Welke statief en tas voor een 600D

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
marcovanbeek90
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2013 12:13

Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een CANON EOS 600D, Hierbij heb ik een EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS II en een EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS.
Welke tas moet ik aanschaffen waar de Camera met de 18-200 in zijn geheel inpast, en welk statief kunnen jullie me aanraden.

Met vriendelijke groet,
Marco van Beek.
Gebruikers-avatar
Superkiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 944
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 21:10
WoonplaatsCOLON Woensdrecht
CONTACTCOLON

Ik zou eens kijken naar de Lowepro Flipside 300.
Heb ik zelf ook :)
Mijn EOS40D + 100-400L zitten erin, evenals een 2e EOS40D met de Sigma 17-70.
Plus een grip en wat filters/kabels. (dat allemaal in het "hoofdvak")
Het zit wat krapjes, maar als er maar één camera in hoeft is het een uitstekende tas en heb je 100% genoeg ruimte.
Mijn ervaring:
-De vakverdeling in de tas is compleet naar smaak aan te passen.
-Een statief is er heel makkelijk aan te hangen.
-Hij hangt lekker op de rug, met de opening van de tas naar je rug toe (inhoud is diefstalproof dus).
-Een paar zijvakjes voor kleine dingen of een flesje water bijvoorbeeld.


Een statief zal ik maar niet teveel advies over geven, aangezien ik daar niet veel van weet ;)
Ik gebruik de Bilora Pro 28:
http://www.2dehands.be/foto-camera/foto ... 29306.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Prima statief, maar niet echt stevig. Heeft moeite met de 100-400.
Tevens niet erg nauwkeurig in te stellen.
Kiwi says hi!
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik weet niet waar je woont, maar ik ben ooit gewoon in Den Haag bij Foto Konijnenberg binnengestapt om tassen te passen en statieven te proberen. Kan je ook helpen om erachter te komen wat jij relax vindt. Kan uiteraard ook bij andere, grotere speciaalzaken ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
marcovanbeek90
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2013 12:13

Ik woon in Bennekom, Gelderland. Ben nog helemaal nieuw wat betreft fotograferen en hoop hier nog veel te leren.
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Zo te lezen is die flipside 300 overkill. Als je in Bennekom woont, ga eens naar Cameratools in Apeldoorn. Maar op zich past die combinatie in heel veel tassen en het is bijna onmogelijk om advies te geven als je geen specifieke wensen hebt.

Wat betreft statieven: hoe steviger hoe beter. Het is natuurlijk ook afhankelijk van je budget, maar goedkope statieven hebben de neiging om om te waaien en om beweging door te geven. Ga ook hiervoor langs bij een grotere fotozaak zoals Cameratools, of, nog groter maar verder weg, Kamera Express of Foto Konijnenberg.


Edit: het is Cameratools in Apeldoorn.....
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
Superkiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 944
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 21:10
WoonplaatsCOLON Woensdrecht
CONTACTCOLON

De Flipside 300 is zeker geen overkill.
Voor mijn apparatuur nu eigenlijk meer underkill ;)
Zoek 'm eens op en je zult zien dat het een leuk formaat rugtas is met voldoende ruimte voor een body met lens en een extra zoomlens.
Kiwi says hi!
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Voor wat het statief betreft, recentelijk heb ik een BENRO statief aangeschaft. Ik had een redelijk omstreden review gelezen op Dpreview.
Het review ging over Tripods under $ 500. En een BENRO kwam hier als beste uit de test. De fabrikant is een grote speler op dit gebied in Azië. De statieven zijn imitaties van de GITZO's die in een hogere (prijs)klasse liggen. BENRO geeft 5 jaar garantie op haar producten.
Onder de € 300 heb je een zeer solide statief met een heel goed balhoofd.
Wordt geleverd in een zeer fraaie draagtas en als extra een setje spikes en een plaatje voor snel opzetten van de Camera op het statief.

Ik heb gekozen voor de A2681TB1 dat 12kg gewicht op het balhoofd kan hebben. Er kan ook één been uitgehaald worden en kan dan gebruikt worden als een been statief. Heb hem gekocht bij Camera NU in Urk.
Maar om te kiezen vond ik het moeilijker dan voor een Camera! :) Een goed statief met balhoofd draagt een erg leuke investering aan Camera en objectieven en die hang je m.i. niet aan een statief van 60 of 70 Euro!

Het review in Dpreview was omstreden omdat een redelijk onbekend merk het van een aantal veel duurdere merken won.
Ter overweging voor onder de € 80 heb ik de EOS 40d nu op afstand wireless op het Statief staan. Leuke extra voor relatief weinig geld!
marcovanbeek90
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2013 12:13

Oke en waar moet ik precies op letten als ik een statief koop. Een tas lijkt me inderdaad minder moeilijk.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Algemene regel is: bezuinig niet op een goed statief en wat een goed statief voor iemand is, bepaalt hij zelf. Gewicht speelt een belangrijke rol maar ook de keuze voor een kop.
Hier een linkje naar het forum van Schoffie/Johan van der Wielen, die er een heel mooi artikel over geschreven heeft. Hierin kan je alles vinden voordat je overgaat tot de aanschaf, het is 'merkonfafhankelijk' geschreven.
http://forum.schoffie.eu/viewtopic.php?t=3590" onclick="window.open(this.href);return false;

of
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... f#p1151333" onclick="window.open(this.href);return false;

en deze http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewforum.php?f=18" onclick="window.open(this.href);return false;

dat is de sectie van het forum waar heel veel vragen voor advies met betrekking tot statieven zijn gepost, leesvoer genoeg :lol:

succes met het uitzoeken
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Over statieven heeft Road8 een heleboel zinnigs gezegd, daar ben ik het helemaal mee eens.
Een tas is heel persoonlijk. Wat de ene fijn vindt wordt door de ander juist als vervelend ervaren. Het beste kun je toch bij wat winkels langs en gaan "passen" (het zijn net schoenen :) ). Helaas is er bij jou in de buurt niet echt nog een fotograaf te vinden met een goede sortering aan tassen. Ik vrees dat Cameratools in A'doorn het dichstbij is.
Nicole30

ik heb een hama traveller compact met balhoofd alleen helaas nog zonder statief tas :S en een ontzettend mooie canon rugzak waar mn body en minstens 3 objectieven etc. in passen
k wou dak bij foto konijnenberg in de buurt woonde die hebben mooie tassen!
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Voor de tas zou ik echt eens gaan kijken in een goede winkel om je te orrienteren. Het is zo lastig om een goed advies te geven. Een paar vragen :
Heb je een voorkeur voor een soort tas: rugzak, schoudertas, slingshot enz enz
Heb je op termijn wensen voor uitbreiding upgrade van je gear waar je rekening mee wil houden.
Wat is je budget ?

Een tas is heel persoonlijk omdat alleen jij weet waarvoor en bij welke activiteiten je deze gaat gebruiken. Wat ik handig vind is voor jou misschien weer erg onhandig. Ik heb zelf voor verschillende activiteiten ook verschillende tassen. Mijn laatst aanwinst is een lowepro messegner pro 180 AW. Echt een heerlijk tas voor mij. Kijk voor tassen ook op http://www.cambags.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor een statief kan je kijken naar Manfrotto 055XPROB. Dit is een zwaar maar oerdegelijk statief met een goede prijskwaliteit verhouding. Ook bij statieven is je budget belangrijk. Je kan van € 50,00 tot ver boven de € 1000,00 gaan. Ook hier is je gebruik en persoonlijke wensen weer belangrijk. Wandel je veel dan is gewicht belangrijk anders wat minder. Bespaar niet te veel op een statief daar krijg je spijt van. Een staftief gaat vaak meerdere camera's mee dus is een goed statief een goede investering.

Succes met je keuzes.

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Hou bij het uitzoeken van de tas ook rekening met:

- wil je het gewicht de hele dag aan 1 schouder hebben hangen?
- wil je ook je andere spullen er in kwijt? (trui/regenjas/brood/drinkfles/ipod-pad-kikker etc...)
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Over statieven heeft Road8 een heleboel zinnigs gezegd, daar ben ik het helemaal mee eens.
Bij sommige aspecten zet ik wat vraagtekens. Wat voor mij heel belangrijk is en dat vond ik in een ander forum waar over statieven gesproken werd is de werk hoogte van het statief. Het ging ook over de belemmering en het voordeel van de midden kolom. Niets is minder waar naar mijn mening, dan dat wanneer je lang gebukt te moet staan het erg oncomfortabel fotograferen is. En waarom? Omdat het statief net iets te kort is!

Het is m.i. juist de kwaliteit van het totaal van alle onderdelen dat bepalend is voor de stabiliteit van een statief. Daar hoort de midden kolom van een statief m.i. ook bij. Dicht bij de grond? klein statiefje of de bonen zak? Het hangt voornamelijk ook af van waar je mee bezig bent. Klemmen om de poten van het statief vast te zetten of snelspannen door ze lost en vast te draaien?
Kwestie van wat je gewend bent en de voorkeur aan geeft. Mij bevalt snel los en vast draaien prima! Mooie gladde poten er zitten geen verdere obstakels aan.

Voor wat een tas of rugzak betreft draag ze niet te laag maar zo hoog mogelijk op je rug! Probeer dat maar eens uit.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

goeie aanvulling Roel !
mijn opsomming was dan ook zeker niet limitatief.
werkhoogte, middenkolom had ik niet benoemd, maar komen in diverse topics ook naar voren, ook in het stuk van Johan van der Wielen.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Naar de mediamarkt en daar even tassen passen zou je kunnen doen. Kun je zien en voelen wat je zelf comfortabel vind ik heb een rugtas voor mijn spullen van case logic en ben daar heel erg blij mee.
Paar maanden geleden voor 35 euro op marktplaats gekocht daar passen mijn 50D + tamron 17-50 + 70-200 en nog een 400D body prima in en dan heb ik nog ruimte over
er past veel in deze tas zelfs een laptop al heb ik die dan niet.
http://www.caselogic.com/nl-nl/nl/produ ... 09_-_black" onclick="window.open(this.href);return false;
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Roel Jansen schreefCOLONVoor wat een tas of rugzak betreft draag ze niet te laag maar zo hoog mogelijk op je rug! Probeer dat maar eens uit.
Ik gebruik de heupband van de rugzak en draag mijn rugzak dus vooral met mijn heupen en heb zo min mogelijk gewicht aan mijn schouders hangen. Als je lang bent en een rugzak wilt: neem een rugzak waarbij het harnas in hoogte verstelbaar is.
Gebruikers-avatar
Superkiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 944
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 21:10
WoonplaatsCOLON Woensdrecht
CONTACTCOLON

Waar je ook op moet/kan letten bij een tas:
Waar zit de ritsopening?
Bij deze bijvoorbeeld:

Afbeelding

Kan iemand die achter je staat de tas (ongemerkt) open maken.
Nu kan je altijd opletten, maar let je ook wel altijd op?
Er zijn tassen die hebben de opening van de tas op je rug;
die zijn dus alleen open te maken als de tas van je rug is.
Sta je een keer in een drukke metro of iets dereglijks, weet je dat alles velig is ;)
Kiwi says hi!
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Misschien heb je hier wat aan ?

http://www.cambags.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
of
http://www.taschenfreak.de/indexliste.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Op beide sites zijn veel tassen met indeling en inhoud te bekijken.... :wink:

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar