Macro lens (graag snel reactie)

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
hermanf
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2015 16:57

Dag mensen,

Ik zit te twijfelen tussen een paar macro lenzen (welke ik 2e hands wil gaan aanschaffen i.v.m. niet al te hoog budget)

100mm f/2.8 USM macro (non L version uiteraard ivm geld)
100mm f/2.8 macro (non USM en non L version)

90mm tamron SP DI f/2.8 macro

Is het een groot verschil tussen de USM en niet USM versie van non L version van de 100mm f/2.8? Want de niet USM is ook nog weer een stuk goedkoper dan de USM
Anoniem 3

Ik gebruik de macro-lens meestal op de MF-stand. Dus dan is er wb de snelheid van de AF geen verschil. Iets anders is de optische kwaliteit. Die zal in de loop der jaren ook wel verbeterd zijn.
Als je op zoek bent naar de USM-versie... ik heb er een te koop....
hermanf
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2015 16:57

Ik zie de non LS / non USM versie voorbijkomen voor een prijs van onder de 150 euro. Wat mag de USM 2e hands nog opleveren?
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

Ik heb de 100 mm met USM. Daarvoor heb ik een dag eentje gehuurd zonder USM. Da's echt een wereld van verschil, al heeft Telescoop gelijk dat als je hem alleen in de MF-stand gebruikt, dan zal het niet veel uit maken. Ik ben tijdens reportages en bij levende wezens blij dat ik de AF met USM kan gebruiken. De Tamron heb ik geen ervaring mee.
Anoniem 3

Die zien we nooit meer.... te....

Toelichting:
Ik heb aangedrongen op een snelle reactie op mijn aanbod, maar na uren nog niets vernomen... :twisted: :?
Anoniem 4

De snelheid is er wel uit zo.
Lekker fris om van de forumleden snelle reacties te verwachten en het dan vervolgens zelf laten afweten. Missen we niks aan, denk ik maar zo.
Gabriël, gezien zijn laatste post zoekt hij een Macro rond de € 100,00, in ieder geval onder de € 150,00. Jouw aanbieding was kennelijk te reëel.

Voor degenen die echt op zoek zijn naar een macro-objectief en in de afwegingsfase zitten, is dit misschien iets om nog even op te wachten.
http://www.canonrumors.com/2015/03/samy ... 2-8-macro/" onclick="window.open(this.href);return false;
hermanf
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2015 16:57

Mensen,

Gisteravond was ik offline en vandaag was ik aan het werk.
hermanf
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2015 16:57

Ik heb geen bericht voorbij zien komen wat je eventueel voor de lens zou willen hebben, deze heb ik vast gemist? ook niet in mijn inbox of hier te vinden naar mijn idee...?
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

hermanf schreefCOLONMensen,

Gisteravond was ik offline en vandaag was ik aan het werk.
Tsja, je kunt niet altijd online zijn. Maar je hebt de lat zelf hoog gelegd met je topictitel :wink:
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik zou even proberen Gabriel een PB te sturen. Wellicht kan je nog een mooie deal sluiten.
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Anoniem 3

Vreemd... twee berichten gestuurd en allebei geopend.
Maar ik stuur wel een derde.

[edit]
en een reactie op gekregen. Ik kan nog even door met mijn 100mm 2.8 USM.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar