Welke 24-70mm

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Thuispapa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:12

esironde schreefCOLONBedenk wel bij de aanschaf van een tamron dat de bouwkwalitiet beduidend minder is en ook de inruilwaarde.

Heb ooit een 70-200 van tamron gehad die na 3 maanden al problemen had met het scherpstellen.

Is gerepareerd maar na een tijd verscheen er aan de binnenkant van het objectief een stukje koper voor de frontlens dat waarschijnlijk was achtergebleven tijdens de reparatie.

Sindsdien is mijn vertrouwen in tamron verdwenen.
Hmmm, ik had nu juist de indruk uit de berichten van o.a. Benny hierboven dat je dit soort van ervaringen niet meteen wilt veralgemeniseren.
Dat *jij* een slechte ervaring met 1 Tamronlens hebt gehad maakt nog niet alle Tamronlenzen slecht.

Ik ben met een 18-270 van Tamron begonnen op mijn eerste EOS camera. Een lens die het prima deed tot ik leerde van het verschil in scherpte met een Canon 70-200 en ik hem heb verkocht. Nu heb ik sinds enige tijd een 18-50 lens van Tamron, waar ik ook bijzonder over te spreken ben.

Ooit in een ver verleden met statistiek geleerd: Op basis van x=1 kun je geen nuttige statistische analyse doen die je valide uitspraken over de gehele populatie laten maken als je die uitspraken nog enige mate van significantie wilt laten behouden.
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Denk dat de TS ondertussen na drie maanden wel zijn keus heeft gemaakt :wink:
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar