objectief voor 6D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
JaspervdA
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2012 12:37
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Hallo,

Ik denk erover om een 6D te kopen en wil hierbij een mooi (maar niet te prijzig) objectief bij kopen. Ik denk over de 24-105...
Op het moment heb ik nog de 70-200 F4 IS, maar denk erover deze te verkopen omdat ik deze te weinig gebruik.
Hoe zijn de ervaringen van deze lens op de 6D?
Ik weet al dat de 24-70 2.8 geopperd wordt, maar ik heb meer (te)dure hobbies, dus moet keuzes maken.
Graag hoor ik wat jullie ervaringen zijn.

Een andere optie is dat ik ga voor een D610 van Nikon met de 24-120 lens. (Sorry Canon vrienden :shock: )

Groeten,

Jasper
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Als je de 24-105mm als allround lens wilt gebruiken, dan is dat een prima lens. Als je dat bereik ook zelf goed vind dan gewoon doen.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
JaspervdA
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2012 12:37
WoonplaatsCOLON Nijmegen

bereik opzich vind ik goed. een 24-70 2.8 is ook prima, maar van Canon te duur. Tamron of Sigma is dan evt een optie.
Maar het bereik van de 24-105 is wel wat fijner. Alleen twijfel ik over de lichtsterkte.

Het gaat me vooral om dat ik mijn kinderen bijvoorbeeld goed kan fotograferen. dit ging niet goed met de 400D met de 17-85. De focus was gewoon niet erg snel en daar komt het matige diafragma nog bij.
Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

Jasper

Koop eerst eens de 6D en ga daarmee foto`s maken, en beslis dan pas over de lenzen.

De 70-200 F4 IS is een prachtige portret lens voor je kinderen en met full frame heb je die lengte misschien wel hard nodig.

Ed
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
JaspervdA
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2012 12:37
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Edbulk, Bedankt voor je reactie. Dat is wellicht ook wat ik ga doen. Alleen is de 24-105 in een setje weer voordeliger. maargoed....
Echter heb ik nog een topic gestart onder het kopje camera, omdat ik nog niet zeker ben of de AF snel genoeg is om spelende kinderen te fotograferen. Ik lees nogal gemengde reacties over bewegende onderwerpen.
Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

Jasper,

Als je niet in live view werkt zal hij zeker met de 70-200mm of een 24-105mm of een 24-70mm snel genoeg zijn.


http://www.camerastuffreview.com/nl/can ... on-6d-test

Al is het maar een van de uiteraard.
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Mag ik vragen waarom je een 6d wilt aanschaffen? Alleen om spelende kinderen vast te leggen?

Er zijn ook een aantal andere camera's in een goedkopere klasse die ook prima geschikt zijn voor dergelijke foto's en daardoor hou je wss meer geld over voor een evt. 24-70mm oid.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Objectieven met f/4 als max diafragma hoeft echt geen probleem te zijn op een EOS 6D. De ruisprestaties op hogere iso waarden zijn bij deze camera meer dan goed...

Groet!
Dward
JaspervdA
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2012 12:37
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Bedankt voor jullie reacties. Het wordt de 6D body. Ga eerst eens spelen met de 70-200 F4 IS en de 50mm 1.8. Later bepaal ik welke lens ik erbij koop. (een 24-70 2.8 of de 24-105 4)

@Jef-W
De keuze van de 6D is dat ik een full frame wil hebben. een 5D is dan weer teveel van het goede.
makkelijk met weinig licht.

Nee, spelende kinderen is niet het enige. Maar ik wil wel dat dat dan ook mogelijk is daar ik niet met meerdere body wil rondsjouwen. De camara gaat ook gewoon mee met vakanties en dagjes/weekendjes weg. Landschap/natuur en steden bijvoorbeeld.
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Zijn er concrete redenen om een 6D(fullframe) te willen hebben? Wat ga je doen met een fullframe wat je met een cropcam niet kunt?
Er zijn ook prachtige cropcams(ook makkelijk met weinig licht) te krijgen zoals Jeffry zegt die een stuk voordeliger in prijs liggen, waardoor je idd meer over houdt voor glaswerk.
Een algemene regel luidt: Investeren in glaswerk gaat boven investeren in een cam.
Maar nogmaals ik ken de redenen niet om een fullframe te willen hebben.

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
JaspervdA
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2012 12:37
WoonplaatsCOLON Nijmegen

En iedereen die zich afvraagd waarom nou een 6D en geen goede crop camera.
Ik wil graag een 24-70 of 24-105 hebben, en niet met teveel lenzen sjouwen. Met een 24 mm op FF heb ik ook 24 mm. Als ik op een crop dan groothoek wil hebben moet ik er weer een lens bij nemen.

Investeren in glaswerk boven camera is natuurlijk waar. Maar dit gaat bij mij niet tot het uiterste. Ik denk dat ik met een 6D, 24-105 en een 70-200 F4 IS een best leuk setje heb voor de simpele amateur. Ik heb helaas nog een hobby waar nog meer geld naar toe gaat, dus moet concessies doen :(
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Helder! :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar