Welke flitser heb nu de 420ex

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Michel1979
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 89
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2011 16:44

Ik heb op mijn camera de canon 420ex flitser.
Ik vind dat deze alleen wel heel veel tijd nodig heeft om steeds te herladen tussen de fotos.
Heb van een collega de 430ex 2 op mijn camera gehad, en die kan bijna foto naar foto flitsen.
Maar ik vind deze 2e hands kwa aanschaf nog best aan de prijs.
Weet iemand een ander goed alternatief.
Heb in mijn flitser ook eneloop batterijen gedaan maar ook dat gaf niet veel verschil.
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Kijk eens naar Metz en Yongnuo alternatieven.
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
Gebruikers-avatar
degrotepeter
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 03 Apr 2012 14:11
CONTACTCOLON

Metz maakt goede flitsers hoor ik overal! Maar ik hoor van Yongnuo's dat ze na verloop van tijd toch een stuk minder worden.

Bij loopt wel een cashback actie waarmee je 30 Euro korting krijgt op die 430EX II.

Maar heb je een bepaald budget in gedachten?
60d - 17-85, 55-250, 18-55

Check mij online op:
http://www.petererinkveld.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Daffiedolf

Investeer in een 580ex. Ben je in één keer klaar en je kunt je 420ex ermee aansturen als tweede flitser.
Is wel even een investering, maar het is een perfect met je camera samenwerkende flitser.
Wil je nog sneller, dan kun je er een accupack op aansluiten (Godox 820).
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Als TS een tweedehands 430 al aardig aan de prijs vindt, dan is een 580 dat helemaal natuurlijk! Daarnaast zijn er legio fotografen die aan de 430 in de praktijk meer dan genoeg hebben, dus ik vindt het advies voor gelijk een 580 op dit moment wel een beetje overkill
Daffiedolf

Advies hoeft men niet op te volgen.
Als je kiest op basis van een beperkt budget, kun je beter de 420ex houden en geduld hebben. Dan is een 430ex naar mijn idee geen heftige verbetering.
Michel1979
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 89
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2011 16:44

mijn zwager heeft een 430ex2 en vind die toch velen malen sneller achter elkaar fotos maken dat mijn 420.
Moet echt tussen de fotos steeds wachten dat hij weer opgeladen is zelfs met nieuwe batterijen.
Die 4302x van hem flitst gewoon achter elkaar.
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

430ex is al weer wat goedkoper dan de 430ex 2 heb vorige week 1 gekocht voor 95 euro.
Michel1979
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 89
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2011 16:44

ja die had ik ook gezien.
Maar is die net zo snel.
Zoek gewoon een flitser met snellere recycle tijd dan de 420 die ik nu heb.
Moet tussen de fotos in denk ik wel 15 a 20 seconden wachten voor ik weer kan fotograferen.
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

Michel1979 schreefCOLONja die had ik ook gezien.
Maar is die net zo snel.
Zoek gewoon een flitser met snellere recycle tijd dan de 420 die ik nu heb.
Moet tussen de fotos in denk ik wel 15 a 20 seconden wachten voor ik weer kan fotograferen.
Ik zou dan gaan kijken voor andere batterijen want heb de 420 zelf gehad maar 15 seconden is veel te lang.

En de 430ex is idd een stuk sneller dan de 420.
Gebruikers-avatar
Drikusniet
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 21 Dec 2009 23:29
WoonplaatsCOLON Veendam

Bij volledig ontladen duurt het bij verse batterijen opladen van de condensator nooit langer dan 5 seconden, en dat ook bij oudere modellen. Standaard tussen foto's in duurt het vaak niet langer dan 2 seconden. Dus of je batterijen zijn niet goed, of je flitser is niet goed meer.
Een goede techneut is nou eenmaal eigenwijs
Michel1979
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 89
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2011 16:44

heb er splinternieuwe batterijen in gedaan en eneloop batterijen van mijn zwager.
En meit beiden duurde het naar mijn zin te lang.
Dus vanavond maar een andere gaan zoeken.
Zit er veel verschil tussen de 430ex en de 430exII op het voetje naar dan.
En voor welke zouden jullie gaan twijfel tussen de metz-54 3, canon 430ex en de Speedlite YN565 van Yongnuo
Anoniem 4

Het kan dus ook zijn dat condensator en flitsbuis van de 420 hun beste tijd hebben gehad.
Dan kun je er de beste batterijen in stoppen, maar dat gaat niet helpen.
Een flitser tweedehands aanschaffen is altijd een risico. Je weet nooit hoeveel en hoe er mee geflitst is.
Bij teveel en voluit flitsen achter elkaar gaat de flitser weliswaar in de beveiliging, maar ook dat moet je niet al te vaak hebben.
Heb je een flitser nodig die veel en snel achter elkaar moet kunnen flitsen, dan zul je daarin moeten investeren.
Pro's gebruiken daarom vrijwel allemaal de 580ex (II).
Wil je een goed advies, koop dan een nieuwe 430ex II. Je hebt garantie en je kunt er een tijd mee vooruit.
Ga je echt veel flitsen, dan ontkom je niet aan de 580 (over de 600 nog maar niet gesproken).
Zo nodig kun je daar zelfs nog een accu aan koppelen.
Michel1979
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 89
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2011 16:44

maar jullie verkiezen dus de 420exII boven die metz en YN565 Yongnuo.
Het gaat er mij gewoon om dat hij wat sneller is als ik nu heb en dus gewoon wat beter kan flitsen.
Maar ga hem hoofdzakelijk gebruiken als invulling maar niet heel veel gebruiken.
Anoniem 4

Michel1979 schreefCOLONmaar jullie verkiezen dus de 420exII boven die metz en YN565 Yongnuo.
Geen idee waar je die conclusie op baseert.
Voor zover ik weet is er nooit een versie II geweest van de 420ex, maar is die in 2005 opgevolgd door de 430ex. Deze kreeg in juni 2008 een upgrade in de vorm van versie II.

CodeCOLON Alles selecteren

The Speedlite 430EX II improved on its predecessor by adding a stronger, all metal foot with quick release mechanism, silent flash recycling, and 20% shorter recycle times.
Ik blijf bij mijn eerder gegeven advies. Doe er mee wat je wilt.
Michel1979
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 89
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2011 16:44

ok maar als je dan moet kiezen tussen die 3 dan geef jij het advies de canon 430ex
Gebruikers-avatar
Drikusniet
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 21 Dec 2009 23:29
WoonplaatsCOLON Veendam

Ik zou voor de metz 58 AF-2 digital gaan. Meer mogelijkheden en goede kwaliteit voor een lagere prijs.
Een goede techneut is nou eenmaal eigenwijs
Michel1979
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 89
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2011 16:44

ik kan wel aan de metz 58 af-3 en af-4 komen.
Gebruikers-avatar
Drikusniet
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 21 Dec 2009 23:29
WoonplaatsCOLON Veendam

De MZ-3/4 zijn oudere types met een sca-module. De AF-2 is het nieuwste type. AF-3/4 bestaan nog niet. Kijk anders op de site van metz(.de)
Een goede techneut is nou eenmaal eigenwijs
Michel1979
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 89
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2011 16:44

En de mz 3 of 4 zijn niet aan te raden
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar