Ervaringen en lenskeuze

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rene Koster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 174
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2007 19:01
WoonplaatsCOLON Meppel
CONTACTCOLON

Hallo,

Ik wil nog wat vragen aan de cracks op dit forum.

Ik heb veel goeds gelezen over de Tamron 200-500 F/5-6,3 DI LD (IF)

Maar ik zou graag wat meer info krijgen over ervaringen van jullie wat er nog meer voor keuzes te maken zijn,of beter nog wat jullie hebben gekozen,met of zonder ext en waarom deze keuzes :?:

Ik wil graag een goede keuze maken voor het fotograferen van vogels en dieren de 70-300- IS , heb ik al maar ik wil graag wat meer mm
Camera- 40D

[modbreak BasZ -> even titel minder schreeuwering gemaakt]
Gebruikers-avatar
Clemens
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2008 18:21
WoonplaatsCOLON Oisterwijk

Daar is toch al een topic over aangemaakt?

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=60641

Als er te weinig in gereageerd wordt, geef dit dan aan in de oude topic.
Wat je niet ziet kun je niet vastleggen
EOS 400D | Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM | Tamron AF 70-300 LD 1:4-5.6 Macro (1:2) | Ace Close-Up set | Samsonite backpack | mijn volgende lens wordt een macro ongeveer 100mm
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Dit is niet een lens die heel veel gebruikt is, ik vrees dat er niet heel veel mensen op dit forum ervaring hebben met deze lens.

Ik vrees dat wij je niet veel verder kunnen helpen dan links naar reviews zoals:

http://photo.net/equipment/tamron/200_500_Di/

http://www.ephotozine.com/article/Tamro ... 3-Di-LD-IF
Gebruikers-avatar
dexter
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2006 11:51

Als je meer reacties wilt is wellicht een optie om het topic een heldere naam te geven...
Dus bijv. met lens in topicnaam, anders klikken velen topic niet eens open.

Zie lens: http://www.photozone.de/canon-eos/296-t ... ew?start=1

The Tamron AF SP 200-500mm f/5-6.3 Di LD (IF) is a very interesting representative of its (rare) species. The performance figures are generally on a very high level - very good between 200-400mm and still good to very good at 500mm. The level of distortions is exceptionally low throughout the range and vignetting is nothing to worry about on an APS-C DSLR. Add the very good build quality on top combined with the very moderate price tag and you've an attractive package here. The only thing that is missing here is an image stabilizer. Handheld photography is often doomed at such extreme focal lengths due to the need for very fast shutter speeds. An extra support such as a monopod or tripod is surely a good idea - otherwise you'll waste much of the quality potential that this lens can give you.
[size=75]Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO / Canon EF 70-200mm F4L USM / Canon EF 50mm F1.8 II / Canon EF 1.4x Extender II / Canon 430EX / veel kaartjes / tasjes [/size]
Gebruikers-avatar
Rene Koster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 174
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2007 19:01
WoonplaatsCOLON Meppel
CONTACTCOLON

Het gaat me nog het meest over de ervaringen en keuzes die door anderen zijn gemaakt,en waarom en dan met betrekking tot fotografie van dieren,bedankt voor het advies om het anders te vragen ik zal het
nooit meer doen. :D

Mvg
Rene
Ernst-Jan
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1014
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 17:05
WoonplaatsCOLON Nieuw-Weerdinge
CONTACTCOLON

Ook al eens gedacht aan de 150-500 van Sigma? D'r zijn hier op het forum wel een aantal mensen die die lens hebben, en je er dus meer over kunnen zeggen... :?:
60D | 400D | EX 430 II | 17-50 2.8 | 50 1.4 | 70-200 4.0L
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Hij lijkt mee vrij zwaar en lastig te hanteren ivm brandpuntafstand en sluitertijd. Je moet je goed realiseren dat je veel licht nodig hebt om voldoende korte sluitertijden te halen. Zeker door het ontbreken van IS.
Een statief is al gauw een vereiste of hogere isowaarden. Zeker in mindere lichtomstandigheden zul je een redelijk trage focus hebben.

Aan de andere kant voor het geld en wat er geboden wordt een prima lens maar wel in de gaten houden dat je de beprekingen ook mee weegt in het resultaat.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ernst-Jan
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1014
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 17:05
WoonplaatsCOLON Nieuw-Weerdinge
CONTACTCOLON

jandb schreefCOLONHij lijkt mee vrij zwaar en lastig te hanteren ivm brandpuntafstand en sluitertijd. Je moet je goed realiseren dat je veel licht nodig hebt om voldoende korte sluitertijden te halen. Zeker door het ontbreken van IS.
Een statief is al gauw een vereiste of hogere isowaarden. Zeker in mindere lichtomstandigheden zul je een redelijk trage focus hebben.

Aan de andere kant voor het geld en wat er geboden wordt een prima lens maar wel in de gaten houden dat je de beprekingen ook mee weegt in het resultaat.
De genoemde Sigma is ongeveer even duur, maar heeft OS en HSM.
Dat lost die problemen al deels op.
Misschien een tip voor de TS
60D | 400D | EX 430 II | 17-50 2.8 | 50 1.4 | 70-200 4.0L
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar