Welke tas?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
rdewinter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2009 20:12
CONTACTCOLON

Je kunt je voorstellen dat ik het verschrikkelijk vind, maar ik moet voor werk naar New York a.s. dinsdag.
Dan ben ik ook het weekend daar zonder dat ik dan moet werken... afzien! :D

Nu heb ik een goede cameratas nodig voor mn gear en de laptop moet ook mee.
Een kleine voorselectie heb ik al gedaan. Misschien is het wat too much, maar dan is de tas een beetje op de groei...

Vanguard UP-Rise II 48 voor ongeveer 165 EUR
http://www.vanguardworld.com/index.php/ ... k-851.html" onclick="window.open(this.href);return false;

LowePro Vertex 200 AW voor ongeveer 200 EUR
http://store.lowepro.com/backpacks/vertex-200-aw" onclick="window.open(this.href);return false;

Momenteel heb ik een te kleine LowePro om alles mee te nemen... de tas bevalt me erg goed!

Alternatieven zijn natuurlijk ook welkom!
Thanks alvast voor de input!

Gr. Robin
EOS 60D :: EOS 6D :: 24-70 f/2.8 L USM :: 35 f/1.4 Sigma :: 100mm f/2.8 L Macro IS USM :: 70-300 f/4-5.6 L IS USM
Soligor extender DG Pro 1.4 :: Extension Tube EF25 II :: Speedlite 580EX II
aflits
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 673
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:33

Hallo Robin,
Ga je echt àlles meenemen? Voor alleen in een stad met hoogbouw heb je aan de 10-22 en de 24-70 als extra voldoende.
Een grote rugtas is een transporter, is minder makkelijk om even een lensje te wisselen. Daarvoor is een reportertas of paraattas fijner, die kan je voor je buik draaien en da's toch een wat geruster gevoel zo tussen de mensen lopend.
wernerfotografie

Ik denk zeker dat het too much is deze tassen. Ze zijn echt enorm en denk niet dat het fijn om daarmee rond NY te lopen(behoorlijke straf idd). Ik had vroeger ook een tas voor op de groei (ook de 200 AW), en wat bleek: ik bergde al mijn gear erin toen ik thuis was maar als ik op pad ging pakte ik toch wat ik nodig had en stopte dit in een wat kleinere foto tas. Uiteindelijk foto tas verkocht en iets kleiners voor terug gekocht. Gewoon bijjvoorbeeld ff langs de media markt gaan met je gear en daar lekker wat tassen gaan passen.

Moraal van het verhaal :p: ik weet bijna zeker dat zon grote tas meer een blok aan je been gaat zijn in deze trip dan dat je er daadwerkelijk van gaat genieten.
Nicole30

ik sleep meestal een pad mee (samsung tablet) om mn fotos op te kijken, kleiner en makkelijker mee te nemen. Zelf heb ik een prachtige canon eos rugzak van marktplaats gehaald. bevalt me prima!
Gebruikers-avatar
rdewinter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2009 20:12
CONTACTCOLON

Tnx voor de reacties!
@aflits, ik neem inderdaad alleen de 10-22 & 24-70 mee. Overigens twijfel ik nog wel over de 70-300.
@werner, omdat het een werk trip betreft moet ik ook mijn laptop, ipad, kabels, opladers en papierwinkel meenemen.
In het weekend gooi ik die zaken natuurlijk uit de tas. Maar om mijn andere camera tas ook mee te nemen (wel erg handzaam) is weer lastig met vliegen etc.
Kortom, ik vrees ook dat ik de tas niet veel zal gebruiken; alleen bij reizen, maar dat zal ik toch regelmatig(er) doen.

Nog even over die 70-300; zouden jullie die meenemen naar NYC?

p.s. ik ga de Vanguard bestellen omdat het laptop-vak tegen de rug zit, bij de lowepro zit de laptop in de "klep" van de tas. Mijn gevoel zegt dat de tas dan topzwaar wordt aan het uiteinde. Dus erg veel gewicht op de schouders...
EOS 60D :: EOS 6D :: 24-70 f/2.8 L USM :: 35 f/1.4 Sigma :: 100mm f/2.8 L Macro IS USM :: 70-300 f/4-5.6 L IS USM
Soligor extender DG Pro 1.4 :: Extension Tube EF25 II :: Speedlite 580EX II
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

lijkt me ietwat overbodig in NY een telelens, maar als je plek hebt zou ik hem erin doen, zo groot is deze lens niet en je kunt het maar bij hebben, neem aan dat je niet elke week in NY komt.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Heb je mogelijkheid om naar de winkel te gaan en te passen. Keuze van een tas is toch wel iets erg persoonlijke.
Zelf heb ik een Kata minibee UL voorheen een Vanguard 45 en 48 en de Kata vind ik persoonlijke comfortabeler. De Lowepro's die ik nu heb geprobeerd zaten bij mij niet lekker. Het is en blijft persoonlijk

Keuze voor een tele tijdens dit soort reizen is ook weer iets persoonlijks. Ik gebruik de 70-200 toch best vaak tijdens stedentrips/reizen. En een UWA gebruik ik zelden tot nooit meer. Default heb ik nu in de tas 24-70 en 70-200 op een FF.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
willo72
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2010 11:44
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

of je koopt een tas in NYC, bij B&H megastore ;) een walhalla van foto-videografen.
5D mark III/50mm f1.8/Tamron SP 24-70 VC f2.8/Tamron SP 90 VC f2.8 Macro/Canon Extender 1.4x II/70-200 L IS f4 USM/Canon 300 L IS f4 USM/Speedlite 430EX II Powershot G5x
Gebruikers-avatar
rdewinter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2009 20:12
CONTACTCOLON

@willo, ja, je hebt helemaal gelijk, daar ga ik ook ZEKER nog ff langs. Maar ik zal toch al mn rommel mee moeten nemen ;)

Ik zal alles eens proberen te passen zodra de Vanguard binnen komt. Ik heb er overigens een hele kleine slingshot bij gekocht. Daar kan ik dan mee wandelen door nyc.

Tnx voor jullie input
EOS 60D :: EOS 6D :: 24-70 f/2.8 L USM :: 35 f/1.4 Sigma :: 100mm f/2.8 L Macro IS USM :: 70-300 f/4-5.6 L IS USM
Soligor extender DG Pro 1.4 :: Extension Tube EF25 II :: Speedlite 580EX II
Gebruikers-avatar
Wafies
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2013 11:57
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

zou ik dan de eerste maar zijn: Goede veilige reis gewenst, werk ze and have fun!:)
»»» Canon EOS 450D EF-S 17-85mm 4-5.6 IS USM EF 50mm f/1.4 Canon EF-S 18-135 mm f/3.5-5.6 IS Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM(defect) Speedlite 580EXII 2xSpeedlite 430EX ST-E2 «««
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar