Twee body's bij bruiloftshoot; dubbele strap of fototas?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Aniras
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2012 13:55

Begin september ga ik een bruiloftshoot doen en zou daar graag mijn twee 7D body's mee willen nemen, met op de één de 24-70 mm lens en op de ander m'n groothoeklens. Ik weet dat ik tijdens zo'n shoot minder geneigd ben objectieven te wisselen als ik aan het fotograferen ben en wissel dan liever van kant-en-klare camera. Ben wat aan het rondkijken en kom er niet uit of ik een grote fototas ga kopen waar beide body's grijpklaar in kunnen zitten of een strap om beide camera's tegelijk te dragen.
Heeft iemand hier ervaring met een dubbele strap; is dat inderdaad handig?! Hoe bevalt het? En zo ja, voorkeur voor een merk/model?
Of is een fototas waar je de flap van openlaat tijdens het fotograferen handiger?
Alvast bedankt voor jullie ervaring
Gebruikers-avatar
premiumblue
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 769
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005 06:50
WoonplaatsCOLON Tijnje, Fryslân
CONTACTCOLON

Ik gebruik zelf voor festival/concert-shoots altijd een dubbele strap. Ik vindt het ideaal !

Ik heb de Optech Dual Harnass.
Kijk hier voor een Youtube demonstratie: http://www.youtube.com/watch?v=v7zWH9qkiYs" onclick="window.open(this.href);return false;

Kost +/- € 49,50
EOS 7D + grip, EOS 50D +grip ,Canon 70-200 F2.8L; Canon 100-400L, Canon 17-40 F4 L, Tamron 90mm 2.8 Macro, 2x Speedlite 430EX... en dat alles in een Vanguard Oregon 58 rugzak.
Gebruikers-avatar
ebeckers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010 20:12
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Hier ook zo'n harnas waar 2 camera's aanhangen
Juist bij een bruiloft vind ik dit super handig. Mooie momenten ontstaan plotseling en duren soms maar een paar seconden
Om die te kunnen pakken heb je of zoom lenzen nodig, maar zelf werk ik liever met primes.
Op de ene camera zit standaard de 35mm en op de andere 85mm
Doordat beide camera's aan mijn lijf hangen kan je binnen een seconde wisselen en dit soort momenten pakken
Als je eerst je tas moet opzoeken en daar in gaat rommelen om je camera te pakken dan ben je te laat
Daarnaast is zo'n harnas ideaal voor je rug. Ik kan makkelijk 12 uur met 2 camera's rondlopen zonder dat ik hier last van heb

Erwin
Romantische & moderne bruidsfotografie: http://www.erwinbeckers.nl
Facebook:http://www.facebook.com/ErwinBeckersFotografie
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Hoewel je de hele dag met beide camera's aan/om je lichaam loopt en een strap daarvoor heel handig is, is n.m.i. een (grote) fototas ook onmisbaar.
Je hebt immers meer dan alleen je camera's nodig. Voldoende geheugenkaarten, voldoende batterijen (zelf neem ik ook altijd de opladers mee, voor het geval dat),
je flitser en objectieven.
Daarnaast neem ik ook standaard een flesje water mee, een boterham, een appel, aspirines tegen eventueel opkomende hoofdpijn en schone vuilniszakken waar het bruidspaar op kan zitten.
Alles gaat in de fototas waardoor ik het allemaal meteen bij de hand heb :)
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
pijlltje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2008 06:26
WoonplaatsCOLON Zwaag

Ik denk dat hiervoor veel uiteenlopende meningen zijn. Mijn passie ligt bij evenement en sportfotografie. Tijdens het fotograferen geef ikzelf de voorkeur, persoonlijke ervaring, aan één camera aan een enkele strap. Dat is de camera die ik het minst gebruik.

Misschien is het idee, zo heb ik het getest, om twee enkele straps te gebruiken. Ik gebruikte hiervoor van het merk BlackRapid de R-Strap RS-Sport II die in een rechtshandige en linkshandige uitvoering is. Ik fotografeer nu alweer een tijdje naar volle tevredenheid met de R-Strap RS-Sport II.
EOS 5D3 ¦ EOS 50D ¦ EF 24-105mm f/4L IS USM ¦ EF 70-200mm f/2.8L IS II USM ¦ Extender EF 2x III | Speedlite 430EX II / 600 EX-RT
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik heb ook zoals pijltje zegt 2 black rapid straps omhangen en geen harnas..bij mij puur omdat ik zo'n harnas gewoon niet prettig vind en mezelf daar in opgesloten voel. Ik heb de ene strap om mijn rechter en mijn ander strap over mijn linkerschouder.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
GinoF
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2008 21:59
WoonplaatsCOLON Zuidhorn
CONTACTCOLON

Ik gebruik zelf ook met veel plezier de Blackrapid DR-1 double strap, het enige nadeel vind ik in gebruik met de 7D dat hij spontaan foto's gaat maken elke keer als hij links tegen je heup aantikt.
Je hebt het niet elke keer in de gaten als de lens weer naar voren steekt i.p.v. naar achteren. Zeker als je met een reportage bezig bent, dan vergeet je dat snel.
Mijn oplossing is: de 7D camera die aan de de linker strap hangt uitzetten totdat je hem nodig denk te hebben, zo voorkom je dat er onnodig foto's worden gemaakt.
Succes met je keuze.
Allemaal glas en dingen om het aan vast te maken :)
Aniras
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2012 13:55

Bedankt voor de reacties, daar heb ik echt wat aan (fijn, zo'n forum)!
Ik ga het morgen even op mijn gemak lezen en bepalen wat ik ga doen.
Denk wel dat ik voor de straps ga. Een fototas heb ik al wel (en ja, inderdaad, die heb je sowieso nodig), maar niet groot genoeg voor twee body's, maar waarschijnlijk zal ik het allebei kopen.
En bedankt voor de tip, GinoF!
Aniras
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2012 13:55

premiumblue schreefCOLONIk gebruik zelf voor festival/concert-shoots altijd een dubbele strap. Ik vindt het ideaal !

Ik heb de Optech Dual Harnass.
Kijk hier voor een Youtube demonstratie: http://www.youtube.com/watch?v=v7zWH9qkiYs" onclick="window.open(this.href);return false;

Kost +/- € 49,50
Nog bedankt voor de tip, ik heb uiteindelijk deze besteld en was er erg blij mee!! Vorige week de bruiloft gehad. Ben nog volop foto's aan het selecteren en bewerken, zodra ik dat gedaan heb zal ik er wel een paar plaatsen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar