Benro statiefkop B1

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Ik ben aan het kijken naar een nieuw statief en kop.
Mijn huidige statief , Manfrotto 055xdb met 804rc kop, vind ik te waar en ik denk dat de kop niet stabiel genoeg is.
Er staat een 7D met grip en 70-200 of ef-s 17-55 op.
Nu gebruik ik hem niet dagelijks maar als het wat lichter kan vind ik het wel prettig.
Heb al wat rondgeneusd op het net en de Benro spreekt mij wel aan, zowel kwa prijs als de specificaties.
Nu ga ik eerst de kop vervangen, beide word even te duur, heb al genoeg uitgegeven aan mijn cam dus eerst even sparen.
Wat de kop betreft kwam ik ook uit bij Benro, nl. de B1,deze dus
Heeft iemand ervaring met deze kop, ik moet nl een eindje rijden om hem live te zien en te testen en als er hier al mensen zijn die ervaring met deze kop hebben dan kan dat misschien een ritje besparen of juist een ritje opleveren om hem te gaan bekijken en te kopen.

Ben benieuwd, want het meeste wat je hier hoort is volgens mij Manfrotto en Gitzo.
Als er andere suggesties zijn dan hoor ik die ook graag, de reden dat ik bij Benro ben uitgekomen is de prijs (139euro), het gewicht(360gram) en de specs
(draagvermogen 12KG) en de bediening( wat ik er van kan zien en lezen dan )
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
f8@24mm
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 350
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2009 23:37
WoonplaatsCOLON Voorburg
CONTACTCOLON

heb B1 twee jaar lang gebruikt. heel fijne kop, met name in combinatie met langere lenzen waar de frictiecontrole super handig is. qua kwaliteit zeker veel beter dan shitty Manfrotto, compatibiliteit met normale Arca-standaard is ook prima.

alternatieven: Sirui K-20x, stukje goedkoper en ook prima stabiel. klein voordeel voor Benro is dat hij een aparte draaiwieltje voor frictie heeft - het is dan stukje makkelijker om de sterkte en snelheid van lock te bepalen. ook Sirui is prima qua kwaliteit, misschien klein beetje beneden Benro.

mocht jij meer vragen hebben dan PB of email mij, ben hier niet zo vaak...
Gebruikers-avatar
JAM
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 18 Apr 2012 16:15
WoonplaatsCOLON Enschede

Ik heb recent een 2ehands benro A-269 statief gekocht met hierop de B1 statiefkop. Mijn vorige statief was een shitty velbon exemplaar wat het gewicht van mijn 60D + efs17-55 niet kon dragen. Deze benro heeft nog wel de nodige ruimte voor uitbreiding....

Wat ik erg prettig vindt is het aparte instelwieltje voor de frictie. Deze frictie blijft ook bij het verdraaien van de kogel hetzelfde. Het kleine wieltje even een stukje aandraaien en de camera zit vast. Voor mij perfect!

Helemaal geen nadelen? Nou het is wel een heel gewicht.... Maar wel super stabiel!
Wijsheid komt met de jaren.... Ik wacht rustig af!
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Thanks voor de reacties, zo te lezen zeer de moeite waard dus om hem live te bekijken.
Ik heb de sirui ook bekeken en hier is men in de reviews ook goed over te spreken. Ik ga proberen om ze allebei te bekijken maar als ik op mijn gevoel af moet gaan word het de Benro
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

ik heb inmiddels de benro b1 bekeken en gekocht.
Heb hem net op mijn statief gezet en hoop van het weekend tijd vrij te kunnen maken om even op pad te gaan.
Nu nog even sparen en het statief vervangen
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar