ophangsysteem voor aan de muur

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
kkika82
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 142
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2012 13:54

Ik werk tot nu toe met 2 statieven en achtergrond papier rollen. Echter, nu ga ik de zolder inrichting voor fotografie, en wil ik het graag praktisch inrichten. Dus, met zo'n systeem voor aan de muur.

Welke is aan te raden? is falcon eyes een prima merk voor dit soort dingen? bv de b4w?

en, nog een belangrijke vraag, wie werkt er nu al mee , wat zijn jouw goede/negatieve ervaringen?

Ik heb trouwens 2 grote rollen van 11m x 2.70
maar ook een kleine rol van 2,5 x 2 m ofzo... hoe krijg ik deze dan bevestigd? Is dat mogelijk, eentje veel lager ophangen? of krijg je dat niet voor elkaar?

groetjes en dank je wel
evertalkmaar
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 65
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2012 20:11

Neem even contact op, heb op zolder nog wat ophangbeugels liggen die over zijn.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Wij hebben een setje aan de muur hangen in de studio. Daaraan 3 rollen papier. Weet het merk niet.
D'r zit zo'n kunststof ketting aan waar ik nooit echt kracht op durf te zetten om ze op te rollen, ben altijd bang dat het breekt.
Maar gebruik het ook nooit. De rollen hangen namelijk door in het midden waardoor je ze nooit meer strak af kunt rollen en dus altijd wat bobbels hebt. Erg vervelend.

Gebruik gewoon losse rollen op een los ophangsysteem (die hebben we ook drie, dus zit nooit zonder :D)
Voor witte half body's hebben we zo'n muur van lastolite, een HiLite. Het zou ook full body kunnen met het zeiltje wat er aan te koppelen is, maar daar ben ik niet zo'n fan van. Full body op wit schiet ik gewoon op de rol.

Maar aan de andere kant. Ik denk dat we in de studio iets meer ruimte hebben dan bij jou op zolder ;)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
kkika82
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 142
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2012 13:54

fotojeroen, hmm dat is [censored], .. want dat is juist t systeem wat ik op het oog heb... maar als die in t midden doorhangen, is dat flink balen natuurlijk.

wat voor Los ophangsysteem voor 1 rol bedoel je precies?
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Twee statieven en zo'n dwarsgangen ertussen
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
kkika82
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 142
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2012 13:54

ahjah, die gebruik ik nu ook

Heb inmiddels een systeem gekocht via MP, ben benieuwd of het werkt :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar