analoog/digitaal

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Renate
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2004 23:31

Voor mijn 300D had ik de EOS 500 N met o.a. een 100-300mm lens van Sigma. Nu lees ik net ergens dat deze lens perfect gebruikt kan worden op de 300D. Ik heb er vandeweek in een dierentuin een boel foto's mee geschoten, maar ik vind de kwaliteit verre van goed. Doe ik iets fout (cropfactor berekenen las ik..........help!!!!!) of moet ik deze lens gewoon afschrijven en voor een lens gaan die specifiek bedoelt is voor digitaal?
300D
EF 18-55 mm
Canon EF 24-105 1:4 L IS USM
Canon EF 100-400 F4.5-5.6L IS USM
Canon EF 50mm F1.8
B&W Circular-Pol
Sunpak PZ 40x
*Marco*

Renate schreefCOLONIk heb er vandeweek in een dierentuin een boel foto's mee geschoten, maar ik vind de kwaliteit verre van goed.
Laat eens wat ervan zien dan?
Hythloday

Renate schreefCOLONVoor mijn 300D had ik de EOS 500 N met o.a. een 100-300mm lens van Sigma. Nu lees ik net ergens dat deze lens perfect gebruikt kan worden op de 300D. Ik heb er vandeweek in een dierentuin een boel foto's mee geschoten, maar ik vind de kwaliteit verre van goed. Doe ik iets fout (cropfactor berekenen las ik..........help!!!!!) of moet ik deze lens gewoon afschrijven en voor een lens gaan die specifiek bedoelt is voor digitaal?
Zou het aan de AF scherpstelling kunnen liggen? Zelf heb ik de Sigma 18-125mm. Tijdens het eerste testweekend was de helft van de foto's niet scherp. Toen heb ik de camera op "P mode" gezet. Standaard maakt de Canon 300D gebruik van 7 AF sensoren. Ik gebruik nu uitsluitend de middelste, spotmeting dus. Alle opnamen die ik nu maak zijn scherp.
Renate
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2004 23:31

Bedankt voor de tip Hythloday!! Daar had ik nog niet aan gedacht. Ik kan je nu alleen niet laten weten of 't daaraan lag, want ik heb m'n lens weggebracht om 'm te laten modificeren. Ik zal 't laten weten of dit alles bijelkaar mooie plaatjes gaat opleveren.
300D
EF 18-55 mm
Canon EF 24-105 1:4 L IS USM
Canon EF 100-400 F4.5-5.6L IS USM
Canon EF 50mm F1.8
B&W Circular-Pol
Sunpak PZ 40x
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar