Lowepro Slingshot 302AW

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Daffiedolf

Ik heb op dit moment een rugzak van Lowepro. Het is steeds lastig om mijn camera eruit te halen.

De Slingshot 302 laat dat makkelijker toe. Is dat echt zo?
Wie heeft ervaring?
Is het dragen net zo makkelijk als een normale rugzak? Ik ben behoorlijk rugpatiënt namelijk.

Wat erin moet kunnen: In ieder geval mijn 50D +grip +70-200 L4.
Ik neem aan dat er dan nog zat ruimte over is voor flitser en een paar kleinere lenzen.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Dolf
Ella36
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 225
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2012 19:24

Gewoon even gaan passen in een winkel. Zelf gebruik ik een SlingShot en ik vind dat erg makkelijk.
Maar wat ik makkelijk vindt hoeft een ander niet zo te ervaren. Dus even naar een zaak en uit proberen.
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

zelf vind ik de slingshots minder fijn werken. vooral met wat langere en zwaardere spullen. vrienden van mij zijn er dan wel weer tevrede mee. het is dus een persoonlijke voorkeur

sinds kort heb ik een lowepro flipside. je draagt de tas als rugtas op je schouders en op je heupen (heupband was voor mij een voorname voorwaarde). wil je iets uit je tas pakken is het simpel de schouderhengels af doen. tas voor de buik zwaaien en je hebt als het ware een tafeltje met je spullen erin. verder is hij minder diefstal gevoelig omdat de meest waardevolle spullen met de ritssluiting tegen je rug zitten.

Succes
Canon
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Als jij er geen hinder van heb dat je rugzak met spullen over één schouder hangt dan kan het een fijne tas zijn, ik krijg er behoorlijk last van, voornamelijk van mijn rug.
Zelf heb ik ook de flipside 400, vind het een geweldige tas maar zoals eerder gezegd kan je beter naar een winkel gaan met je spullen en daar proberen.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Koen Smit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 320
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 07:57

Hiervoor een slingshot gehad, met name met zwaardere apparatuur gaat de tas doorwegen, niet fijn voor je rug.
Nu een flipside (in mijn geval 400), 10x beter, aanrader.
Daffiedolf

Dank voor de reacties.
Op voorhand besluit ik om geen Slingshot te kopen als ik lees dat hij belastend voor de rug is. Kan ik me iets bij voorstellen: hangt aan één kant.
Ik zal, als ik in een grote fotozaak ben, wel eens proberen hoe hij hangt en neem dan mijn spullen mee.
Misschien moet ik na 4 rugoperaties maar gewoon minder spullen meenemen op vakantie!! Haha! Bekend probleem?

Nogmaals dank voor jullie bijdrage!
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Die vier rug operaties is voor mij gelukkig geen bekend probleem.
Wat ik wel weet is dat je met een goede rugzak aardig wat mee kan nemen zonder last van je rug te krijgen, ook een goede riem aan je camera zoals o.a. die van optech scheelt ook wat voor je rug als je je camera om je nek heb hangen.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar