Soligor tussenringen voor EF-S

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Reptilicious
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2009 08:58
WoonplaatsCOLON IJsselstein
CONTACTCOLON

Omdat de Kenko tussenringen al een week in bestelling staan bij Konijn, was ik even aan het verder kijken en kom ik bij CameraTools een Soligor tussenringenset tegen die nu ook bruikbaar zou zijn voor EF-S objectieven.
Echter als ik verder zoek, kom ik deze set zo goed als nergens tegen.

Over deze set gaat het: Soligor Dig. AF Tussenringenset 12/20/36mm Canon (NIEUW) Nu ook voor de Canon EF-S Objectieven!!!

Nu heb ik geen ervaringen met CameraTools en hun dienstverlening, dus is er iemand die bekend is met deze set met zekerheid kan zeggen of deze set daadwerkelijk geschikt is voor EF-S objectieven?
Canon EOS60D & PowerShot S3 IS
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

ik heb 1 ervaring met Cameratools (online bestelling) en die was prima.
Netjes op de hoogte gehouden via email en produkt goed verpakt en snel afgeleverd.
wat betreft de geschiktheid van de Soligor voor EF-S objectieven heb ik het volgende gevonden.
Via een linkje van Cameratools naar de produktinformatie van Soligor gesurfed en daar lees ik idd dat ze ook voor EF-S objectieven geschikt zijn: http://www.soligor.de/src/product_detai ... &pid=57545

Specifications:
• for Canon EOS AF digital & analog cameras
• now qualified for Canon EF-S lenses
• attainable ratio with 50mm lens: 1:4.2 to 1.36:1
• complete made of metal
• transmission of all program and automatic modes
• weight 300g



en een telefoontje (ook op zaterdag) naar Cameratools verschaft natuurlijk ook snel helderheid. Maar gezien de produktinformatie van Soligor, ga ik er van uit dat het gaat lukken.
Mocht het onverhoopt tóch niet passen, dan zal Cameratools de set ongetwijfeld terugnemen.

succes !
Roland
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Kenko en Soligor zijn het zelfde. En de nieuwere modellen passen idd op EF-S lenzen. De inkoop acties van hier enige tijd terug standaard niet! Maar ik heb geen EF-S lens om het testen. Maar dat is ook niet je vraag. Er zijn gevallen bekend dat APS-H en fullframe gebruikers juist een 12mm tussen ring hebben gebruikt om een EF-S op een fullframe of APS-H camera te zetten aangezien de lens dan in zijn geheel 12mm naar voren komt en dus niet meer tegen de spiegel opklapt :)

Cameratools
CameraNu
Cameraland
Fotokonijnenberg
Kamera-Express
TopDeals

En nog meer zijn allemaal zeer goede zaken en als iets niet is wat het is, retourneren. Dan hebben ze je een ouder exemplaar gestuurd/of gelogen en dus ligt de bal bij hen.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Reptilicious
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2009 08:58
WoonplaatsCOLON IJsselstein
CONTACTCOLON

Bedankt voor de info! Helaas voor Foto Konijn, maar dan ga ik nu eens een bestelling bij CameraTools plaatsen.
Canon EOS60D & PowerShot S3 IS
Gebruikers-avatar
RuBo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 836
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2008 21:35
WoonplaatsCOLON Barendrecht

Ik weet niet of je al besteld hebt?

Maar ik zat met hetzelfde probleem, ben toen voor het Konijn huismerk gegaan.
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... canon.html
Zijn voor zowel EF als EF-S
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

En dat zijn dezelfde tussenringen als dat ze bij KE verkopen onder het merk Dorr, maar konijn heeft er dus hun eigen logo op laten drukken.

Maar de oude soligor-tussenringen zijn met een stanleymes wel zo aan te passen dat ze wel bruikbaar zijn in combinatie met EF-s objectieven, dat heb ik ook gedaan.
Gebruikers-avatar
Reptilicious
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2009 08:58
WoonplaatsCOLON IJsselstein
CONTACTCOLON

Ik heb ook even getwijfeld over de ringen van Konijn, maar omdat ik wist dat Kenko en Soligor hetzelfde zijn en daarover veel goede ervaringen lees, heb ik een bestelling geplaatst bij CameraTools. Als het goed is zijn ze morgen binnen.
Canon EOS60D & PowerShot S3 IS
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar