lens2scope

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
fotoarts
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 4551
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 12:19

Heeft iemand ervaring met dit product? Of alternatieven?

http://www.lens2scope.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.bynolyt.nl/producten.aspx?se ... :0,7055475" onclick="window.open(this.href);return false;
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

Interessant. Zou helemaal mooi zijn als het ding energie levert voor IS objectieven.
Er is geen box.
Gebruikers-avatar
Marijn A
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 833
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2009 21:11
WoonplaatsCOLON Flevoland

Dit vond ik op het net:

Dit innovatieve product is een geweldige aanvulling op uw SLR-camera lenscollectie. De Lens2scope neemt de vergroting van de lens van uw camera over en zet hem in een handomdraai om naar een krachtige telescoop.

De optische vergrotingsfactor is de brandpuntsafstand van uw lens gedeeld door de Lens2scope brandpuntsafstand van 10mm. Bijvoorbeeld; met een 70-200mm zoom-telelens krijgt u een 7-20x telescoop (700mm-2000mm). De Lens2scope kan ook worden gebruikt in combinatie met een macrolens. Een macrolens met een 1:1 vergrotingsfactor wordt dan een 25x loep.
Kenmerken
- Brandpunt: 10mm
- Maximaal diafragma: 1:2 op as; Minimaal 1:4
- Lensconstructie: 5 elementen in 3 groepen
- Prisma systeem: Dakkant prisma
- Beeldhoek: 42 graden
- Maximale uittredepupil: 2.5mm
- Oogafstand: 20mm met opvouwbare oogschelp
- Spottingscope vergrotingsfactor: 1-10x de brandpuntsafstand van uw lens
- Loupe vergrotingsfactor: 25x op een 1:1 macrolens
- Focus en zoomaanpassing: De draairingen op uw lens
- Dioptrie verandering: -5D tot +3D
- Afmetingen: 18x8x11cm
- Gewicht: 185g
- Statiefaansluiting: Afneembare statiefaansluiting voor lichte lenzen
- Beschikbaare lensmounts: Canon EF en EF-S, Nikon F (DX), Sony Alpha

http://www.cameranu.nl/artikel/162134/B ... Canon.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Best prijzig nog, € 200,00. Maar aan de andere kant: een telescoop is ook niet goedkoop. Ben benieuwd naar de eerste gebruikerservaringen!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

ik houdt mijn oren ook open! leuk op een 70-200 of 300mm als het echt goed werkt!
Canon
fotoarts
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 4551
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 12:19

Als die binnen is, schrijf ik wel een reviewtje.. :mrgreen:

Als de IS werkt lijkt me fantastisch!. Dan is 30x vergroting wellicht best te doen uit de hand. Om te kijken dan he, om te fotograferen sowieso niet.. Tenminste als ik de wiskunde goed heb.. Dit ding vergroot nog eens x5 de 'vergroting' van je objectief, denk ik?.
De IS is dan wel van nut, maar misschien nog steeds 'shaky', zelfs met 4e gen. IS?
(Op statief moet het apparaat ook nog een 'work-around' de statiefdetectie hebben wil het enig nut hebben..)
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Ga er maar vanuit dat IS niet werkt, de voeding hiervoor komt uit je camera en die bezit deze scope niet.
Er zit standaard een statiefgondel bij en dat zal ook de enig manier zijn om een rustig zoekerbeeld te krijgen.
website fabrikant
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Canon heeft deze accesoires vroeger zelf in het programma gehad, ik denk alleen niet voor EF maar FD vatting. Jammer dat dit een vast 10mm occulair is. Want met bv een 400mm obectief krijg je derhalve een vaste 40x vergroting.

Ik heb zelf een NIKON (jawel) scope, maar dan wel met een instelbare 15 tot 45 keer vergroting... En zoveel duurder dan dit occulair was die spottingscope niet...
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

IS laten werken is toch gewoon een kwestie van de juiste spanning op de juiste contacten zetten?
Er is geen box.
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Vast, maar ga jij met een losse accu (van de juiste spanning?) en een paar draadjes aan een obectief van honderen euro's staan frutten in de hoop dat je IS het opeens gaat doen? Ik denk dat je beter af bent met een goed statief.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
vanzoest
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2010 19:45
WoonplaatsCOLON Maurik

De prijs hielt mij wel tegen, maar....
Laats heb ik hem aangeschaft, (voor canon-)
Met de 70-200 f4 geeft het een mooi resultaat
zelfs erg mooi :)
mooie kleuren zonder blauwe randen.
wel gebruik ik de gondel van de 70-200.
boven de 100mm is het gebruik van een statief zeker aan te raden.
Van de lens2 scope is hij er (het voetje) zo af te schuiven.

Ook in combinatie met een macrolens (100mm) is een geweldige ervaring
de haartjes op de poten bij het lieveheersbeestje kun je tellen.
de kleuren zijn mooi,
Laatst gewijzigd door 1 op vanzoest, in totaal 21 keer gewijzigd.
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

Heb je 'm in het 'Canon EF white' besteld? :mrgreen:
Gebruikers-avatar
vanzoest
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2010 19:45
WoonplaatsCOLON Maurik

In de winkel hadden ze de witte en de zwarte,
De kleur van de "witte " canon-lenzen is veel meer creme.
Het wit van de lens2scope is meer naar het wit /zilver
Dus past zwart er mijn inziens mooier bij.

PS in de lens2scope zitten geen contactpunten om bv IS te activeren ,
als dat al mogelijk is (?)
StevenP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2010 00:01

mooie uitvinding vind ik wel, 300mm is 30x vergroting...

als je naar een echte goede telescoop kijkt, swarovski 80 HD kijker + oculair dan zit je al snel rond de 2500 euro..

al zou je die lens 2 scope op een 100-400mm of sigma 50-500mm zetten heb je toch gelijk een prachtige telescoop.
Canon speelgoed en een leica X1
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik heb toevallig van 't weekend de Focus SPecial "Natuur en Macro" gelezen. Daarins taat ook een artikel over verrekijkers en telescopen, waarbij ook de lens2scope beoordeeld werd. Conclusie: zeer helder beeld, vrijwel geen chromatische abberatie. Citaat: "hij doet precies wat hij belooft".
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
fotonisch
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2009 20:57
WoonplaatsCOLON Geldersche bossen
CONTACTCOLON

Ik was een tijdje geleden ook enthousiast geraakt over dit product.
Maar ik wil het eerst met eigen ogen zien wat wat len2scope kan, want reviews in de bladen kijken vaak toch maar naar één kant.
Daarom heb ik besloten een beknopte review te schrijven.

Ik heb een Sigma 50-500mm tele objectief die ik hiervoor wil gaan gebruiken.
Je zou hiermee een vergroting van 5 tot 50X kunnen halen.

Goed, deze ochtend was het zover en ben naar een gerenomeerde winkel geweest die dit product gewoon op voorraad heeft.
Ik kreeg de lens2scope in mijn handen om deze te bekijken. wat mij direct opviel was het zeer geringe gewicht. Het had erg veel weg van een plastic-achtig product.
Zo voelde het aan in ieder geval. De afwerking van de lens2scope vond ik aardig goed.
Toen de lens2scope op het objectief geklikt. Dit ging zonder problemen, en de rode en witte aanduiding zaten op de juiste plek.
De medewerker van de winkel stelde voor het geheel even op een statief te zetten. Dit geeft natuurlijk de nodige stabiliteit als je gaat waarnemen door een telescoop.
Dus eenmaal op het statief gemonteerd kon het waarnemen beginnen.
Het is eerst even wennen. De vergroting regel je met je objectief door aan de zoom te draaien.
Scherpstellen doe je met de focusering van je objectief.
Ik heb de vergrotingen 5X (50mm) 25X (250mm) en 50X (500mm) gebruikt.
Vreemd genoeg krijg ik de (inmiddels telesoop) niet goed scherpgesteld op de bovengenoemde vergrotingen.
Je hebt een heel kleine marge om scherp te stellen, en dat is niet prettig werken.
Ook zie je als je er doorheen kijkt, het centrum van het beeld het scherpst met daaromheen een mindere mate van scherpte.
Echt onscherpte zou ik het niet willen noemen, maar het kijkt niet prettig.

Samengevat vind ik (persoonlijke mening) dat de lens2scope zijn geld (varieert van 170 tot 199 Euro) niet echt waard is (kwaliteit en scherpte). Ik heb hem daarom maar niet aangeschaft.
Misschien heb ik wel teveel van verwacht, en is de werking op een ander objectief misschien wel beter.
Trek uw eigen conclusie....................
www.bernardusweb.nl
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

De scherpte wordt bepaald door het objectief, niet door de lens2scope.
Toch?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Koen Smit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 320
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 07:57

D'r zitten ongetwijfeld glaselementen in de lens2scope, dus die onscherpte kan prima komen door die lens2scope.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Grappig, want in de tests die ik gezien heb, was de scherpte juist goed, zowel op een zoomobjectief als op een prime.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Koen Smit schreefCOLOND'r zitten ongetwijfeld glaselementen in de lens2scope, dus die onscherpte kan prima komen door die lens2scope.
Een oculair, meer niet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Oculair" onclick="window.open(this.href);return false;

Een oculair bestaat weliswaar uit glaselementen, maar zelfs het beroerste oculair is vrijwel altijd beter dan de optiek van de camerazoeker.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar