Tamron???

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
anneke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 194
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2004 07:51
WoonplaatsCOLON Drachten
CONTACTCOLON

Vandaag bij Konijnenberg telefonisch info over bepaalde lenzen gevraagd.
O.a. de macro 180 van Sigma.
Waarom ik geen Tamron ging kopen??? Deze lenzen waren beter afgesteld op digitale camera's en zouden een beduidend beter resultaat geven.
Wie kan hier binnen deze groep iets zinnigs over zeggen? Ik hoor namelijk niemand hier over Tamron. Het is altijd Canon of Sigma......

Ben tevens van plan een telezoom te kopen. Wie heeft ervaring met IS lenzen. En helpt dit werkelijk goed tegen onvaste handen??
Mijn gedachten gaan naar de 75 - 300 IS, de 100 - 400 IS. Beide van Canon. Of bijvoorbeeld de 50 - 500 van Sigma

Spui jullie mening maar. Ik ben erg nieuwsgierig!!
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

We hadden al contact gehad via PB. Je weet dus hoe ik denk over m'n 75-300 IS USM: tevreden. Maar ik heb verder geen vergelijkingsmateriaal in die range, behalve dan een hele oude 75-300 van m'n neef waarvan de AF kapot is. Daar heb je dus niet zoveel aan.
Gebruikers-avatar
xiphias
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 1348
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 07:03
WoonplaatsCOLON EHHW
CONTACTCOLON

Anneke schreefCOLONBen tevens van plan een telezoom te kopen. Wie heeft ervaring met IS lenzen. En helpt dit werkelijk goed tegen onvaste handen??
Mijn gedachten gaan naar de 75 - 300 IS, de 100 - 400 IS. Beide van Canon. Of bijvoorbeeld de 50 - 500 van Sigma
Ik zou zelf zeggen de 100-400L van Canon. De schuif zoom is misschien wel wennen maar kwaliteitje waar je U tegen zegt. Verder heeft Sigma sinds kort ook Stab. lenzen. De Sigma 80 - 400 mm F 4.5-5.6 EX OS APO, zie mijn post.
Ben er nog niet helemaal uit welke van de 2 te nemen. De Sigma is wat goedkoper dan de Canon. Maar de Canon is 500 gram lichter en de AF is sneller. Maarja, bij de Sigma schijnen de foto's op 300+mm scherper te zijn dan de Canon. Het schuiven van de Canon kan stof aantrekken.

De 50-500 heeft geen Stab. dus is voor mij geen optie. Als je uit de wind een paar fototjes maakt moet het niet schelen maar als je ene hele dag in de buitenlucht staat scheelt het veel, dan houd je je camera echt niet stil, helemaal niet in de wind.

Tjah, mijn mening aan de hand van de info die in gisteren en vandaag over deze lenzen heb gelezen. En de Canon's die ik zelf al eens gebruikt heb. De 75-300 IS USM en de 100-400 L IS USM zijn bijde zeer fijne lenzen. Moet de 80-400 nog proberen.

Succes met je beslissing.

-XiP
XiPHiAS Photography | GoPro Blog | Blog | USA Sport Fotografie

Sportfotograaf, levensgevaarlijk!
Hythloday

Anneke schreefCOLONVandaag bij Konijnenberg telefonisch info over bepaalde lenzen gevraagd.
O.a. de macro 180 van Sigma.
Waarom ik geen Tamron ging kopen??? Deze lenzen waren beter afgesteld op digitale camera's en zouden een beduidend beter resultaat geven.
Wie kan hier binnen deze groep iets zinnigs over zeggen? Ik hoor namelijk niemand hier over Tamron. Het is altijd Canon of Sigma......

Ben tevens van plan een telezoom te kopen. Wie heeft ervaring met IS lenzen. En helpt dit werkelijk goed tegen onvaste handen??
Mijn gedachten gaan naar de 75 - 300 IS, de 100 - 400 IS. Beide van Canon. Of bijvoorbeeld de 50 - 500 van Sigma

Spui jullie mening maar. Ik ben erg nieuwsgierig!!
Sigma en Tamron zijn merken die voor bijna alle camera's objectieven leveren. Canon maakt alleen voor eigen merk, terwijl Sigma of Tamron voor 5 merken objectieven bouwen. De afzet van een Sigma of Tamron lens zal dus hoger zijn dan de afzet van eigenmerk objectieven. De prijs van een Sigma of Tamron is dus per definitie lager. Vroeger had je de A merken (eigen merken) en de B merken (Tamron, Sigma, Tokina, Vivitar en nog enkele namen die inmiddels verdwenen zijn. Het woord B merk werd geassocieerd met inferieure kwaliteit. Dus kwamen de merkonafhankelijke fabrikanten met een hogere kwaliteit. Sigma kwam met EX kwalititeit en Tamron met SP kwaliteit.

Sigma is een pionier in het ontwikkelen van "aparte" objectieven. Bijna geen enkel merk heeft een 12-24mm objectief in het programma, of een 15-30mm. Of een lichtsterke 20-40mm. Zo komt Sigma nu met een lijn Digitale Camera lenzen, de DC objectieven. De Canon kitlens 18-55mm is ook een DC objectief. Helaas heeft Canon er maar één, Nikon heeft er slechts één en Pentax heeft er slechts één. Sigma daarentegen heeft nu 3 DC lenzen in haar programma, n.l. de 18-50mm, 55-200mm en nu net nieuw de 18-125mm. Tamron kent geen DC objectieven.

Een probleem van digitale camera's en lenzen is dat er kleurafwijkingen zijn. Analoge camera's hebben daar minder last van. De Canon kitlens heeft vrij veel last van purple fringing. Nu is purple fringing eenvoudig te verwijderen m.b.v. Photoshop Elements.

Waarom kiest Tamron (nog) niet voor DC lenzen? Tamron brengt een lijn nieuwe DI lenzen op de markt, lenzen die speciaal zijn gecorrigeerd voor digitale camera's. Deze lenzen passen ook op analoge camera's. Sigma bouwt kleinere lenzen, Tamron niet. Het feit dat Canon haar lijn DC lenzen niet uitbreidt, doet mij het ergste vrezen. Waarschijnlijk is de 6.3 miljoen pixel 300D slechts een tussenstap naar meer pixels. Je kunt eenvoudig meer pixels krijgen door een grotere sensor te gebruiken. En als je een grotere sensor in je camera hebt, kun je de DC lenzen niet gebruiken.

Tamron kent geen "aparte" lenzen, slechts normale objectieven als 28-75mm. De nieuwe 28-75mm/f2.8 schijnt van uitstekende kwaliteit te zijn volgens www.dpreview.com. En de 90mm macrolens schijnt beter te zijn dan de eigenmerk macro objectieven. Hieronder vind je een link waarin een Tamron, een Canon en een Sigma objectief worden vergeleken.

http://www.traumflieger.de/desktop/obje ... omtest.htm
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

over het algemeen genomen zijn tamron lenzen beter van kwaliteit dan die van sigma,

ik heb veel met tamron op minolta spiegel reflex gewerkt en zelf heb ik nu een sigma op mn 300d, maar ik heb toch het idee dat Tamron beter optics heeft inzake, multicoating en randscherpte
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Ik schiet met Tamron :) Goede lensen voor een prima prijs. Heb geen Sigma (verfmerk?) :) Echt rete scherp is de SP 28- 75 mm F2.8 Af Xr Di, gebruik ik voor popshoots en als ik geen zin heb om te slepen. Deze lens is echt klein, compact en licht. Is winnaar in veel tests in deze prijsrange. EISA lens van het jaar.

Op mijn site staan voorbeelden, mn tijdens de MAG (Music Awards Gelderland) shoot, daar heb ik hem veel gebruikt (en de 50mm F1.8).

Regards
Kro
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Trouwens ook de hele Elf fantasy Fair serie is er mee geschoten, is misschien beter vanwege de normale omstandigheden.

Op mijn site dus.

Kro
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
Rene Br.

Heb nog een TAMRONNETJE op de kop getikt.
Het is de 28-300 AF Asp. LD (IF) 1:3.5-6.3

Meer voor huis-tuin- en keukengebruik, maar werkt perfekt hoor op de 300D.
En is nog snel ook.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar