krasje/stof

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
spider2004
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2004 08:54
WoonplaatsCOLON Schaijk
CONTACTCOLON

Als ik van bovenaf in mijn 3mnd oude 70-200 f/4L lens kijk zie in het midden een krasje of een stofje zitten. :evil:
Dit verwacht je toch niet van de Canon L serie. Nu moet ik em dus opsturen naar Konijnenberg en die sturen hem weer naar Canon, ben ik hem dus wel een week of 4 kwijt.

Op de foto´s is het weliswaar niet te zien maar voor de eventueele latere verkoop zal het niet bevordelijk zijn

Zal hem wel eind volgendeweek na de dtm en vliegshow opsturen en wacht de oplossing wel af.

Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen stof/kras IN het objectief.
[size=75]Cannon EOS 20D - kitlens - 50 f/1.8 - 70-200 f/4L usm - extender 1.4 type II - 2 x 1gig cf Sandisk ultra III - Feisol carbon monopod -[/size]
Mijn website: [url=http://members.home.nl/j-gvk/]Joris-gvk-Fotografie[/url].
Hythloday

Ik ben benieuwd of er iets aan gedaan wordt. Er zijn vele objectieven waarin een stofje of een haartje zit. Dat is niet van invloed op de kwaliteit van de foto, tenminste als die zich bevindt op één van de voorste lensdelen.
spider2004
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2004 08:54
WoonplaatsCOLON Schaijk
CONTACTCOLON

Waarom zou er niets aan gedaan worden ??? :?
Stof of een krasje horen er gewoon niet te zitten en al helemaal niet bij een lens waarvan men roept dat het er een van de beste kwaliteit is.
[size=75]Cannon EOS 20D - kitlens - 50 f/1.8 - 70-200 f/4L usm - extender 1.4 type II - 2 x 1gig cf Sandisk ultra III - Feisol carbon monopod -[/size]
Mijn website: [url=http://members.home.nl/j-gvk/]Joris-gvk-Fotografie[/url].
Hythloday

spider2004 schreefCOLONWaarom zou er niets aan gedaan worden ???
Stof of een krasje horen er gewoon niet te zitten en al helemaal niet bij een lens waarvan men roept dat het er een van de beste kwaliteit is.
Helaas ben ik niet zo deskundig, maar wat ik wel weet is dat een L lens zo is gemaakt dat er geen water en stof in kan komen. Objectieven worden geassembleerd is speciale stofvrije ruimtes. Helaas vind je die stofvrije ruimtes niet bij een service afdeling, lijkt me. Op DPReview las ik laatst een verhaal dat iemand een lens had laten repareren en dat de vingerafdrukken van de technicus op een van de lensdelen zaten.

Misschien dat Canon uit coulance overwegingen besluit om jou een nieuw exemplaar te geven.

P.S.: Deze "kennis" put ik uit een artikel dat ik laatst had gelezen over lenzenfabricage in de Sigma fabriek.
spider2004
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2004 08:54
WoonplaatsCOLON Schaijk
CONTACTCOLON

Dat is nuttige informatie, ik denk er nu ook over om hem maar niet optesturen. Ik las ergens anders ook al een soortgelijk verhaal.
Bedankt voor je meedenken.
[size=75]Cannon EOS 20D - kitlens - 50 f/1.8 - 70-200 f/4L usm - extender 1.4 type II - 2 x 1gig cf Sandisk ultra III - Feisol carbon monopod -[/size]
Mijn website: [url=http://members.home.nl/j-gvk/]Joris-gvk-Fotografie[/url].
Hythloday

spider2004 schreefCOLONDat is nuttige informatie, ik denk er nu ook over om hem maar niet optesturen. Ik las ergens anders ook al een soortgelijk verhaal.
Bedankt voor je meedenken.
Op 2 juli heb ik een Sigma 18-125mm lens gekocht. Daar zit helaas ook een haartje in. Soms meen ik er nog meer haartjes in te zien. Het is geweldig irritant en storend, maar ik laat het maar mooi zo en kijk er niet meer naar.

Uit ervaring weet ik dat scherpte en contrast er niet door worden beïnvloed. Vele jaren geleden heb ik eens een tweedehands zoomlens gekocht waarin schimmel zat. Dat probleem is erger want het contrast wordt er door beïnvloed.

Toch zou ik wel bij Konijnenberg informeren of ze iets voor je kunnen doen, zoals omruilen. Je hebt per slot van rekening een professionele lens gekocht tegen een behoorlijke prijs.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar