monopod of 3poot gebruiken als monopod?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Nicole30

lekker makkelijk, ik heb t geld niet voor dat soort dingen, er bestaan toch wel makkelijkere mogelijkheden oid?
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Je camera en lightroom kosten ook geld, en nog vele malen meer dan die plugin.. Vind het wel een typische hollandse krenterigheid reactie eerlijk gezegd! Als je even de moeite had genomen om die plugin te bekijken had je gezien dat het donationware is. Je kan het ook zonder betaling gewoon gebruiken al is je export dan gelimiteerd tot max 10. foto's per keer (de eerste maand nog zonder belemmeringen). Daarnaast mag je zelf bepalen wat voor bedrag je over wilt maken, dus het maakt niet uit of je dan 2 of 20 euro overmaakt. Als je zelfs die 2 euro niet over hebt voor een plugin die je zoveel mogelijkheden geeft en aan wat jij nu wil voldoet dan kan je denk ik maar beter met je hobby stoppen, want het is een schijntje tov de andere uitgaven die je gedaan hebt en nog zult doen....

Makkelijkere oplossingen zal je niet zo snel vinden... je moet dan of zelf borders gaan maken of ze weer door een ander programma laten lopen (bordermaker)... Maar voor de prijs van een litertje benzine of een biertje in de kroeg zou ik het niet laten lopen...
Nicole30

doe niet zo flauw je weet toch niet hoeveel geld ik te besteden heb waarom zou je daarover oordelen over iemand die je verder niet kent. en ik heb gratis bordermaker gedownload maar k vind dat een ingewikkeld programma. en lightroom heb ik ook gratis van een kennis gekregen.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Over jouw budget en financiele situatie kan ik inderdaad niet oordelen... Ik geef echter aan dat ik het een misplaatste 'zuinigheid' vind, die dan ook nog eens onterecht is gezien het donationware karakter van deze plugin.. Een opmerking als 'plugins kosten geld' is namelijk onjuist... Er zijn genoeg gratis plugins te vinden.. Je kan deze plugin ook tot in jaren van lengte gratis gebruiken, echter kan je dan maar 10 foto's per keer exporteren.. heb je er 50 te doen dan moet je dat dus in 5x10 stappen doen.

En als je dan naar de kosten van de plugin gaat kijken om die beperking eraf te halen dan heeft dat niks met budget te maken.. een ritje naar de supermarkt kost je al snel meer aan benzine, een dagje zandvoort vele malen meer, daar hoef je het dus ook gewoon niet om te laten. Je auto is ook je hobby, maar die laat je ook niet wegroesten of zonder benzine staan?
In dit topic begin je over het mogelijk aanschaffen van een monopod terwijl je niet eens weet of je het echt nodig hebt of dat je het zonder of met je huidige statief ook kan doen? Je zou dan dus bijna blind 50,- neerleggen voor een pod terwijl je hem misschien niet gebruikt.. en 2,- om je foto's van die dag net even het tikje meer te geven vind je dan weer teveel geld? Omdat het software is moet het kennelijk maar gratis zijn? Ook die LR van jouw is niet gratis.. gratis gekregen is dan vermoedelijk een illegale kopie, en geen licentie cadeau van een kennis?

Ik ben zelf software ontwikkelaar en het is leuk om mooie software te maken.. maar ik moet ook eten en als ik dan de keuze maak om software te licenseren vind ik het wel zo prettig als de mensen die het gebruiken er ook voor betalen! Net zoals de bakker geld wil voor zijn brood en de pompstationhouder geld voor zijn benzine.
Als ik het gratis weg wil geven als ontwikkelaar/fabrikant dan is dat mijn keuze. De ontwikkelaar van Mogrify heeft dat soepel geregeld... je kan het gratis gebruiken, met een beperking van 10 exports per keer, anders moet je betalen en mag je nog eens zelf het bedrag bepalen wat je ervoor over hebt
Nicole30

nou das jouw mening dat je t een misplaatste zuinigheid vind en 9 van de 10 keer kosten plug ins wel geld na wat ik meestal met dat soort programmas heb ervaren van wel. en ik heb weinig zin om plug ins aan te schaffen en al helemaal omdat ik nog zo weinig van dit soort programma's weet.
dat heeft dus helemaal niks te maken met mijn budget en wat ik daar verder mee doe.
en idd de software die ik gratis krijg zijn idd illegale kopieen. alsof niemand anders illegale kopieen heeft , dus ook dat gebeurd toch wel. en ik heb al mijn apparatuur gewoon gebruikt ook de monopod/tripod.
ik geef gewoon liever geen geld uit aan software ik download liever gratis versies. bordermaker is gratis. photoshop elements is niet gratis das alleen probeer versie maar dat maakt niks uit als ik die zou willen hebben zou ik dr gewoon voor betalen als ik het programma een beetje zou snappen hoe het werkt. dan wel. ik mag dan wel een illegale lightroom hebben maar ik snap er echt nog niet alles van dus ga ik ook geen plug ins aanschaffen.
en wat jouw mening over software is moet je zelf weten maar ga niemand aanvallen als ik alleen maar wat gratis hulp van internet zoek . mijn budget is mijn budget en daar heeft verder niemand wat mee te maken.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Lees je eigenlijk wel wat ik schrijf?? Of enkel de delen waarmee je het niet eens ben???
Voor de derde keer... je kan deze plugin ook gratis gebruiken.. de eerste maand zonder beperkingen, daarna met.

En voor de rest hou ik er maar over op...
Nicole30

heb ik wel gelezen hoor ben niet blind ofzo
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

Volgens mij is er geen makkelijkere manier om een naam in je foto te krijgen dan Bordermaker. Dus ik zou gewoon nog even blijven oefenen en google gebruiken!.
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

Rocker schreefCOLONJe camera en lightroom kosten ook geld, en nog vele malen meer dan die plugin.. Vind het wel een typische hollandse krenterigheid reactie eerlijk gezegd! Als je even de moeite had genomen om die plugin te bekijken had je gezien dat het donationware is. Je kan het ook zonder betaling gewoon gebruiken al is je export dan gelimiteerd tot max 10. foto's per keer (de eerste maand nog zonder belemmeringen). Daarnaast mag je zelf bepalen wat voor bedrag je over wilt maken, dus het maakt niet uit of je dan 2 of 20 euro overmaakt. Als je zelfs die 2 euro niet over hebt voor een plugin die je zoveel mogelijkheden geeft en aan wat jij nu wil voldoet dan .....
Als ik een administrator was zou ik mij diep schamen als ik zo'n opmerking zou maken en onnodig een discussie uitlokken!!
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

En waarom zou je je mening niet mogen zeggen, zolang je je positie maar niet misbruikt.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

In de context van de discussie zie ik ook niets schamenswaardigs (is dat een woord? :-)) in deze opmerking.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

woody111 schreefCOLONEn waarom zou je je mening niet mogen zeggen, zolang je je positie maar niet misbruikt.
Misschien vat ik het verkeerd op, maar ik vind het gewoon onnodig om zo een discussie uit te lokken.
Nicole30

t is me gelukt iig hoe dan ook, ik heb al wat fotos geplaatst onder t kopje gemotoriseerde sport historical grand prix :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar