70-200mm f/4 L USM ---> Goed genoeg voor SCHIPHOL?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
dverha
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 01 Jul 2004 11:47

Hallo beste mensen!

Zéér binnekort in het bezit van de digital Rebel met daarbij een 70-200mm f/4 L USM lens. 80% Van de foto's zullen op schiphol gemaakt gaan worden aangezien hier o.a. mijn passie ligt, net zoals vele hier.

Mijn vraag (aangezien ik nauwelijks ervaring heb): Hoever kom je met een bereik van 200mm als je bijvoorbeeld lang de 06/24 staat. Ik weet dat het misschien aan de krappe kant is, maar ik wil perse een L lens en dan is deze nog betaalbaar voor mij. Zijn er spotters die ervaring hebben met 200mm? En zou ik misschien een voorbeeld kunnen bekijken van zo'n situatie?

2e vraag: Is een 1.4x een goeie oplossing? Of ben je daarmee al je licht kwijt en zul je gaan moeten bijschijnen, wat weer niet prettig voor de piloten zal zijn :P

alvast bedankt voor eventule reacties!!

Daniel
Rene Br.

dverh

Klik maar eens op de linken hieronder....de laatsten met de 70-200 2.8
Gebruikers-avatar
xiphias
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 1348
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 07:03
WoonplaatsCOLON EHHW
CONTACTCOLON

dverha:

70-200 is aardig op schiphol. Voor het standaard werk als profiel shots is dat zeker goed. Wil je wat meer dan de standaard plaatjes dan wordt 300 toch al een must maar eigenlijk 400+. Met wat anders als standaard bedoel ik bijv. shots op hoogte, neus closeups tijdens takeoff, landingen/opstijden en dan vanaf de kop genomen. Voor dit soort shots is een 300/400 eigenlijk wel een must.

Als je in de 10D sectie van het album kijkt en dan naar mijn foto's. Die zijn met een 10D + 70-200L IS USM gemaakt bij de Kaag baan. Is daar redelijk te doen zoals je ziet.
Als je de grote versies van de foto's bekijkt dan zie je ook de instellingen en het aantal mm. Allemaal 200, met 300/400 kom je dus wat dichterbij.

Bij polder/zwaan/bulder wordt dat wat lastiger vanwegen de afstand waar je staat.

Al met al is de 70-200 een goed begin al zeg ik het zelf. Maar na een poos zal je denk ik wel meer willen dan 200.

-XiP
XiPHiAS Photography | GoPro Blog | Blog | USA Sport Fotografie

Sportfotograaf, levensgevaarlijk!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar