Sigma F1.4 Art VS Canon 35mm F2 IS

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Beste forumleden,

Ik ben van plan om een 35mm prime aan te schaffen. Na veel informatie gezocht te hebben op internet kom ik tot de volgende conclusie dat ik neig naar de Sigma F1.4.

Rede hiervoor is de scherpte van de sigma op 1.4 blijkt al heel goed te zijn. En de scherptediepte op F1.4 blijkt ook nog goed werkbaar te zijn mede door de grote hoek van 35mm.
De prijs tussen deze 2 wil ik verwaarlozen omdat ik deze prime toch aanschaf voor de lange duur.
Ik wil hem vooral in gaan zetten voor bruidsreportages. Voor in de ochtend in huis gereed maken van de bruid bruidegom, de trapscene, eerste ontmoeting die dag, zulke dingen.

De IS van de canon gaat meer helpen als je zou willen filmen in mijn ogen. Dit is niet waar ik hem voor wil gaan gebruiken.

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze lenzen en mij er iets meer kunnen vertellen. Misschien zie ik iets over het hoofd. Vandaar dat ik het hier voorleg.

Alvast bedankt!
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

Ik ben zelf in het gelukkige bezit van de Sigma. Dit objectief zit tegenwoordig bijna standaard op mijn camera.
Na twee jaar gebruik kan ik alleen maar zeggen dat het een geweldig objectief is.
Scherpe foto's, mooie bokeh, sterk gebouwd en een AF die vanaf het eerste moment spot on was op zowel mijn 5D MII als 6D.(en dat was met de oudere Sigma objectieven nog wel eens anders)
En voor dit alles betaal je zeer zeker ook nog eens niet teveel.
In mijn ogen voor de bruidsfotograaf een objectief wat zeker in zijn tas moet zitten (evenals de 50mm Art)

Kortom; een zeer tevreden gebruiker hier.
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Bedankt voor je uitgebreide reactie!!
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar