Objectieven (West-Amerika)

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Tino Beunk
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2012 14:26

Goedemorgen,

Binnenkort vertrek ik naar het Westen van Amerika, om daar een rondreis te doen. Het bekende rondje langs de nationale parken, LA, SF, LV etc.

Nu had ik alleen een vraag welke lenzen daarvoor geschikt zijn, en ik niks zal missen? Op dit moment beschik ik over de volgende lenzen:

- Canon EF 50MM 1.8
- Tamron 17-50 2.8.
- 1 accu

Polarisatiefilter evt?

Ik heb de mogelijkheid om de accu op te laden in hotels en dergelijke. Of is het handig om nog een extra accu mee te nemen?

Als iemand nog tips/toevoegingen heeft hoor ik het graag!
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Welke camera heeft u erbij?
Ik zou, indien mogelijk, altijd een groothoek meenemen (10-18mm of 10-22mm ofzo) en een zoomlens 70-200 of 70-300mm.
Het hangt natuurlijk ook af van persoonlijke voorkeuren.
Landschappen vragen, naar mijn mening, om verschrikkeljike groothoek, en voor eventuele dieren een zoomlens.
Tino Beunk
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2012 14:26

Heb zelf een 600D.
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Een crop camera, meer groothoek dan 18mm zou ik zeker meenemen als dat lukt.
Een en ander hangt natuurlijk ook samen met budget en fotografie interesses.
Gebruikers-avatar
kruwt
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 14:33
WoonplaatsCOLON Urk
CONTACTCOLON

Ik zou altijd een reserve accu meenemen. Je bent niet de eerste waarbij die 'ineens' leeg is.
Mijn website www.kruwt.nl. Meer doen met je foto's. Informatie over stockfotografie en mijn eigen ervaringen daarin. 
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

Soms ben je lang onderweg en dan is een usb charger erg makkelijk. Heb je een reisstatief erbij?
Circulair Polarisatie filter is wel een must met het harde licht.
Met de 17-50 kun je in portret stand mooie panorama's schieten.
Vergeet niet een paar SD kaartjes mee te nemen, en alle foto's direct in het hotel opslaan op laptop/externe schijf.
tweede accu is een must.
Vaak is een klein mini klapstoeltje heerlijk om even de natuur in je op te nemen
Neem deze altijd mee.
https://www.kampeergoed.nl/bo-camp-draa ... eltje.html
Daffiedolf2
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2016 17:15

Ik zou zeker een 70-200 meenemen.
Ik heb er eentje over : 70-200 f4 IS kun je evt overnemen voor de,juistenprijs. Vragen via mail/pb
Daffiedolf2
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2016 17:15

Kijk wel,of je niet te veel meesjouwt! Fout heb ik wel eens gemaakt, bijvoorbeeld op een rondreis door Indonesië.
Achteraf was ik het meest verheugd over het meenemen van mijn opzetflitser. Daar heb ik 's avonds, maar ook overdag veel profijt van gehad. Zou,ik eerder meenemen dan een statief!
Gebruikers-avatar
kromlensje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2017 11:40
WoonplaatsCOLON N Br

een tweede accu is een must, of nog mooier een batterijgrip waar er twee in kunnen en een houder bijzit voor AA batterijen want AA batterijen kun je overal kopen in noodgevallen.

de ef50 zou ik thuis laten, in plaats daarvan een telelens meenemen en tenzij je een heel specifiek doel voor ogen hebt niet meer dan 2 lenzen meenemen, een cp filter, zou ik wel doen, en een klein opklapstoeltje als eerder aangeraden zou ik ook zeker overwegen en een goede stevige tas om je camera met extra lens in te stoppen (als je die al niet hebt) een paar extra geheugenkaartjes en wellicht een tablet om direct de foto's over te zetten in een cloud account als je ergens (gratis) internet hebt. zeker een extra geheugenkaartje.
eos 750D met grip, eos 400D, met grip, EF 24-70mm f/4.0L IS USM ,Sigma 70-300mm apo dg macro, efs 18-55mm II, efs 18-55mm is stm, ef 50mm F1.8 STM.
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Ik opteer voor een macro lens. Overzichtsfoto's zijn natuurlijk mooi maar er kruipt ook een hoop bijzonder spul wat de moeite waard is om te ontdekken in een ander land.
In de natuur gebruik ik voornamelijk 2 lenzen.
17-35 (op een FF, op crop zou je een 10-20mm willen) en de 100mm macro
Soms komt de 70-200 uit de tas.
een allround lens 24-105mm (crop bv 17-55) is natuurlijk ook erg prettig om standaard op de body te hebben zitten.

Koop wat extra kaartjes. 4x 16Gig ofzo kost je hooguit 50euro
Een extra batterij is echt een aanrader!
Vergeet je zonnekappen niet!

Die EF50 1.8 zou ik alleen meenemen als ik veel binnen ga fotograferen musea e.d.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Thuispapa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:12

Wat ik mis in de reacties is wat je doorgaans voor foto's maakt.

Als ik naar je huidige set lenzen kijk en dan de reacties/adviezen lees (macrolens, groothoek of telelenzen en zelfs een statief en een krukje) dan is me niet helemaal duidelijk wat je graag op de gevoelige plaat wilt gaan leggen in die parken. Als je daar naar kijkt (en dat hier ook vertelt) dan kunnen mensen je misschien een beter passend advies geven?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar