Nieuw objectief; iets met bomen en bos.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Tania
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2016 09:38

Hallo allemaal,

Zoals vele voor en na mij ben ik op zoek naar een nieuw objectief.
Nu zit ik te kijken naar iets in de richting van 100-300, maar toen kwam ik ook een 70-300 en 75-300 tegen.
Dan zijn er natuurlijk nog vele anderen in deze categorie.
Met welke kan ik het beste uit de voeten?

Mijn huidige objectief is de 18-135 kitlens van Canon.
Hiermee merk ik dat ik zoom mis.
Voor bijvoorbeeld vogels, vlinders, hoge gebouwen, de klokkentoren. Inzoomen in een plafond van een groot gebouw.
Nu kan ik tweedehands een sigma 100-300 mm f/4.6 - 6.7 dl overnemen voor een kleine prijs.

Wat ik zoek is een lens met meer zoom, natuurlijk genoeg licht en snelheid.
Voor nu is het doel de aankomende vakantie, dit is in Europa. Echter zou ik de lens ook graag willen kunne gebruiken naar mijn reis naar midden Amerika volgend jaar. Dus zou ik graag willen dat de lens handzaam is en niet al te zwaar. Qua prijs; graag beginnen met zo laag mogelijk. Sowieso vind ik tot rond de €500,- voor dit wel even een mooie maximum prijs.

Mijn vraag is kan iemand mij hiermee helpen? :)
Gebruikers-avatar
barry van strien
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2013 07:43
WoonplaatsCOLON Spijkenisse

Heb je ook al naar de canon 55-250mm gekeken?
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Wil je graag alles in 1 lens? Of is meerdere lenzen geen probleem?
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Heb je ook al eens gekeken naar de Canon 70-200L f4? 2e-hands voor mooi prijs te koop en dit zijn kwalitatief superscherpe lenzen.

Altijd een lastige keus, je wilt meestal veel bereik, een goed presterende lens en qua prijs heb je een bepaald budget.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Tania
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2016 09:38

barry van strien schreefCOLONHeb je ook al naar de canon 55-250mm gekeken?
Die staat nu ook in m'n lijstje dus nu nog meer "welke zal ik doen" ;) maar dankjewel voor je input. Alleen denk ik dan overlapt het wel een redelihk deel van de 18-135 en maakt 250mm of 300mm nog wezeblijk veel verschil?
MichielBroerse schreefCOLONWil je graag alles in 1 lens? Of is meerdere lenzen geen probleem?
Het mogen meerdere lensen zijn, maar voor nu is het budget voor 1 lens denk ik. Ik zit alleen te kijken naar Canon lenzen omdat ik niet bekend ben met Sigma of Tamron en mij daar nog niet in heb verdiept.

Jef-W schreefCOLONHeb je ook al eens gekeken naar de Canon 70-200L f4? 2e-hands voor mooi prijs te koop en dit zijn kwalitatief superscherpe lenzen.

Altijd een lastige keus, je wilt meestal veel bereik, een goed presterende lens en qua prijs heb je een bepaald budget.
Lever ik dan niet erg in op de zoom als wanneer ik voor iets met 250mm of 300mm ga?
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Jouw eisen en reactie verwarren me een beetje...
Voor vogels wil je zeker 300mm liefst meer.. Voor de andere dingen is 200 mm ok lijkt me. De suggestie van 200 mm met een extender kan ook, kom je toch aan de 300 ... Verliest wel licht...
Maar wat is mis met de Sigma die je voordelig kan kopen? Zijn goede merken Sigma en Tamron... Kijk eens naar specifieke lensreviews op een deskundige site...
Als laatste loop eens een goede zaak (! Ze bestaan nog) binnen en laat je adviseren ... Camera mee en je mag vast ook wel even testen....
Apple fan, Canon volger...
Kanon111
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2014 13:39

Als je een superscherp objectief wil hebben: 70-200 F4 met IS
Heb ik al jaren en bevalt uitermate en is nog betaalbaar. Evt. Uitbreiden met extender.

Alternatief:100-400 Is volgens mij behoorlijk duur en behoorlijk zwaar.
Amberes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 241
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2013 10:46

Licht en goede beeldkwaliteit en zoom : ga gerust voor de canon 55-250 stm ( nu zo'n 215 euro en minder ).

Of, als het dubbel aan gewicht mag zijn : de Tamron 70-300 vc (nu zo'n 328 euro).

Die 50 mm. verschil is verwaarloosbaar.

Vergeet die oude Sigma 100-300 ... tenzij die verkoper jou er 150 euro bovenop geeft om er vanaf te zijn. Sigma heeft nu wel prima lensjes maar die oude rakker is bagger.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Kanon111 schreefCOLONAls je een superscherp objectief wil hebben: 70-200 F4 met IS
Heb ik al jaren en bevalt uitermate en is nog betaalbaar. Evt. Uitbreiden met extender.

Alternatief:100-400 Is volgens mij behoorlijk duur en behoorlijk zwaar.
Met de ervaring die ik nu heb zou ik ook deze keuze maken :-)

Ik zie veel mensen de tussenstap maken naar een 55-250 of 70-300 lens maar uiteindelijk toch bij een 70-200 uitkomen die ze langszaam upgraden naar een lichtsterker exemplaar met eventueel extenders.

55-250 ken ik niet persoonlijk, wel een 70-300 van Sigma en Canon gehad (en nu een 70-200 F4 met 1.4 extender). Het bereik is minder maar de lens is zo veel scherper dat een uitsnede in de nabewerking veel makkelijker te maken is.

Maar goed ook budget speelt een rol, voor een 70-200 betaal je toch ook tweedehands rond de € 400,00. Voordeel is wel dat deze lenzen aardig waardevast zijn en later makkelijk te verkopen zijn.

Zou mooi zijn als je eens "live" wat kan vergelijken.

Succes met je keuze.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar