerd maar je lost dit soort zaken op met feiten en niet met emotie.
twistersam

Het feit is dat ik canon CPS (bericht in de oorspronkelijke link) eerder geloof dan de mederwerker van canon die jou heeft gemaild (en wellicht bij de 60 personen hoort die canonNL wil gaan ontslaan). Daarnaast komt nog mijn eigen ervaring tijdens het invullen van het online formulier voor de cashback, verkeerd serial werd geweigerd.
Dat de flitser in aanmerking kwam voor cashback moet al genoeg zeggen (alleen officiele verkooppunten komen in aanmerking) maar speciaal voor jou, de flitser is gekocht bij camera nl
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

boels069 schreefCOLONDus de eerste batch heeft als code CCCCCC (mijn 580EX II heeft 078034) en de latere LCCCCC met C voor cijfer en L voor letter.
Kunnen we het hier niet bij laten?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Lijkt me verstandig!
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Roel en Boels069, als topicstarter vind ik dat een heel goed idee! Het begon met niet geverifieerd bericht dat ik van Twitter plukte en hier wilde delen. Maar het heeft inmiddels bij sommigen een erg emotionele lading gekregen, en emotie is nu eenmaal het tegenovergestelde van rationaliteit.

Ik ervaar dit forum als een platform voor/van mensen die als bindende factor fotograferen met een Canon hebben. Sommigen fotograferen met andere camera's dan Canon, wat voor mij aangeeft dat dit een goed draaiend forum is. Ze willen immers toch hier deze gezamenlijke bezigheid "fotografie" delen.

Laten we die sfeer goed houden. We weten allemaal dat er fake Canon (en waarschijnlijk ook Nikon, Leica, Sony etc) spullen op de markt zijn en dat een aanbieding die te mooi is om waar te zijn meestal geen zuivere koffie is. Oppassen dus.

En nu genoeg hierover geschreven!
(op het gevaar af dat we nu hier weer hele discussies over gaan voeren.... :? )
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Zal ik er dan maar een slotje aanhangen?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Jeroen, goed idee!
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar