Canon L lens niet veel scherper dan kit lens.. :-\

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gerd
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 21 Mrt 2009 21:15

Ik heb hetzelfde 'probleem' met mijn 28-85 kitlens die ik samen met de oude APS body kocht, is dus zeker al 10 jaar oud. Deze donker zilverkleurige knots is zo scherp over het hele bereik dat ik mijn wens lens (en ik twijfel nog steeds tussen een 24-70 L usm 2.8 of een 24-105 L usm IS 4.0) nog steeds niet heb aangeschaft.

Ik heb beide wens lenzen gehuurd voor een dag en 2 x ca 500 foto's gemaakt. 1 body met de kitlens en de andere met de wens lens meegenomen. Ik zie maar fractioneel verschil, wel bijna een nekhernia door het gewichtsverschil....

Ik schiet binnen vaak met de flitsende 580 erop en buiten schiet van alles en met deze mooie zonnige dagen ook de sportfoto's gewoon uit de hand :-)

Wat is beter? Wie het weet, mag het zeggen.
nihil impossible est
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Bij f/8 of f/11 is vrijwel al het glaswerk goed.
De motor van de AF-aandrijving, de maximale grootte van de lensopening, de gevoeligheid voor flare en chromatische aberratie en het oplossend vermogen maken het verschil.

Als een objectief je bevalt zou ik geen reden zien voor vervanging.

Voor het maken van aansprekende foto's is de prijs van het spul niet doorslaggevend, wel de vaardigheid van de fotograaf :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
RobinHobo

Gerd schreefCOLONWat is beter? Wie het weet, mag het zeggen.
Als ik in de brochure van Canon kijk ("EOS System - Een ander Objectief, een ander verhaal")
Dan zeggen ze dat de:

EF 24-70 f/2.8L USM Ideaal is voor:
- Indoor sportactiviteiten
- Portretfotografie
- Bruidsfotografie
- Reportagefotografie

EF 24-105 f/4L IS USM Ideaal is voor:
- Algemene fotografie
- Portretfotografie
- Landschapsfotografie
- Reisfotografie

Op deze site vergelijken ze ook deze twee objectieven:
http://www.martijnsmeetsfotografie.nl/w ... 5-f4-is-l/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gerd schreefCOLON1 body met de kitlens en de andere met de wens lens meegenomen. Ik zie maar fractioneel verschil
Zag je wel verschil tussen de 24-70 en de 24-105 ?
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

RobinHobo schreefCOLONZag je wel verschil tussen de 24-70 en de 24-105 ?
Geloof het of niet, maar de 24-105 is een stukje korter dan de 24-70. :D
Johan79
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2010 20:34

Hoe is het verder afgelopen met je lens?
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Scherpte is niet alles. Soms is het de zuiverheid wat de ene lens mooier maakt dan de andere.
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
RobinHobo

@Johan79

Ze hebben de lens gecalibreerd waardoor de lens wel iets scherper is geworden. Dus dat was zeker nuttig om te doen!
Ik heb de lens echter toch weer verkocht aangezien in toch liever de 24-105 wilde hebben vanwege zijn bereik en het feit dat die wat lichter is qua gewicht.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar