Op reis & 17-55 defect.... dringend advies nodig...

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
jivecar
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 616
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 11:28
WoonplaatsCOLON Etten-Leur

Zo het onderwerp geeft het al aan, ik reis inmiddels 3 weken door Vietnam (nu in Hanoi) en trek nog een dikke maand verder door Azië.

Mijn reisgenootje (de 17-55 van Canon) die heeft iets teveel heimwee en werkt niet supergoed meer:
- err99 bij foto's waarbij het diafragma geknepen >2.8.
Schoonmaken van de contacten is al gebeurd, helaas geen oplossing.

De opties zijn beperkt:
- Op f2.8 doet de lens het zonder problemen; maar dit geeft wellicht te softe foto's (dat kan ik nu hier dus niet controleren) bij bv landschappen etc.
- Op f7.1 (bijvoorbeeld) blijft het diafragma hangen (gaat niet terug open), door aan en uit te zetten is de err99 weg. Maar de diafragma lammelen blijven hangen. Op f7.1 is de autofocus volgens mij nog wel betrouwbaar genoeg (overdag bij veel licht) en zolang ik de body daarna op f2.8 zet blijft hij bij f7.1 foto's maken tot de lamellen weer spontaan openschieten (gebeurd soms meteen, soms pas na een paar foto's).

Ik heb hier rond me heen gekeken in de winkels. Een echte 18-55 Is kitlens is hier voor ongeveer 80 euro te koop. Ook heb ik een 2e handse EF35 f2.0 hier in een winkeltje gezien (prijs nog niet bekend). Maar dat beperkt me misschien..... Een point-shoot camera hier kopen is ook een optie, maar daar heb ik me uberhaupt thuis nog niet eens in verdiept.....

Kortom:
- blijven schieten op f2.8 (of met truckje op f7.1; hoger durf ik niet te gaan).
- kitlens kopen
- EF35 kopen (stel dat de prijs 160 euro is)
- P&S kopen....

Graag jullie advies!
[size=75]|| Canon EOS 400D ||[/size]
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Geen moeilijke keus lijkt me, die 35mm f2,0 dierect kopen 8) zeker als dat voor een 160 euro gaat!
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Ralph_86
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 767
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2009 13:42
WoonplaatsCOLON Brabant
CONTACTCOLON

Ik denk dat ik gewoon die 18-55 kitlens zou kopen. Prima lensje op de 400D en als je terug in NL bent verkoop je hem gewoon weer. Qua zoombereik en groothoek ook vergelijkbaar met je 17-55.
Foto's 1000km van Spa nu online... || RPIX.NL || FLICKR ||
fotoborst
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 433
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2005 00:07

gewoon de kitlens! Je bent op vakantie, geniet ervan en niet telkens nadenken over de beperkingen van je apparatuur!!! Als je thuis bent zie wel weer verder.... :D
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Ik had ook die kitlens gekocht. Klein bedrag dus valt mee en heb je toch je oude bereik ongeveer.
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

De 18-55 IS kitlens is een prima lens.
Uiteraard niet de lichtsterkte die je nou heb maar ik zou die als ik jou was daar kopen.
Volgens mij kost hij hier rond de 90 euro en ik zie hem af en toe tweedehands voorbij komen voor een 60 a 65 euro.
Dan kan je gewoon lekker verder vakantie vieren en als je hem daarna verkoopt dan heb het weinig gekost.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ik ben zelf ook in Hanoi geweest... Goeie ouwe tijd :). Afhankelijk van de prijs van de 35mm zou ik de keuze maken. Kitlens is safe, IS is handig, en vooral de mogekijkheid om te zoomen is in die steegjes en straten handig. Maar, als de 35mm nou niet te duur is, dan kun je ook daar voor gaan. Je zult misschien even moeten wennen, maar mijn ervaring is dat een prime wel wat meer je fantasie prikkelt, juist omdat je niet kunt zoomen. Ben benieuwd naar je foto's! En balen dat je paradepaardje het lijkt te hebben begeven... Succes en plezier ;)
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Digitom
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2008 12:20
WoonplaatsCOLON M-sluis
CONTACTCOLON

Als je de kitlens koopt en beide meeneemt, dan heb je altijd nog 2.8 achter de hand als je het nodig hebt.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Hanoi, 6 August 2009 - Today, Canon, the leading image provider inaugurates its second service center in Vietnam following the establishment of Canon Plaza, the first service center in Ho Chi Minh City in April 2009. On this occasion, Le Bao Minh, Canon’s official distributor in Vietnam also announces the launch of its new sales branch at the same location.

Located on the 3rd floor at 15 Nguyen Chi Thanh, this new service center is designed to be intuitive and user-friendly, delivering presales and post sales support and services. Serving the same functions as Canon Plaza warranty center in HCMC, Canon's new service center is instrumental in enabling Canon users in the North to enjoy professional warranty and reliable services for all Canon product lines covering from cameras, camcorders, compacts printers to office equipments including copiers, fax machines and scanners, etc.
http://www.canon.com.vn/pressroom/artic ... 45&lang=EN
Mijn fiets spoort beter dan ik.
jivecar
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 616
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 11:28
WoonplaatsCOLON Etten-Leur

OK, ik ben voor de kitlens gegaan.
De EF35 was toch een stuk duurder en voelde niet echt lekker aan (wel een oudje). De kitlens moet maar voldeonde zijn.
Thx voor het service adres, ik vertrek vandaag echter al weer door naar Laos dus fixen zit er niet in :s
[size=75]|| Canon EOS 400D ||[/size]
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Goede reis en mooi fotoweer :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
buitenb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 247
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 21:23
WoonplaatsCOLON Etten Leur
CONTACTCOLON

Zekers wel jammer , ik zou toch voor nood een kitlens met IS van marktplaats trekken.
Dan kan je toch prima foto's maken !
Eos 5D Mark 2, Eos 5D, canon EF 24-105 F4 IS L, Canon 70-200 2.8 L IS, Canon Ef 28 2.8, Canon Ef 50 1.8 ,Lensbaby 2.0 ,Tokina 100 2.8 macro, Canon 430 EX , Kata 3IN30,Canon S90Is
Gebruikers-avatar
Ralph_86
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 767
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2009 13:42
WoonplaatsCOLON Brabant
CONTACTCOLON

buitenb schreefCOLONik zou toch voor nood een kitlens met IS van marktplaats trekken.
jivecar schreefCOLONik reis inmiddels 3 weken door Vietnam (nu in Hanoi) en trek nog een dikke maand verder door Azië
De Aziatische marktplaats of wat? :wink:
Foto's 1000km van Spa nu online... || RPIX.NL || FLICKR ||
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Wel zonde zeg... Maak je zo'n mooie reis en dan heb je materiaalpech!
De kitlens is en blijft natuurlijk een mooie lens, maar ja hebt niet voor nix een mooie lens erbij gekocht!

Wel alles geprobeerd met contacten schoonmaken enzo, neem ik aan?
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar