aanschaf statief

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
snarie

Beste leden

Natuurlijk wil ik ook een statief aanschaffen, en nu heb ik deze gezien (velbon 443) http://tweakers.net/pricewatch/292915/v ... l#tab:info

De prijs vind ik wel aantrekkelijk
Het gene dat ik erop wil zetten is een canon 60D met ondergrip incl 2 batterijen met lens 100mm 2.8 of een 70-300 3.5-5.6
Bij elkaar toch een redelijk gewicht.

Nu wil ik jullie commentaar eens weten, want ik staar me gewoon blind op deze en ben dus niet echt objectief
Zou deze het gewicht kunnen dragen?
Is ie niet te instabiel
Wat denken jullie van de sluitingen?

mocht er een betere zijn in die prijsklasse dan hoor ik dat graag.

Groeten
Stefan
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

ik kan je met mijn ervaring maar 1 tip geven (er zullen vast meer goede zijn ) maar voor 142 euro een statief met het gewicht van jou combi .....lijkt me sterk , advies even doorsparen.

zelf heb ik een manfrotto xprob 055 met een 494rc2 kop en daar blijft zelfs mijn 500D met 100-400 lens op stil staan !
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik sluit me bij deze tip aan. En daarnaast zijn er recent nog een heel aantal topics geweest met een vergelijkbare vraag, misschien zit daar nog iets nuttigs voor je tussen. Gebruik de zoekfunctie of check deze recente topics:

topic 1
topic 2
topic 3
topic 4
topic 5
topic 6
topic 7

Succes!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
snarie

Oke bedankt voor de tips, ik zal even de topics gaan doorlopen (stom dat ik daar zelf niet opgekomen ben :oops: )

de prijs van de velbon was wat hoger (ouder model inmiddels), dus vandaar en misschien dat iemand ervaring met deze had.


groeten,
Stefan
Gebruikers-avatar
RienW
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1625
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
WoonplaatsCOLON Almere

Tip van Rien:
Ik heb 35 jaar geleden een Gitzo Reporter Perfomance met Rationel 2 kop gekocht (ik werkte toen bij Transcontinenta, de importeur van Gitzo). Sinds een paar maanden heb ik een Gitzo Studex Perfomance met Rationel 3 kop. Mijn "oude" statief werkt nog steeds uitstekend en is met mijn oude Gitzo balhoofd en Gitzo Rationel 2 zijn naar dochter. Na jaren van (zeel veel) gebruik, vele reizen en nooit schade, zijn alle draai- en klempunten nog steeds in perfecte staat.
Moraal van dit verhaal: investeer in iets goeds en kijk niet te veel naar de prijs. Het statief is zeer belangrijk en in mijn geval toen veel geld, maar 35 jaar later nog steeds een goede investering. OK, Gitzo is niet goedkoop, maar goed glaswerk kost ook het nodige.

Rien
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
snarie

RienW schreefCOLONTip van Rien:
Ik heb 35 jaar geleden een Gitzo Reporter Perfomance met Rationel 2 kop gekocht (ik werkte toen bij Transcontinenta, de importeur van Gitzo). Sinds een paar maanden heb ik een Gitzo Studex Perfomance met Rationel 3 kop. Mijn "oude" statief werkt nog steeds uitstekend en is met mijn oude Gitzo balhoofd en Gitzo Rationel 2 zijn naar dochter. Na jaren van (zeel veel) gebruik, vele reizen en nooit schade, zijn alle draai- en klempunten nog steeds in perfecte staat.
Moraal van dit verhaal: investeer in iets goeds en kijk niet te veel naar de prijs. Het statief is zeer belangrijk en in mijn geval toen veel geld, maar 35 jaar later nog steeds een goede investering. OK, Gitzo is niet goedkoop, maar goed glaswerk kost ook het nodige.

Rien
oke dat ben ik met je eens, alleen zeg je dan ook "na zeer veel gebruik", dit zal voor mij niet het geval zijn (buitenom een vakantie dan)
mijn enigste eis is min of meer dat het toestel veilig (lees: stevig) moet staan.
binnenkort maar weer even naar de fotozaak en een paar modelletjes bekijken
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar