Canon Extender EF 2 x ll

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Het is geen kwestie van mogen of niet mogen maar bij gebruik vanaf een statief of rijstzak is het gewoon niet nodig omdat bewegingsonscherpte dan veel minder aan de orde is.
Daarnaast zou het IS-mechaniek er tijdens het scherpstellen voor kunnen zorgen dat je foto net niet goed focust. Mede daarom kan je 'm beter uitzetten in dat soort gevallen.
Sommige objectieven hebben ook een stand waarin alleen horizontale bewegingen worden gedempt. Tijdens het pannen vanaf een eenpoot of statief is dat dan juist weer wel bruikbaar. Verder heeft het geen zin om IS te gebruiken bij sluitertijden sneller dan ca 1/200 sec.

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
Nirona.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 351
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2014 20:57

Hier de 1ste proef opname met de nieuwe aanwinst Canon 300mm f4. het weer is nog te slecht geweest om er echt op uit te trekken.
Heb al wel gemerkt dat de lens op mijn 5D het mooiste presteert op f9 +ISO 400-800. Deze week komt de 1,4 Extender binnen op MP
gekocht.

47490

Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd.
Gebruikers-avatar
Nirona.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 351
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2014 20:57

Vandaag de Canon 1,4 Extender ontvangen van MP in top staat, het is altijd een gok de afstand was mij te ver om af te halen vandaar deze gok gewaagd.
De proef 1 ste proef gedaan met de 300 f4 met en zonder bij slechte lichtomstandigheden , visueel is het schepte en contrast verschil minimaal bij 420mm,
het wachten is nu op betere weer dan zal ik wel wat opnames plaatsen. :wink:
Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar