Lensen vraag.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY

Wat wordt u volgende lens die u gaat kopen?

Groothoeklens
9
16%
Standaardlens
5
9%
Telelens
32
55%
Macrolens
12
21%
 
Aantal stemmenCOLON 58
Gebruikers-avatar
Sander
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 16 Jun 2004 08:01
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
CONTACTCOLON

Telelens, weet alleen nog niet welke ;)
Canon: 1D / 300D+BG-E1 / 24-70[color=red]L[/color] F2.8 / 100-400[color=red]L[/color] IS / 50 F1.8 II
Sigma 18-125 DC / Metz 54mz3 / Tamron 1.4x ext./ Manfrotto pootjes / Lowepro tasjes
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Ik wil een macro-lens. Maar niet op korte termijn. M'n vakantiegeld is namlijk alweer bijna op en dat van m'n vrouw mag ik niet gebruiken... lullig hè??? :lol:
JackRabbit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2004 12:24
WoonplaatsCOLON Den Haag

Macrolens lijkt me ook inderdaad erg leuk maar dat komt pas na de vakantie of als ik later groot ben "zegt de kleine jongen" :lol: :lol: :lol:
Jack
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2004 14:34
WoonplaatsCOLON Netherlands
CONTACTCOLON

Ik heb met de standaard lens een flink stofprobleem gehad: in Azie is veel stof naar binnen gepompt bij het zoomen. De kitlens is erg open, je kunt het front element heen en weer bewegen. Deze lens wordt niet meer gebruikt. Ik bewaar hem als ik de 300d ooit wil verkopen na een upgrade, want zonder lens verkoopt minder gemakkelijk denk ik.

Nu gebruik ik twee lenzen:
- Canon EF 50mm f/1.4 USM
- Canon EF 24-70mm f/2.8L USM (walk-around-lens)

Ik wil misschien nog een keer een telezoom erbij, maar weet nog niet welke. Mogelijke candidaten zijn:
- Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM
- Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM

Misschien ook nog een keer een groothoekzoom:
- Canon EF 16-35mm f/2.8L USM

Probleem is dat mijn bag nu al 4kg weegt, dat is nog geen probleem, maar m'n rug is niet zo sterk, weet niet of 1.5 of 2 kg erbij vervelend gaat worden. :cry:

De lensen zijn duur en moeten dus eigenlijk vaak gebruikt worden om aanschaf te rechtvaardigen. De lensen die ik heb worden vaak gebruikt.]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar